Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Реклама ли е "Не на Хилъри Клинтън"?

Едва ли ще видим точно този болид на старта на "Инди 500" в края на май
Доналд Тръмп през 2011 преди да се сблъска с недоволството на феновете

Група противници на Хилъри Клинтън, която се бори за номинацията на Демократическата партия в предстоящите президентски избори в САЩ, иска да използва легендарното състезание „500 мили на Индианополис", за да се обяви срещу нея. Изборите са през ноември, а старт №100 на автомобилната надпревара е на 29 май.

Групата все още не е обявила официално членовете си, но се предполага, че работи съвместно с тима Fan Force United, който през 2012 година организира участието на бившия пилот от Формула 1 Жан Алези в „Инди 500". За съжаление, французинът стартира и финишира последен.

Сайтът на групата е вече активен - на nohillary16.net може да се даряват пари, нужни за финансирането на политическото мотивирано участие в „Инди 500". Все пак, групата е дала свой адрес - в град Кармел и телефон, който също е на сайта.

На сайта е качен и манифестът на групата, където присъстват цитати на Джордж Вашингтон и Роналд Рейгън: „Хилъри Клинтън олицетворява всичко, което не е наред в страната ни днес: постоянните атаки срещу правата ни, гарантирани от Втората поправка на Конституцията, деградацията на религиозните ни свободи, шегата, наречена „здравеопазване", пълният провал на външната ни политика и още много друго. Искаме да покажем на света, че на американците им писна от тези провали! Събираме пари, за да участваме в 100-ото издание на „500 мили на Индианаполис", най-голямото спортно събитие на света, за да бъде чут гласът ни. Ние не искаме Хилъри! Ако за вас са важни свободата, демокрацията и американската мечта, не се бавете и секунда и още днес станете част от нас."

Сайтът на групата е активен от началото на месеца и целта е да бъдат събрани 999 999 долара, като срокът за това е малко над 40 дни.

„Инди 500" е популярна проява сред политиците в Щатите и ако не в цял свят, то в Америка със сигурност това е най-голямото еднодневно спортно събитие. Но дори и да съберат парите, противниците на Хилъри Клинтън ще трябва да се справят с още доста предизвикателства, за да стигнат до стартовата решетка на легендарния овал.

Първо, заявката им трябва да бъде одобрена от шампионата IndyCar под чиято шапка е състезанието. Ако това стане, тимът трябва да сключи договор за двигател с Chevrolet или Honda, както договор с Firestone за състезателни гуми. Всичко това ще е възможно, ако парите бъдат събрани и шефовете на шампионата одобрят заявката, което е силно съмнително. А и едва ли някоя от споменатите компании ще иска да влиза в политическата битка, която тепърва ще се развихря в Щатите.

Естествено, все още не се знае кой ще е пилотът на тази интересна политическа кауза, но в момента изглежда като дребна подробност пред начинанието.

Анонимен източник от споменатите компании, обвързани с провеждането на „Инди 500" вече прогнозира, че не вижда коя от тези марки ще се ангажира с нещо подобно.

За последно политическо напрежение около „Инди 500" се появи през 2011 година, когато Доналд Тръмп се срещна челно с недоволството на феновете и понесе сериозно поражение. Тогава Тръмп получи предложение от организаторите да кара колата на сигурността в загряващата обиколка преди старта и да води колоната от 33 болида. По това време Тръмп все още беше само ексцентричен милионер и водещ на тв предаване, но в обкръжението му усилено се е обсъждал вариантът Тръмп да се кандидатира за президент през 2012. Нещо, което той направи за изборите през 2016.

Без да са известни политическите амбиции на Тръмп, хиляди фенове на автомобилния спорт се обединиха в групата Bump Trump във фейсбук и успяха да накарат организаторите на състезанието да сменят бизнесмена с 4-кратния победител в „Инди 500" Ей Джей Фойт.

До момента „Инди 500" е било използвано за политически цели основно в местни битки - в борбата за кмет на Индианаполис, основно през 70-те години, когато за един или друг кандидат са агитирали различни пилоти, основно в тв програми по местни канали. Сега обаче кампанията е доста по-амбициозна.

 

Най-четените