Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Компромис отложи новите двигатели във Формула 1

Бърни Екълстоун и McLaren постигнаха съгласие за новите мотори във Формула 1 Снимка: Getty Images
Бърни Екълстоун и McLaren постигнаха съгласие за новите мотори във Формула 1

Босовете на Формула 1 се споразумяха да отложат до 2014 година въвеждането на новите двигатели за болидите в световния шампионат, като моторите ще са 1,6-литрови с турбо, но V6, а не 4-цилиндрови редови.

Това решение е било взето на вчерашното заседание на Комисията за Ф1 на ФИА, като решението за отлагането и промяната на формулата на новите мотори е дошло от автомобилните производители, участващи във Формула 1.

Концепцията за 4-цилиндровите редови турбо мотори успя да разцепи лагера на автомобилните производители и след сериозни обсъждания, те предложиха моторите да са V-образни 6-цилиндрови - идея, която официално лансира шефът на McLaren Мартин Уитмарш. Новите правила за моторите трябва да влязат в сила за сезон 2014, като двигателите отново ще работят с хибридните „зелени" системи, като KERS, на които ФИА много държи.

Предложението на автомобилните производители получи нужната подкрепа вчера на обсъждането в Комисията за Формула 1, като тази, вече официална позиция ще влезе в Световния съвет по моторните спортове на ФИА, който също трябва да я одобри, но се очаква това да е формалност.

Освен това, от Световния съвет вече на няколко пъти се чуха гласове, че решението за моторите трябва да бъде отложено, така че тук няма разногласие.

Компромисът за новите двигатели във Формула 1 бе постигнат след много оспорван дебат в последните седмици, темата на който беше как да продължи развитието на световния шампионат.

Най-твърдият противник на идеята за редови 4-цилиндрови двигатели се оказа Ferrari, а Mercedes и Cosworth обявиха, че имат резерви заради големите инвестиции, които трябва да бъдат направени, за да бъдат създадени и развити тези мотори.

В подкрепа на тази концепция се изказаха само представителите на Renault, като управляващият директор на тима Жан-Франсоа Кобе заяви, че бъдещето на френския автомобилен гигант във Формула 1 зависи от това как ще бъдат променени правилата за двигателите.

„Казах на Бърни и на Жан Тод, че ние вече сме в „забранената зона", тъй като нямаме идея какво ще е бъдещето на Renault във Формула 1 след поредните промени на идеята за новите мотори", обясни Кобе в Канада.

В крайна сметка, представителите на Renault вчера също гласуваха за V6 моторите, мотивирайки вота си, че така подкрепят решението, което ще е най-добро за развитието на спорта.

 

Най-четените