Нищо лошо не може да ви се случи в Тифани | webcafe.bg
Webcafe

Нищо лошо не може да ви се случи в Тифани

Дилян Ценов
24.10.2017, 11:09 (обновена 25.10.2017, 15:09)
tifanny, закуска в тифани, одри хепбърн, note 8

"Хроники на лукса" е поредица на Webcafe и Samsung Galaxy Note8. Със своя инфинити екран Samsung отново доказаха, че са пионери в дизайна, които знаят какво е да внедря-ваш иновациите по един красив начин. Защото тук говорим за телефон, който спокойно може да бъде сложен в кутия със светло син.

Заедно с премиум модела на Samsung ще опишем историята на лукса. Защото зад всяка успешна световна марка стои по един човек, изправил се срещу мейнстрийма. Човек с ми-съл, която излиза извън рамките и ограниченията. И с воля да направи нещо голямо.

"Направи нещо голямо" е и слоганът на новия флагшип модел на Samsung, а втората ни среща в нашата поредица e с марката направила революция в света на луксозната бижу-терия. Запознайте се с Tiffany & Co - пионерите в дизайна и производството на бижута.

"Луда съм по „Тифани“. Нали знаеш онези дни, когато си изплашен, но не знаеш от какво. Когато се чувствам така, единственото, което искам е да скоча в някое такси и да отида в „Тифани“. Успокоява ме веднага. Нищо лошо не може да ти се случи там. “

Думите са на Холи Голайтли - най-известното момиче на повикване, от новелата на Труман Капоти, „Закуска в Тифани“. На екрана тя оживява благодарение на Одри Хепбърн през 1961 г.

Дали заради това или поради друга причина, но едно е сигурно – трудно можеш да устоиш на изкушението да не харесаш една от най-известните бижутерски марки в света, основана в далечната 1837 г. Хубавото е, че в този случай не е фатално да се отдадем на изкушението. Всички сме като Холи – никога няма да можем да си позволим скъпите бижута и аксесоари на „Тифани“, но няма да откажем да им се наслаждаваме от разстояние (е, можем все пак да се задоволим и с покупката на сребърна телефонна шайба).

При „Тифани“ не става въпрос само за красиво направени, лъскави колиета, гривни, обеци, пръстени, фигурки и всякакви други аксесоари.

Тук става въпрос за пионерство в дизайна и производството на бижута, за история, за фирма, която съществува вече близо два века и успява да запази етикета „луксозна марка“.

Тук става въпрос за феномен.

Всичко започва през 1837 г, когато Чарлз Луис Тифани, пристрастен към диамантите богаташ, отваря малък магазин за луксозни стоки в Ню Йорк. Мястото постепенно става популярно сред нюйоркското висше общество. Всичко се променя през 1878 г., когато мъжът купува един от най-едрите жълти диаманти в света и му дава името „Диамантът Тифани“ - това бетонира завинаги мястото му в производството на бижута. Артикулите на „Тифани“ стават синоним на върховния лукс.

Тридесет години по-рано, през 1848 г., купува бижута, принадлежали на френския кралски двор, шокира света и получава прозвището „Кралят на диамантите“. От този момент до наши дни, марката е дом на най-добрите диаманти в света.


По какво ще познаете „Тифани“? „Хародс“ си има своите зелени кутии, но синята кутия на „Тифани“ е много повече от опаковка. Тя е символ на марката – компанията дори има патент върху въпросния син нюанс – Pantone 1837. Цветът е избран още от Чарлз Тифани за ежегодната книга с новите колекции на магазина – Tiffany Blue Book. Какво обаче има в тази кутия? Кое прави „Тифани“ „Тифани“?

На първо място са дизайнерите – тези, без които и най-красивият диамант няма да се хареса на никого. Сред най-известните са Луис Тифани (син на Чарлс), Жан Шлюмберже, Елза Перети, Анджела Къминг и Палома Пикасо. Техните дизайни отразяват епохи, култури и остават в историята.

Създаването им маркира ключови моменти в историята на марката и на целия бизнес изобщо. Кои са тези бижута? Всичките. Тук няма едно "най" - всичко е "най". Има стотици артикули, всеки от който носи своята собствена история, белези, свят, дизайн, душа. За всеки човек е различно.

И може за някои да изглежда налудничаво такова превъзнасяне по нещо, без което животът би продължил лесно да съществува.

Тук обаче нещата са свързани с изконната човешка потребност по красота. Красота, която може да бъде открита както в малките, така и в големите неща. И от двете има в „Тифани“. Помните ли какво можете да си купите от там за 10 долара? Ако не, изгледайте „Закуска в Тифани“.

Неслучайно Холи Голайтли ходи в Тифани. Неслучайно 180 години след основаването на марката, тя все още устоява на времето. И не е лъжа – всеки може да влезе в Тифани и ще бъде третиран като кралска особа. Можете да си купите нещо за по малко от 500 долара, може и нещо за стотици хиляди.

Как ще излезете от там, може и да има може и да няма значение – различните хора ще отговорят различно. Някои искат бижута за милиони, други, тези от бандата на Холи се задоволяват с „по-малко“ - сребърна телефонна шайба, компанията на красив партньор и кратка разходка сред витрините.

Oще: note 8  samsung  samsung note 8  бранд  лукс  марка  тифани  хроники на лукса 


Още от WEBCAFE BLACK

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани

Стани автор

58398
Изпрати текст

Изпращайте ваши материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме в Стани автор Редакцията не публикува текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи. Някои от текстовете се редактират с оглед на по-добрия изказ.