Ник Удман - търсачът на адреналин зад GoPro | webcafe.bg
Webcafe

Ник Удман - търсачът на адреналин зад GoPro

Любов Петрова 22.10.2015, 18:30 (обновена 24.10.2015, 11:00)
Ник Удман

Ник Удман е на 41 години, а вече е милионер, благодарение на своето изобретение - камерите GoPro

Най-новата вълна технологични милиардери от Силициевата долина представляват уникално и неконвенционално поколение от предприемачи - млади, амбициозни и превземащи света на високите технологии с щурм, благодарение на своята решителност, ненаситен глад за успех и напредничави лидерски похвати.

Сборникът "Една успешна идея е достатъчна" под редакцията на списание "Форбс" събира в себе си шестнайсет истории на безпрецедентен успех в света на технологичните иновации.

Една от безспорно най-интересните и динамични глави в него е посветена на портативните камери, които са любимите технологични джаджи на феновете на адреналина - GoPro и по-специално на техния ексцентричен създател.

Където и да отидете днес няма как да не се натъкнете рано или късно на GoPro - портативните, ултра леки камери, които можете да закрепите буквално навсякъде и да снимате с тях при най-екстремните условия.

Използват ги всички - от професионални спортисти, през холивудски знаменитости, до обикновени любители на адреналина.

През октомври 2012-та, когато австрийският парашутист Феликс Баумгартнер скача от почти 39 км, пет малки камери GoPro, прикрепени към костюма му, запечатват всяка секунда от невероятното му постижение:

Но кой стои зад това удивително изобретение?

Името му е Ник Удман и той е само на 41 години, а вече е милиардер.

Към днешна дата състоянието му възлиза на 2.6 милиарда долара и продажбите на камерите GoPro продължават да се увеличават с всяка изминала година.

Израствайки в проспериращия град Атертън, част от Силициевата долина (баща му е инвестиционен посредник), Ник според думите на учителите бил "невероятно самоуверено" момче, което не се страхувало да предизвиква когото и да било.

Той наблягал повече на спортовете, отколкото на книгите и скоро се превърнал в запален сърфист и любител на всякакви екстремни спортове.

Имайки желание да записва подвизите си с камера, Удман установил, че на пазара не се предлага достатъчно лека и водоустойчива камера, която да може лесно да бъде закрепяна за китката или за самия сърф докато човек се носи на върха на вълните.

Камера GoPro, модел Hero 5

През 2002-ра, след известно обмисляне и проучване на възможностите, той бил готов да стартира собствен бизнес с портативни камери, работещи при разнообразни екстремни условия.

GoPro реализирала 350 000 долара печалба само от продажби през своята първа година на пазара.

Самият Удман изпълнявал ролята на всички звена в работния процес едновременно - продуктов инженер, директор изследвания и развитие, търговец и опаковчик.

За разлика от повечето други стартиращи бизнеси, той се стараел да избегне привличането на външни инвеститори и задвижил фирмата си само благодарение на собствените си средства и с финансовата подкрепа на родителите си.

От тогава до днес камерите GoPro стават все по-съвършени и предлагат все повече екстри - като вграден WiFi, възможност за дистанционно управление и запис върху микро SD карта, а цената им варира между 200 и 400 долара за брой.

Приятелското отношение на социалните медии определено обяснява как GoPro успява да се преврне от нишов продукт в истински хит.

В ръцете на правилните спортисти, кадрите, заснети от първо лице, са изключителен инструмент за моментална онлайн популярност.

За активните през уикенда хора това е най-лесният начин да получат своите три минути слава.


Камера GoPro, закрепена на дрон

Въпреки че самият Удман няма акаунт в Twitter и не е активен във Facebook, той всяка година харчи милиони, за да е сигурен, че марката GoPro има достатъчно онлайн присъствие.

Фактът че всяка минута в YouTube се качва поне по едно видео, заснето с камерите на GoPro, говори сам за себе си.

Всъщност Ник Удман споделя, че много често вдъхновението за усъвършенстването на моделите на компанията идва именно от изобретателността на потребителите. И това е една от най-привлекателните черти на марката - всеки би могъл да се превърне в нейно рекламно лице, споделяйки своите адреналинови постижения и уникални преживявания.

Ник Удман със своя сърф, оборудван с камера GoPro

Самият Удман дава прекрасен пример в това отношение, носейки камера на гърдите си по време на ражданията и на тримата си сина.

Нужни ли са ви още причини да излезете навън и да започнете да снимате?

Oще: gopro  youtube  видео  еднорог  камери  камери gopro  книжарници еднорог  любов петрова  ник удман 


Още от Ad блок

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.