Всеки трети българин чисти през уикенда | webcafe.bg
Webcafe

Всеки трети българин чисти през уикенда

Ad блок 14.06.2016, 12:31 (обновена 14.06.2016, 18:18)
Rowenta

Снимка: © Rowenta

Според официалното проучване на Rowenta на тема: "Поведение и предпочитания на българите при почистване на дома", прахосмукачката е основен уред за поддържане на дома чист

Според официалното проучване на Rowenta на тема: "Поведение и предпочитания на българите при почистване на дома", прахосмукачката е основен уред за поддържане на дома чист.

 

Всеки трети българин използва свободното време през уикенда, за да почисти с прахосмукачка жилището си, показва онлайн проучване на немската марка Rowenta, проведено от агенция за маркетингови изследвания Ноема*.

98% от взелите участие в анкетата са жени, което затвърждава ролята на дамите като основната фигура в българското семейство, която посвещава времето си на грижата за домашния уют и чистота.

Не е изненада, че 93% от запитаните притежават поне една прахосмукачка в дома си, a едва 6% ползват и втори уред.

Забързаното ежедневие в големия град принуждава всеки трети потребител да включва своята прахосмукачка преди или по обед в почивните дни, докато всеки четвърти, живеещ в по-малко населено място предпочита да почиства всяка сутрин.

Половината от анкетираните са склонни да отделят до 30 минути, а останалите 50% между 30 и 60 минути от своето лично време за почистване на дома.

Чистенето е процес, който изисква пълна концентрация за половината от българите, предимно на възраст над 40 години, докато по-младите (25% от анкетираните) предпочитат да слушат музика, докато чистят.

За 17% чистенето е вид почивка, тъй като предпочитат да освободят съзнанието си и да не мислят за нищо, a едва 8% казват, че гледат телевизия.

Проучването показва, че съществуват и редица дразнещи фактори, които съпровождат чистенето с прахосмукачка. Един от най-неприятните (за 38% от потребителите) - е нивото на шума.

"Обяснимо е недоволството на хората от шума, който създават прахосмукачките, предвид времето, по което те използват уреда и желанието им да извършват странична дейност по време на чистене.

Затова Rowenta предлага иновативни решения, които гарантират едновременно мощни и безшумни уреди за почистване в лицето на новото поколение прахосмукачки от серията Silence Force - най-тихата мултициклон прахосмукачка Silence Force Multi-Cyclonic и най-тихата прахосмукачка с 4 показателя Клас А - Silence Force 4А.

Те гарантират перфектна комбинация от отлично представяне и тих работен режим, независимо дали потребителите предпочитат уред с или без торбичка" - това сподели Габриела Лазарова, маркетинг мениджър на Rowenta за България.

Почистването на торбичката предизвиква недоволството на 26% от потребителите, последвани от 16% от българите, които смятат, че ниската мощност на прахосмукачката е най-неприятният фактор.

Въпреки това в България най-често притежаваните прахосмукачки са именно тези с торбичка за прах.

Едва в едно от всеки 4 домакинства има такава без торбичка - с контейнер. Сред останалите неприятни фактори се нареждат повторното отделяне на прах във въздуха, съпроводено с характерна миризма и засядането на предмети в тръбата.

"Щастлив съм, че с новата серия прахосмукачки Rowenta Silence Force имаме възможност да отстраним един от най-неприятните фактори при почистване.

Благодарение на усъвършенстваната технология мултициклон, 99% от засмукания прах отива директно в контейнера на Silence Force Multi-cyclonic и само 1% попада в последващите три нива на филтрация. Така 99.98% от праха е филтриран, включително микроскопичните прахови частици. Така въздухът, който напуска уреда, е чист.

От своя страна моделът Silence Force 4А не позволява вдишването на алергенни микро-частици, благодарение на торбичката Hygiene+. Нейният външен слой е създаден така, че да задържа близо 99,99% от частиците и да предотвратява отделянето на облак от прах, при смяна на торбичката", обясни Коста Великин, търговски мениджър на Груп СЕБ за България.

Прахосмукачката се приема от хората като дългосрочен актив - четири от всеки пет уреда са закупени преди повече от 5 години. Почти 30% от анкетираните планират да подменят своя уред с нов до една година.

При избора на нова прахосмукачка, обикновено потребителите търсят повече информация в интернет форуми а и се допитват с консултантите в търговските обекти, като за по-младите от тях е важна марката и нейната познаваемост, а останалите вземат решение на база ефективност и цена.

Сумата, която 50% от българите са склонни да инвестират в нова прахосмукачка е между 100 и 200 лв, като жителите на София и по-големите градове са готови да платят и повече от 200 лв.

*Официално проучване на Rowenta България по данни на Ноема от ноември 2015 година.

Oще: rowenta  silence force  silence force 4а  silence force multi-cyclonic  анкета  българия  габриела лазарова  град  почистване  прахосмукачка  проучване  страна  чистене 


Още от Ad блок

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.