Как да спасим света в 3 точки | webcafe.bg
Webcafe

Как да спасим света в 3 точки

Ad блок 27.10.2015, 18:18 (обновена 27.10.2015, 18:25)
the venture, chivas regal

Наградният фонд, част от който може да спечелите, е наистина внушителен - 1 милион щатски долара, с помощта на който можете да финансирате идеята си

Да, правилно сте разбрали - да станем богати, като спасим или поне помогнем на света да стане едно по-добро място за живеене. Това не е поредната социална кампания, а реална възможност, която стои пред всеки един българин до 1 декември 2015 година.

Наградният фонд, част от който може да спечелите, е наистина внушителен - 1 милион щатски долара, с помощта на който можете да финансирате идеята си, да я разраснете или да я направите устойчив бизнес.

Ако вече сме ви заинтригували и искате да научите повече, може да намерите всичко по въпроса на сайта https://www.theventure.com/. Преди да го посетите, обаче, ще ви помогнем да разберете, дали вашата идея може да стане идея за 1 милион долара.

Тhe Venture е платформа с едногодишна история, която се ражда преди около 15 месеца от намерението на световния бранд Chivas Regal да вдъхнови хората по света да реализират бизнес идеи, които не само носят пари, но и създават положителна социална промяна в света, в който живеем. Или да направят нещо в областта на социалното предприемачество.

Понятието съществува сравнително отскоро и според дефиницията е различен начин на икономическа активност (правене на бизнес, стопанска дейност), която смесва находчивостта на бизнеса със социална мисия в умелото съчетаване и баланс на социални и икономически цели. Това не означава, че подобно предприятие е необходимо да наема социално слаби работници или да дава печалбата си за социални дейности.

Социалното предприемачество е нормален пазарен бизнес с мисъл или действие в полза на обществото или иначе казано - правиш добро за себе си, правиш добро и за обществото. В крайна сметка последното е едно и също, защото правейки добро за обществото, предприемачите правят добро за себе си, защото това общество става по-устойчива среда за бизнес и живот.

Лесен начин за разбиране на социалното предприемачество, са проектите, които миналата година спечелиха българския и световния конкурс на The Venture.

Провеждайки се втора поредна година, платформата вече има един български победител, който отиде завидно далеч в надпреварата за 1 милион долара, и се класира на 5-то място от 16 държави в първия кръг на миналогодишния конкурс. Българските предприемачи от стартиращата компания Arthesis разработват уникални персонализирани обвивки за протези чрез 3D принтер, които вдъхват самочувствие и увереност на хората с ампутация на крака.

Екипът им спечели $25 000 в първия кръг на конкурса - гласуване в crowd-funding платформата Indiegogo, придоби международно самочувствие, опит в менторските курсове, през които минаха участниците в Силициевата долина, а благодарение на международната слава, получиха и първите запитвания за поръчки от някoлко държави по света.

Победителят в първото издание на The Venture стана чилийската компания Algramo. Algramo, основана от млади предприемачи. Те основават бизнес решението си върху често срещан проблем в държавата си, където социално слаби хора нямат достъп до основни хранителни продукти заради високите цени.

"Голяма част от населението на Латинска Америка живее с по-малко от 4 долара на ден", каза Хосе Домингез, част от екипа на Algramo. Стартъпът предоставя безплатно на малки магазини диспенсърни машини, заредени с продукти като боб, леща, ориз, захар и др.

Хората могат сами да си закупят голямо количество от тях на ниска цена, защото компанията няма разходи за опаковка, доставка и хора. Процент от спечелените пари Algramo дава на магазина, в който е поставена машината, а друга част за покупка на едро на нови продукти за последващо зареждане на диспенсърите.

Към момента системата е инсталирана в над 300 обекта около Сантяго, а благодарение на спечеленото финансиране от The Venture плановете на екипа са да разширят бизнеса си и към Колумбия. Този модел на продажба намалява до 40% месечните разходи на домакинствата, които от своя страна могат да инвестират спестените пари в образованието на децата си и в грижа за здравето си.

Сред финалистите на състезанието е и японският проект Sensprout, който представлява иновативна система за проследяване на състоянието на почвата на селскостопански насаждения в реално време. Технологичният продукт е дело на професор от инженерен университет в Япония и неговите студенти.

Устройството се забива в повърхността на почвата и изпраща информация за количеството вода и соли в нея до мобилните устройства на селскостопанските работници. Според основателя на стартиращата компания с помощта на продукта му може да спести до 30% от използването на вода за поливане на културите. Иновативният проект получи от състезанието финансиране в размер на 150 хил. долара.

Ако сте се почувствали достатъчно вдъхновени, за да участвате, добрата новина е, че сега е моментът за подаване на вашите идеи. В три прости стъпки може да се приближите до световното предприемачество толкова, че светът да разбере за вас, а вие да промените света поне малко:

1. Уверете се, че вие и идеята ви сте подходящи за платформата The Venture, а това означава, че имате навършени 25 години, имате печеливша идея, която не е единствено с благотворителна цел, идеята ви е приложима и социално значима, защото променя живота на другите.

2. Обсъдете идеята на една от менторските срещи от локалната инициатива на The Venture. Достъпът до тези срещи е напълно свободен и безплатен. Необходимо е единствено да се регистрирате и да си запазите място на http://www.chivasdesk.bg.

3. Кандидатствайте на WWW.THEVENTURE.COM до 1 декември 2015 г. като подадете своята апликация на сайта на глобалната инициатива.

Oще: chivas regal  кампания  конкурс  проект  тhe venture 


Още от Ad блок

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.