Perrier - продуктът икона на маркетинга | webcafe.bg
Webcafe

Perrier - продуктът икона на маркетинга

Мила Янева 09.10.2016, 09:09 (обновена 18.10.2016, 17:10)

1 от 7 снимки Назад Напред

perrier,реклами

"Заедно с уиски или с коняк, с плод или с цитросов сок, Perrier е несравнимо." Слоган на продукта от 1936 година, илюстрация от френския художник Жан -Габриел Домерг

Добрите продукти на пазара получават стойност с времето. И с посланията, които оставят след себе си. края на деветнадесети век, когато известният като най-динамичен и секси съвременен бранд за естествено газирана минерална вода Perrier се създава, все още никой няма представа, че днес той ще е емблематичен пример за устойчива марка с история и изключително успешна пазарна стратегия. Ключът към този почти сто и петдесетгодишен успех се крие в няколко основни факта. Зад тях обаче стоят дръзки постъпки, креативни личности, рискове, история и изкуство, които излизат извън познатите рамки на пазарната политика. Точно те превръщат бранда Perrier в легенда, която продължава да се пише и днес.

В следващите редове ще ви помогнем да видите скритата същност на всеки един от иконичните детайли във визията и същността на Perrier. Така ще знаете, че с всяка глътка от тази неповторима напитка участвате в пресъздаването на нейната история.

Изворът на естествено карбонизираната вода Perrier е във Вержез, Южна Франция

Зад тази проста историческа бележка стои фактът, че изворът les Bouillens, от който бълбука естествено газираната вода, е бил използван като спа още от римляните. Това не е просто поредната минерална вода - тя е газирана в недрата на земята, има ниско съдържание на натрий и неутрален вкус. Не съдържа никаква захар и има нула калории. В състава й има перфектен микс от въглероден диоксид (което дава приятната газираност в малките балончета) и минерали. Всичко това я прави безалкохолна напитка без аналог.

Д-р Луи Перие купува извора през 1898 година и започва да бутилира водата

По негово време Les Bouillens продължава да работи като център за процедури с минерална вода, но доктор Перие за първи път започва да продава водата в бутилки за пиене. Скоро след това решава да продаде извора на един случаен британски посетител - Джон Хармсуърт.

Той разполагал с финанси, защото бил един от тримата собственици (заедно с двамата си по-големи братя) на известни навремето британски вестници. Продал своя дял, за да може да вложи парите в извора и най-неочаквано за всички... затворил спа центъра!

Просто проявил добър бизнес нюх и усетил затихването на модата по този вид оздравителни процедури. За сметка на това точно той създал иконичната зелена бутилка Perrier.

Бутилката Perrier вече е разпознаваем символ и извън рамките на самата марка

Джон Хармсуърт преименувал извора на Perrier и създал бутилка, чиято форма да напомня тази на бухалка (в английски език те са известни като „индиански бухалки").

В края на 19 век сред мъжете било мания да се спортува с този вид „уреди", като те имали различна големина и тежест и с тях се правели различни упражнения за обща тренировка и придобиване на добри бойни умения.Самият Хармсуърт тренирал усилено с бухалки и идеята да бутилира водата в подобни по форма стъклени зелени бутилки била изключително иновативна за времето си и моментално направила впечатление на британците.

Още повече, че по това време всичко, идващо от Франция, се възприемало за шик. В далеч по-късни години уникалната бутилка става нещо като символ на стрийтарта, който я интерпретира по различни начини, благодарение на активното участие на бранда Perrier  в подкрепата и развитието на този вид съвременно, младежко и дръзко улично изкуство.

Напитката Perrier е известна като Шампанското на минералните води

Това сравнение не е просто красива метафора за изтънчения вкус на водата и приятната, естествена газираност, която я отличава от всички други напитки. Връзката с газираното вино е съвсем естествена, защото в онова далечно време то вече е символ на изисканост и класа.

Дискретните балончета напомняли на тези в шампанизираните вина, а пък и някои от известните тогава изби за шампанско по случайност носели и името Перие (Perrier-Jouet и Laurent-Perrier), без реално да имат някаква връзка с некалоричната, натурално газирана изворна напитка. Като добър маркетолог британският собственик решил да използва тези малки съвпадения и да представи водата по съвършено непознат и безспорно интересен за аудиторията начин.

Затова и много бързо тя се превърнала в нещо като съпътстващо питие за уискито на джентълмените, както и за безалкохолна и здравословна алтернатива или допълнително удоволствие за сетивата за дамите, наслаждаващи се на чаша истинско шампанско. Брандът придобива популярност именно благодарение на качеството на водата, нейната бутилка и най-важното - професионалната комуникация на цялостния продукт.

Първите рекламни визии се появяват в DailyMail и се превръщат в истински икони на прохождащия тогава брандинг.

Perrier е компания, ангажирана активно със социалния живот

От десетилетия големите компании са наясно, че за да бъдат разпознаваеми и добре приети, дейността им не може да бъде фокусирана единствено и само около производството на някакъв продукт.

Марките да имат своя социален живот, който да ги прави част от битието и мечтите на техните клиенти, днес е класически пазарен подход. Perrier обаче никога не прави подобни акции просто формално. Акциите и дейностите, в които брандът за некалорична, естествено газирана, силно освежаваща напитка се ангажира, са свързани именно с тези хора, за които здравословният, модерен, артистичен и свеж начин на живот е въпрос на убеждение и не подлежи на колебания.

От 1981 до 2005 година например марката създава и спонсорира годишни комедийни награди на световноизвестния театрален фестивал в Единбург. В този период те са известни именно като Perrier Comedy Awards или "The Perriers" и са най-високото отличие, което участниците във форума са можели да получат.

Perrier не се страхува да се ангажира с провокативни личности и акции

Обвързването на бранд с известна личност също днес не е иновативен подход. Perrier обаче са една от първите марки, дръзнали да демонстрират такава обвързаност, при това със скандални и известни със своята самобитност артисти.

В по-ново време Perrierе разпознаваема като бранд, подкрепящ стрийт арт изкуството. За новото издание на своя"PERRIER inspired by StreetArt ®" Limited Edition през 2014 година например компанията създава своя самостоятелна арт акция, като кани трима световноизвестни стрийт артисти да пресъздадат основните Perrier символи. Артистите са  Jon One, Sasu и Kobra.

Те разработват девет оригинални дизайна на иконичната стъклена бутилка във формата на бухалка, както и на пластмасовите PET бутилчици и по-новия PERRIER Slim Can. Всяка от визиите е уникална и следва стила на своя автор. Така самата марка пресъздава един от най-емблематичните подходи на поп и стрийтарта - канонизирането на делничен продукт като произведение на изкуството. А нейната бутилка престава да е просто някаква бутилка за вода - маркетингът и рекламата я превръщат в нещо като стабилна емоционална връзка между продукта и неговите консуматори.

В това тясно сътрудничество с провокативните артисти обаче има една истинска мега звезда - Анди Уорхол. Самият поп арт творец създава около четиридесет визии на знаковите опаковки (бутилка и кен) Perrier през 1983-та година, с което моментално причислява компанията към галерията на своите иконични произведения.

"Perrier прерастна в знаков етикет", казва Майкъл Белас, генерален директор на Beverage Marketing Corporation, „Когато държиш бутилка Perrier, тя ти казва нещо за теб самия - казва ти, че си изискан, че си информиран, че си наясно какво се случва в света."

Именно този подход и това послание правят Perrier напитка за динамичните, млади по дух хора. Затова и днес тя е за всички, без значение техния пол националност или религия, които създават трендовете, а не просто ги следват.

Oще: jon one  kobra  perrier  sasu  анди уорхол  бранд  бутилката perrier  вода  графити  джон хармсуърт  д-р луи перие  изграждане на бранд  иконична  история на рекламата  минерална вода  перие  реклама  символ  стари реклами 


Още от Ad блок

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.