Нов късометражен "филм" напомня: "Не карай пил!" | webcafe.bg
Webcafe

Нов късометражен "филм" напомня: "Не карай пил!"

Ad блок 05.11.2016, 11:22 (обновена 05.11.2016, 18:17)
каменица

Снимка: © Kamenitza

Около една трета от родните шофьори са шофирали след употреба на алкохол

Всяка година, като част от активностите по кампанията "Алкохолът е лош шофьор", "Каменица" АД провежда национално представително проучване за навиците и нагласите на българските шофьори.

Според резултатите на изследването, реализирано от Gemius, oколо 77% от българите категорично се обявяват срещу шофирането след употреба на алкохол, но една трета (32%) от родните шофьори са били зад волана след консумацията му.

За почти половината от тях това се е случило през последния месец и основната причина (64%), която изтъкват за това, е че по тяхна преценка алкохолът, който са изпили, е под допустимото количество.

Въпреки че почти 80% от българите приемат шофирането в нетрезво състояние за недопустимо, повечето респонденти биха запазили известен неутралитет, ако техен познат иска да кара след като е пил.

40% от анкетираните заявяват, че обикновено не се намесват в такива ситуации или дори да се противопоставят, всеки сам решава за себе си.

"В радостта сме заедно, в нещастието сме сами - този извод е неизбежен предвид получените резултати, че водещите причини за пасивното поведение на хората в ситуации с нетрезви водачи са всъщност волеви - ние избираме да постъпваме така, т.е въпрос на себесъхранителни мотиви, а не толкова на лоши преценки.

С други думи, въпрос на отговорна солидарност към човека до теб независимо от цената на личния дискомфорт, особено когато става дума за здравето и живота", коментира Росен Йорданов, психолог и консултант на кампанията.

"Все пак докладът от изследването дава повод и за оптимизъм, особено когато бъдат сравнени данните с изследвания от предходни кампании. Видно е, че в осезаемо по-висока степен хората показват по-добра осведоменост за законовите ограничения, свързани с шофиране след употреба на алкохол, както и за влиянието на алкохола върху преценките и реакциите на шофьорите. Също така нараства категоричността на нетърпимост към този проблем. Това показва безспорно, че кампаниите имат смисъл и си струват усилията", допълни г-н Йорданов.

Кампанията се провежда с подкрепата на посланика на Кралство Белгия Н. Пр. Франсоа Бонтан, а сред партньорите традиционно са основните институции и неправителствени организации, които имат отношение по темата: Министерство на вътрешните работи, Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата, Съюза на българските автомобилисти, Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", Български червен кръст и Lucky Drive.

"Кампанията „Алкохолът е лош шофьор" доказа своята социално отговорна роля и затова днес отново сме заедно - институции, бизнес и медии.

Заедно сме, за да привлечем новите водачи и младежите и да ги ангажираме с отговорността за шофиране в трезво състояние", заяви комисар Бойко Рановски - отдел "Пътна полиция"при Главна дирекция „Национална полиция".

Димо Димов, генерален директор на "Каменица" АД каза:

"През всички тези 9 години, откакто стартирахме кампанията „Алкохолът е лош шофьор", се убедихме, че шофирането в нетрезво състояние е проблем, който може да засегне всеки, независимо от неговото образование, професия, социален статус.

За да привлечем вниманието на всички тези хора, колкото и да са различни те, избрахме да говорим с езика на киното, защото всички ние обичаме филмите. Някои преживявания обаче трябва да останат на екрана, защото животът не е филм и всяка година стотици хора стават жертви на пътя. Всеки ден научаваме за нови инциденти и това, като че ли вече спира да ни прави впечатление.

Тук идва и нашата роля на социално отговорна компания - да говорим по темата, да предупреждаваме, да призоваваме към повече разум и отговорно поведение".

Димо Димов, генерален директор на "Каменица" АД

Началото на кампанията беше поставено на специално събитие пред медии и партньори с прожекция на "филма" със заглавие "Петък вечер".

"Петък вечер. Има само едно правило, което важи за всички - не карай пил!" е основното послание, под което протича кампанията, като призовава към разумно поведение и отговорност да не шофираме след употреба на алкохол.

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор" ще продължи активно през месец ноември в различни комуникационни канали, в това число в ключови заведения в София, онлайн комуникация, външна реклама. Повече за филма "Петък вечер" можете да разберете на petakvecher.bg.

 

Oще: gemius  kamnitza  алкохол  бира  българи  българия  гемиус  каменица  каране  не карай пил  не пий когато караш  производител на бира  употреба на алкохол  шофирне  шофьори 


Още от Ad блок

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.