Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

#PopItUp: Pop Swatch предизвиква отново

Още от създаването си някъде в древността, когато далечните ни предци са се борили с тиранозаври или са изпълзявали от океанските води като хибриди между маймуната и онова, което днес наричаме „човек", часовникът е бил едно от най-значими човешки произведения.

От слънчевите, през водните, пясъчните, атомните, механичните и електронните, часовниците винаги са били нещо доста повече от уред за измерване на времето и способ за вместване в неговите граници. Днес носенето на часовник е едновременно белег за носталгия по миналото, и акт на предизвикване на новото време.

2016: милениали, смартфони и покемони

А ако ще предизвикваме новото време, в което хора се щурат из паркове и заводи в търсене на покемони, ядат от контейнерите за боклук, за да бойкотират материалния начин на живот, и издигат и сриват цели светове през екраните на смартфоните си, трябва да сме подготвени. Затова ние залагаме на серията Pop на часовниците Swatch - марката, която се превърна в емблема на култовия градски часовник, така както Elka стана нарицателно име за „калкулатор", а Ionica - за „електрическо пиано".

Swatch обаче е нещо повече от марка: това е легенда, която носи под едната си ръка устойчивостта на миналото, а под другата - заряда на бъдещето.

1987: Swatch "освобождават" часовника за първи път

Часовниците Swatch са създадени през 1983 година и оттогава са незаменим модел за швейцарската часовникарска индустрия като цяло.

Техният създател получава множество награди, включително Doctor honoris causa, връчена от университетите в Neuchâtel и Bologna през 1998 година. През 2003 година получава названието Officier de la Légion d'Honneur de France. Hayek бил председател и делегат на борда на директорите на Swatch Group Ltd от 1986 до 2010.

През 1998 година SMH (Swiss Corporation for Microelectronics and Watchmaking Industries Ltd.), създадена от Николас Хайек през 1983 година чрез сливането на швейцарските производители на часовници ASUAG и SSIH, е наречена Swatch Group. По това време ASUAG и SSIH притежават няколко от добре известните марки швейцарски часовници. ASUAG била създадена през 1931, а SSIH година по-рано чрез сливането на Omega и Tissot.

Основната цел на SSIH била да продава висококачествени швейцарски часовници. Поемайки контрола върху компании, които произвеждали висококачествени механизми и няколко други производители, SSIH постепенно успели да се наложат като виден производител на часовници. Целта на ASUAG, от друга страна, била да съхрани, подобри и развие часовникарската индустрия в Швейцария като цяло. Те също постепенно се разраснали посредством придобиването на компании, които произвеждали механизми и такива, които правели готови часовници. Тези компании били обединени в дъщeрната компания GWC General Watch Co. Ltd.

Последвалите рецесии в швейцарската часовникарска индустрия през 70-те години поставят двете компании в затруднено положение. Чуждестранните конкуренти, особено японските производители на часовници, заливали света със своите евтини електронни продукти и техника. В крайна сметка и на ASUAG, и на SSIH се налага да извършат ликвидация, а чуждестранните им конкуренти започват да им предлагат да купят престижните марки като Omega, Longines, Tissot и други.

В този момент Хайек, по това време изпълнителен директор на Hayek Engineering, получава задача да разработи стратегия за бъдещето на двете компании. През 1983 година проучването на Хайек препоръчвало различни мерки, създадени да осъществят оцеляването и възстановяването на компаниите.

Повратен момент се оказва сливането на ASUAG и SSIH в SMH и създаването на по-евтини, високотехнологични и естетически часовници - именно часовниците Swatch. Последвалото изпълнение на мерките, предложение от Хайек, заедно с получаването на контролния пакет акции от Hayek Pool и номиниране на Хайек за изпълнителен директор, успешно създават нови възможности и дават ново начало на компанията.

Само за период от 5 години SMH Group се превръщат в най-успешните производители на часовници в света - така е и до днес. Безспорно най-популярната им и ключова марка, заемаща водеща роля в световния пазар на часовниците са Swatch.

Идеята: всеки Swatch може да се отдели от верижката си ...
... и да попадне другаде

Линията, която най-добре възплъщава духа на лятото и свободата, е Pop. Феерия от ярки цветове и нестандартни форми събира в едно естетиката на топлите сезони и усещането за полет над клишето.

Pop може да се носи на ръката с верижка за повече удобство, може да виси на шията като гердан за по-бохемски вид, или да стои на поставка с лупа на бюрото с щипка сантимент. Може да намигнете на времената на дамите и джентълмените, носейки го на метална верижка в джоба, а ако предпочитате времето да е с вас в дома ви, може да го окачите като стенен часовник.

Един Swatch не стига

Всеки часовник от Pop колекцията може да стане част от безброй комбинации: бялата каишка на черни точки може да се съчетае с черен циферблат за по-чиста визия, но може да стане едно и с разноцветен циферблат за по-шантав ефект. Синята каишка стои супер морски със син циферблат, но ако сложите вместо синия - жълт, имате върху китката си (или на колана или шията си) двата най-летни цвята в завършен, хармоничен монолит.

Не се заблуждавайте: Swatch не е просто марка часовници, а мания за екстравагантност, красота, архитектура и дизайн, която ви позволява да носите своята запазена марка и идентичност навсякъде.

 

Най-четените