Историята на едно шведско хипи | webcafe.bg
Webcafe

Историята на едно шведско хипи

Webcafe.bg
08.03.2016, 17:17 (обновена 31.03.2016, 16:58)
Marc O Polo

Годината е 1967 - същата, в която Pink Floyd изнасят концерт в The Golden Circle в Стокхолм, а един швед прави запис на тяхното изпълнение, което става

единственият професионален запис на групата от същата година.

Пак през 1967г. в Стокхолм трима приятели тръгват срещу течението от синтетични дрехи по онова време и правят риза на кръпки от индийски памук.

Джордж Харисън също гледа към Индия и учи Битълсите на йога, а Америка, залята от хипи емоции, преживява Лятото на голямата любов.

Първата рекламна кампания на тримата приятели (двама шведи и един американец, любител на развлеченията) има за основен мотив ягода и логото на Marc O'Polo. Тя е революционна за епохата - дотогава модата се е рекламирала само с дрехи - и привлича международно внимание. Нищо не е случайно - светът слуша Strawberry Fields Forever. Хипи културата е във въздуха и кара хората да се обърнат към природата и природата си.

Името на марката от 67-ма е игра на думи от венецианския мореплавател Марко Поло и начина на изписване на името на американеца - един от тримата основатели на фирмата - Jerry O' Sheets. Така се ражда Marc O'Polo.

Едва през 1972 година обаче трудът на тримата приятели постига първия си голям успех - той идва с т-шъртите с принтирано лого и изчистените унисекс суитшърти. Продадени са над 1 млн. бройки, а суитшъртът, върху който има единствено лого, си остава бестселър и до днес.

Следват години на възход - шведското хипи пораства до немски моден бранд.

30 години по-късно главната квартира на компанията е в Мюнхен, Jerry O' Sheets вече е продал дяловете си и се мести в Куба, където прекарва по-голямата част времето си в медитация.

Продажбите на Marc O'Polo за 2014 г. достигат 450 милиона евро, а марката снабдява повече от 2500 магазина в 30 страни по света.

Въпреки че собствеността на компанията се сменя, концепцията й до ден днешен изглежда все така проста на пръв поглед, както през 1967 г.:

използвай естествени материи,

бъди достъпен и

дай на хората свободата да бъдат себе си.

В Marc O'Polo има нещо бохемско, нещо едновременно консервативно и модерно.

Стилът на Marc O'Polo завладява различните поколения - лицата, които бранда избира за свои символи са Джеф Бриджис, Ума Търман, Джош Хартнет и правнучката на Хемингуей - Дри Хемингуей.

Последната маркетингова кампания на Marc O'Polo се казва Follow Your Nature. Нейно лице през 2013 г. беше актьорът Джеф Бриджис, а фотограф - Брус Уебър - той е един от най-титулуваните модни фотографи, снимал корици за всички големи фешън списания по света.

За колекция пролет-лято 2016-та Marc O'Polo продължи кампанията Follow Your Nature с Джош Хартнет и Дри Хемингуей. За снимките Брус Уебър ги кани в дома си в Монток - най-източната част на Лонг Айлънд, Ню Йорк. Същото място където е сниман и сериалът The Affair.

Брус не иска Джош и Дри да позират пред камерата му, а прави сесиите, докато двамата прекарват времето си навън или просто си говорят непринудено.

Уебър дори влиза в ролята на журналист и интервюира своите модели. Всички са като голямо италианско семейство. Резултатът е една доста романтична фотосесия, с много морски мотиви, блузи на райета и много, много природа.

Новата колекция на Marc O'Polo ще намерите в магазините на марката в мол "Сердика"  и The Mall.

Oще: follow your nature  marc o polo  marcopolo.com  джеф бриджис  джош харнет  дри хемингуей  история на марк о поло  колекция  марк о поло  мода  моден бранд  органичен памук  реклама  стил  шведска марка 


Още от Ad блок

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.