Наталия Водянова: "Важно е да бъдем съзнателни, когато пазаруваме" | webcafe.bg
Webcafe

Наталия Водянова: "Важно е да бъдем съзнателни, когато пазаруваме"

webcafeAd блок
11.04.2017, 14:34 (обновена 13.04.2017, 10:21)
наталия водянова за hm

Руският супермодел е рекламно лице на Conscious Exclusive 2017

2011-а е годината, когато H&M започва разработката на модна линия, създадена изцяло от устойчиви материали. Става дума за H&M Conscious Exclusive - колекция, в която са използвани изцяло иновативни методи на производство.

Пет години по-късно за първи път към дамската модна колекция H&M добавят детска и мъжка модна линия, както и три парфюмни масла.

Официалното представяне на H&M Conscious Exclusive 2017 се състоя на 28 март. На вечерята в Лос Анджелис към почетните домакини от H&M се присъедини и тазгодишното рекламно лице на кампанията - руският модел Наталия Водянова.

Супермоделът работи за първи път с модната марка и признава, че й е изключително интересно да сътрудничи на идея, която е насочена към едно по-отговорно бъдеще.

В специално интервю Водянова разказва за своя специален интерес към устойчивото развитие на бранша, както и за това какво е да бъдеш рекламно лице на марка като H&M.

Как използваш статута си на международна модна икона, за да популяризираш каузите, в които вярваш?

Преди дванадесет години основах фондацията "Голо сърце", като целта беше да създадем безопасни места за игра на децата в големите градове на Русия. Оттогава сме построили 177 площадки и започнахме програма за подпомагане на деца със специални нужди и техните семейства.

Програмата включва всякакви инициативи - от организиране на форуми и спонсориране на летни лагери, до обучение на учители за работа с деца със специални нужди.

По-късно започнах да мисля за опита си в благотворителността и как мога направя нещата по-глобални. През 2015-а създадох онлайн приложение - "Елби" - през което хората могат да правят дарения.

За мен самата да дарявам е най-важната част от работата ми и е нещо, което се надявам да стане символ на кариерата ми.

Какво е за теб да бъдеш рекламно лице на кампанията H&M Conscious Exclusive 2017?

Наистина съм щастлива, че H&M ме поканиха в тази кампания, защото съм привърженик на идеята за устойчиво развитие. Винаги съм искала да работя с H&M, защото са пионери в индустрията, особено когато става дума за "устойчивост".

Какво означава "устойчивост" за теб?

Устойчивостта е нещо, на което всички трябва да обърнем внимание днес. Отговорността за нея е на всеки млад човек, който гледа в бъдещето и който е наясно какво се случва около него. В това число попадат всички - от управляващите, до потребителите, които могат да упражняват съзнателен избор, когато пазаруват.

Какво прави един стил "устойчив"?

Има значение какво и как купуваш, както и какъв е начинът, по който носиш дадена дреха. Винаги проверявай етикета, за да разбереш дали това, което носиш, е изработено от "устойчиви" материали, и не се страхувай да задаваш въпроси.

Самата аз започнах да пазарувам много по-малко и само когато наистина имам нужда от нещо. Вече нося дрехите за по-дълъг период от време. Също така рециклирам или използвам носените дрехи наново, особено когато става дума за детски дрешки. Бебето ми например се облича в носените преди това от големия ми син дрехи. Очарователно и сладко е, а също така е и "устойчиво".

Това ли е основното, което те впечатли в H&M Conscious Exclusive 2017?

Да, това, с което проектът ме спечели, беше отдадеността на H&M към мисията за устойчиво развитие. Те отделят голямо внимание на връзките си с фабриките и доставчиците, за да създадат по-устойчиви материали.

Хубаво е, че използват материи като BIONIC®, направени от рециклирана пластмаса. Освен това H&M не пазят тези практики само за себе си, а позволяват на доставчиците да ги разпространяват сред останалите марки в модната индустрия, вдъхновявайки ги да развиват политика на устойчивост.

Коя е любимата ти дреха от колекцията?

Влюбена съм във вечерната плисирана рокля, направена от рециклирани материали. Материята е толкова мека и гладка, и е толкова приятна за носене. Това е великолепна рокля, за която е невероятно да разбереш, че е направена от пластмасови бутилки и други материали, изхвърлени на брега на морето. С нетърпение очаквам пролетта и лятото, за да я нося.

Какво мислиш за глобалните усилия на H&M за устойчиво развитие на модата?

Намирам идеята за вдъхновяваща. H&M си поставят смели цели и работят, за да ги постигнат. Сред най-впечатляващите неща е идеята до 2020-а да използват в дрехите си само рециклиран памук, както и дългосрочната визия за използването основно на устойчиво произведени материи. Колекцията Conscious Exclusive съдържа точно определени елементи, но всяка година H&M добавя към нея все повече продукти, така че всеки да намери нещо за своя вкус.

Как хората да направят "устойчивостта" част от живота си?

Толкова много можем да направим в ежедневието си. Аз например правя всичко възможно - спирам чешмата, докато си мия зъбите, или си вземам душ, вместо вана. Купувам био продукти и чета внимателно какво пише на опаковките на храните. Откакто съм рекламно лице на кампанията Conscious Exclusive научих много за устойчивото развитие и според мен е важно да продължаваме да допринасяме за тази каузата с каквото можем.

Има ли съвети за "устойчив стил", които би могла да дадеш?

Устойчивостта не е само купуване и производство на дрехи - тя има общо и с това какво правим с тези дрехи, след като ги купим. Трябва да перем по-рядко и по възможност на по-ниска температура. Когато е възможно сушете прането на открито, а не в сушилня. Носете една дреха колкото се може по-дълго, а когато това вече не е възможно - я рециклирайте. Никога не изхвърляйте дрехи, дори да са износени и стари - те винаги могат да бъдат преработени и от тях да бъде създадено нещо ново.

В България дамската и детската колекция ще бъде налична в магазин H&M на бул."Витоша" номер 6 от 09:00 часа на 20 април. Мъжката колекция може да се закупи ексклузивно онлайн.

Oще: hm  hm conscious exclusive  мода  модна марка  наталия водянова  нова колекция  нова колекция hm  рециклиране  съзнателност  устойчивост  устойчив стил 


Още от Ad блок

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.