Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

В гардероба на Свилен от "Остава"

Чист urban стил с MARC O`POLО Снимка: Мирослава Дермеджиева, Webcafe
Чист urban стил с MARC O`POLО

След 24 години на сцената "Остава" си остават (как звучи само!)  една от най-смислените български банди. Те са неизменна част от историята и настоящето на българската алтернативна музика,  съчетали най-доброто от бритпопа, инди рока и ню уейва.

Влизаме в гардероба на вокала на групата Свилен Ноев, за да видим какво носят музикантите.

"Спомням си едно интервю в телевизия ММ, бях заедно с Ваня Щерева и тя ми каза: „Защо си я облякъл тази жилетка? Приличаш на някакъв дядо!" А аз си ходех така облечен, това бяха дрехите, които имах. После години по-късно, когато брит-модата се масовизира, тя ми каза, че явно сме били едни от първите, които са се обличали така в България, преди да бъде модерно", казва Свилен.

Както стана ясно, Свилен обича жилетките. Той носи плетена жилетка MARC O'POLО от чист памук с меланж ефект, тип сако - с малки ревери и външни джобове. Цена 359, 95 лв.

Карирана риза от мек памук с маншет с две копчета. Цена: 159, 95 лв.

"Когато пътувам и имам концерти, съсипвам дрехите, затова предпочитам да имам удобни и качествени такива. Не обичам да си хвърлям парите за неща, които се късат след 5 пранета."

На 8-ми декември "Остава" напълниха Sofia Live Club, а седмица по-рано направиха европейско турне.

Дънки от висококачествен памук, класически модел с 5 джоба, винтидж ефект и леко стесняване от коляното надолу. Цена: 259, 95 лв.

Обувки "Челси" от телешка кожа с двуцветна подметка и велурен кант. Цена: 319, 95 лв.

Свилен Ноев и съпругата му - журналистката Невена Спасова. Като всяка съпруга Невена има известна заслуга за стила на мъжа си.

Сигурно не сте се замисляли, но музиканите не са като останалите хора - техните дрехи не трябва просто да са удобни, а много удобни.

"Как си избира Свилен дрехите ли? Много е смешно - кляка по 10-20 пъти, за да види удобни ли са му панталоните, скача, за да усети обувки, ръкомаха и се протяга, за да не се окаже, че ризата му е тясна. Аз му казвам, че никой не прави така, а той ми казва: аз правя - на сцената", казва Невена.

Свилен е облечен с палто от висококачествена вълна, с махаща се жилетка отвътре, висока яка и вертикални джобове.

Трудно може да намери по-подходящ марка дрехи за един човек с бунтарски дух от MARC O'POLО.

Историята на бранда е много интересна. През 1967г. в Стокхолм трима приятели тръгват срещу течението от синтетични дрехи по онова време и правят риза на кръпки от индийски памук.

Годината е същата, в която Pink Floyd изнасят концерт в The Golden Circle в Стокхолм, а един швед прави запис на тяхното изпълнение, което става единственият професионален запис на групата от тази година.

Джордж Харисън също гледа към Индия и учи Битълсите на йога, а Америка, залята от хипи емоции, преживява Лятото на голямата любов.

Първата рекламна кампания на тримата приятели (двама шведи и един американец, любител на развлеченията) има за основен мотив ягода и логото на Marc O'Polo. Тя е революционна за епохата - дотогава модата се е рекламирала само с дрехи - и привлича международно внимание. Нищо не е случайно - светът слуша Strawberry Fields Forever. Хипи културата е във въздуха и кара хората да се обърнат към природата и природата си.

Името на марката от 67-ма е игра на думи от венецианския мореплавател Марко Поло и начина на изписване на името на американеца - един от тримата основатели на фирмата - Jerry O' Sheets. Така се ражда Marc O'Polo.

Едва през 1972 година обаче трудът на тримата приятели постига първия си голям успех - той идва с т-шъртите с принтирано лого и изчистените унисекс суитшърти. Продадени са над 1 млн. бройки, а суитшъртът, върху който има единствено лого, си остава бестселър и до днес.

Следват години на възход - шведското хипи пораства до немски моден бранд.

30 години по-късно главната квартира на компанията е в Мюнхен, Jerry O' Sheets вече е продал дяловете си и се мести в Куба, където прекарва по-голямата част времето си в медитация.

Въпреки че собствеността на компанията се сменя, концепцията й до ден днешен изглежда все така проста на пръв поглед, както през 1967 г.:

използвай естествени материи,

бъди достъпен и

дай на хората свободата да бъдат себе си.

В Marc O'Polo има нещо бохемско, нещо едновременно консервативно и модерно.

Колекциите на Marc O'Polo ще намерите в магазините на марката в мол "Сердика"  и The Mall.

 

Най-четените