Наистина стек | webcafe.bg
Webcafe

Наистина стек

Цветана Георгиева 13.11.2015, 17:08 (обновена 14.11.2015, 07:47)

1 от 7 снимки Назад Напред

Roadhouse

Снимка: © Webcafe.bg

България е първата държава, в която Roadhouse Grill стъпва извън Италия, с две години по-рано от планираното

Българинът обича да яде месо, казват. Само че под „месо" обикновено се разбира вездесъщото свинско - котлет, вратна пържола, ребра, избирате и толкова. Докато телешкото, говеждото и екстравагантната за родния вкус патица са ежедневие за готвачите в Западна Европа и САЩ, България не може да се похвали с голям избор на качествено телешко. Или поне доскоро, защото в София отвориха врати първите два ресторанта от италианската стекхаус верига Roadhouse Grill - в кината Арена „Запад" и Арена „Младост".

Ястията са семпли, което всъщност е ефектът. Идеята е да усетите вкуса на месото - то пристига буквално пушещо от прегръдката на жарта, нарязано, за да усетите степента на изпичане и толкова крехко, че небцето  не може да повярва от първата хапка.

Това е кредото на италианския начин на живот все пак - la dolce vita. Каквото и да е, то трябва да храни душата. Ако се чудите откъде се взе ароматният телешки стек, намазан с тънък слой масло, или агнешкото бон филе, ще кажем само, че пицата и пастата са световен посланик на кулинарните богатства на Апенините, но далеч не ги изчерпат.

Във Флоренция например приготвят T-Bone стек почти върху жаравата, с изключително малка дистанция на скарата, а освен това дебелината на месото трябва да е поне два пръста, което означава минимум 1 килограм месо. Оттук идва и романтичното му име - ястие за двама, тъй като костта под формата на буквата „Т" на практика разделя парчето на две половини. От Тоскана идва рецептата за „преготвено телешко" - първо се запечатва на тиган, а след това се пече на бавен огън с зеленчуци и винен сос.

Огън и жар

Засега Roadhouse Grill предлагат изключително вносно месо, тъй като българските фермери основно разполагат с млекодайни крави, а не с породисти животни, отгледани за месо. Продуктите им идват от Италия, САЩ, Австралия и Аржентина - все емблеми на говеждите стекове, в това число и митичният антракот - от френски език - „между ребрата", който англоезичният свят нарича Rib-Eye или шотландско филе.

Телешкото се сервира още димящо върху дървен поднос, нарязано, за да видите степента на изпичане - Medium Rare.

В менюто присъстват още симпатичната тосканска наденица от мляко свинско месо, свински ребърца в таен барбекю сос на бавен огън, крехко агнешко контрафиле с пресни подправки, а също и пилешко. Порциите варират като големина - освен индивидуални основния ястия, има меню за двама, а също и детско меню, така че да няма нищо в чиниите, когато си тръгвате.

Има и различни гурме - бургери, стартери, предястия, като всичко се приготвя на скара пред очите на клиентите. Както подобава, гарнитурата е действително второстепенна - салата и варени зеленчуци, но за сметка на това виненият лист е отличен. Ресторантите предлагат и изкушаващи десерти, сред които ябълков пай, шоколадова торта с какаов мус и палачинки, за да е храненето завършено.

Апетитът идва с яденето

В Италия Roadhouse Grill имат над 70 ресторанта и за 15 години са спечелили около 7 милиона клиенти. Създаването им е пряко свързано с компанията Cremonini Group, специализирана в производството на месо, дистрибуция и кетъринг. В момента дейността й включва дори бордови кетъринг в железопътния транспорт, а за миналата година компания е отчела оборот от 3.3 милиарда евро.

България е първата държава, в която веригата стъпва извън Страната на Ботуша, с две години по-рано от планираното, като съвсем нов играч на пазара.

„Срещнахме изключително подготвени партньори, професионалисти и приятели, които ни убедиха, че България е добро място, въпреки че традиционно предпочитаното месо тук е свинско - така сме проучили. В тях обаче видяхме същата страст, с която ние работим", казва Алфонсо Янота, маркетинг директор на веригата, която засега у нас си партнира със „Синема Ентъртеймънт".

В началото и италианските клиенти са реагирали учудено на идеята за заведения, които предлагат само месо, при това в доста по-различна обстановка от традиционните ресторанти, с кръгли маси, карирани покривки и приканващи улични викачи.

Месото се обработва минимално преди да бъде сложено на скарата, за да изпъкне именно неговият вкус.  „Тук сме, за да предложим нещо различно и специално на клиентите. Мотото ни е, че предлагаме най-качественото месо, приготвено по най-добрия начин. Ние сме единственият ресторант в Европа, който зад гърба си има огромна компания за отглеждане и произвеждане на месо", изтъква той.

Намеренията на Roadhouse Grill са да отвори 7-8 ресторанта в София, преди да се пренесе в други градове на страната. „Не искаме да представяме веригата като типично италианска кухня, защото не е. Общото е просто любовта към храната, и то към качествената храна", допълва Янота. Около него гостите на ресторанта вече са усетили какво има предвид. Или както казва самият той: Ефекта "wow".

Oще: ryb eye стек  t-bone стек  алфонсо янота  говеждо месо  италианска кухня  италия  кино арена запад  кино арена младост  ресторант roadhouse grill  синема ентъртейнмънт  телешка пържола  телешко месо  храна 


Още от Ad блок

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.