Азбука на витамините | webcafe.bg
Webcafe

Азбука на витамините

webcafeAd блок
19.01.2016, 18:15 (обновена 21.01.2016, 10:24)
нутрибулет

Снимка: © Getty Images

Как да получиш всички необходими витамини, от които се нуждаеш

Човешкото тяло се нуждае от витамини, за да функционира правилно. Този факт не се поставя под съмнение. Но знаеш ли, че има 13 различни вида витамини и че всеки един от тях влияе на организма по специфичен начин. За да поддържаш имунната си система силна и да се чувстваш тонизиран, всеки ден трябва да приемаш задължителна доза от тях. Подготвили сме ти кратка информация, която ще те улесни при избора на храна.

Витамин A е необходим за добро зрение и усилва имунитета също както и витамин С.

В голямо количество може да го намериш в портокали, моркови, спанак, черен дроб, зеле кейл или мляко.

Но внимавай, защото прекомерното приемане на витамин А може да доведе до сериозни проблеми с черния дроб, затова не се престаравай, особено ако взимаш добавки, съдържащи витамини.

Групата Витамин В комплекс е съставена от 8 витамина.

Тяхната консумация увеличава енергията, регулира настроението и засилва имунитета.

Витамин B1 може да извлечеш от храната, ако добавиш в хранителния си режим свинско месо, яйца, овесени ядки, кафяв ориз и картофи.

Обичаш ли млечни продукти, банани, аспержи и пуканки? Ако не, сега е моментът да ги обикнеш! Те съдържат голямо количество витамин B2.

Витамин B3 е за обичащите да си похапват месо: яж повече месо, риба, но добавяй към тях зеленчуци или гъби.

Ако искаш да подсигуриш организма си с Витамин B5, яж пълнозърнести храни за закуска, месо и броколи за обяд, а за вечеря - малко авокадо.

За да се запасиш с Витамин B6, може да ядеш на воля месо, зеленчуци, ядки, от време на време банани.

Витамин B7 не е любимият на капризните относно храната, защото се съдържа в суровия жълтък и черен дроб.

Витамин B9 може да приемеш от листни зеленчуци и зърнени храни или не чак толкова здравословния избор: паста или хляб.

Ако искаш да се снабдиш със здравословна доза от витамин B12, трябва да се храниш с месо, риба, яйца и млечни продукти.

Вегетарианците и веганите могат да приемат хранителна добавка, съдържаща витамин B12, защото храната, която обикновено ядат, не го съдържа.

Витамин C е шампионът сред витамините.

Той е с изключително полезно действие: подсилва имунната система и помага за лекуване и предпазване от редица заболявания. Витамин С се съдържа в много от плодовете и зеленчуците. Ако искаш да си приготвиш нещо специално, за да се заредиш с този витамин, опитайте сок от пресни плодове или зелени зеленчуци.

Вкусно и в същото време здравословно!

Витамин D предпазва от депресия, рак или сърдечни заболявания.

Този витамин е страхотен, защото може да си го набавяш от слънчевата светлина. Освен по този начин, може да се снабдиш с него, като се храниш с риба, яйца или гъби. Бъди внимателен: прекаленият запас с витамин D може да има някои неприятни странични ефекти.

Витамин E не е толкова популярен, колкото останалите витамини, най-вероятно, защото обикновено се съдържа в достатъчно количество в тялото.

Има много позитивни ефекти: той е антиоксидант, защитава ни от различни видове рак и се отразява добре на кожата. Съдържа се най-вече в плодове, зеленчуци, ядки и семена.

Витамин K е последният от витамините.

Той играе важна роля при съсирването на кръвта и е важен за изграждането на здрави кости. Обикновено се съдържа в достатъчно количество в тялото ни, но ако искаш да си набавиш още малко, храните, които ти трябват, са листни зеленчуци и черен дроб.

Чудиш се как да си набавяш всички тези витамини?

Виж лесна видео рецепта как да комбинираш голяма част от различните групи витамини в една хранителна порция.

И ако още нямаш ясна представа как да извличаш полезното от храната, ние ще те улесним.

Препоръчваме ти - Нутрибулет мощен хранителен екстрактор, който ще ти помогне да се придържаш към здравословния начин на живот - лесно, бързо и забавно.

Нутрибулет е всичко, от което се нуждаеш, за да се поддържаш във форма.

Избери любими плодове и зеленчуци, сложи ги в Нутрибулет и след секунди вече ще имаш пълна енергизираща нутрибомба, която ще те засити за целия ден.

Oще: витамин  витамин б  витамини  витамин с  делимано  доза  здраве  здравословно ядене  зеленчуци  информация  месо  нутрибулет  плодове  пълнозърнести храни  червено цвекло 


Още от Ad блок

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.