Да подкрепим Дянков срещу човека-гише | webcafe.bg
Webcafe

"Гишетата" срещу Дянков. Да го подкрепим

Webcafe.bg 15.11.2011, 16:09 (обновена 15.11.2011, 18:19)
Симеон Дянков

Снимка: © БГНЕС

Симеон Дянков: Намаление на заплати няма да има, но допълнителните плащания ще зависят от постигнатите резултати...

Вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков поведе битката на живота си. Битка, по-страшна от тази срещу колегата му и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов за парите на МВР. Битката срещу човека-гише.

За първи път управленец посяга на сигурната като на депутат заплатка на чиновника. За първи път чиновник ще трябва да изработи парите си не с престой зад бюро, сърфиране в нета и пилеене на работното време във всичко друго, само не и в работа, а с труд.

Разбира се, смазочното масло на тази реформа е това, което кара колелата да се въртят напред - парите. Който иска повече, ще трябва да се представи по-добре.

За добрите и компетентните - двойни заплати. Целта е да се привлекат умни хора от различни специалности - инженери, юристи, икономисти, които иначе биха избрали частния сектор.

При новия механизъм на заплащане в държавните структури* бонусите могат да стигат и до 40% от основната заплата. Така във възнаграждението се оформят едни твърди около 70%, а останалата част зависи от резултатите.

Основната заплата и допълнителното възнаграждение за прослужени години се сливат в едно и  това ще е основната заплата на чиновниците догодина. Максималната основна заплата, която може да получава висш държавен чиновник - а това е главен секретар на министерство, е 3500 лева.

Основната заплата ще се повишава един път - в началото на всяка година, максимално с 12%. Това увеличение обаче няма да получат служители, чиято работа не само че не отговаря напълно на изискванията, но и изпълнението й е "неприемливо".

Край на допълнителното материално стимулиране (ДМС), което позволяваше на чиновниците да получават до 12 месечни заплати допълнително. Ако искат стимули, ще трябва да ги изработят - и това да бъде оценено. Дали това означава, че ако Националната агенция по приходите като цяло не си изпълнява плана за приходите, ще може да раздава ДМС?

Поне 20 000 души в различни министерства, агенции и ведомства ще бъдат засегнати от новия механизъм. Плюс още поне десетина хиляди в местните власти. Така, докато чакаме да заработи пълноценно е-правителство у нас, дано чиновниците заработят.

Въвеждането на механизма "пари срещу свършена работа", който ще бъде бламиран с всички средства, е най-добрият начин за създаване на конкуренция и по-добра административна среда.

Това си е повече от армия, изправена срещу Дянков. Далеч по-опасна от недоволството заради спрените наскоро бонуси в редиците на армията и Министерството на отбраната.

Мнозина от тази чиновническа армия години наред живеят от заплата от държавата и подкуп от частника. Години наред в безброй доклади "човекът-гише" липсва, затова пък са налице констатациите за огромната корупция и мудната работа на българските бюрократи.

Така че да подкрепим Дянков. Тази война ще е страшна. Не трябваше да бърза да си залага кожата за парите за МВР.

*От новия механизъм са изключени служителите в МВР и Министерството на отбраната, ДАНС, НРС, НСО, администрацията на Народното събрание и специализираните структури към президентската администрация.

Oще: бюджет  заплати  заплащане  министър  симеон дянков  чиновници 


Още от Да го web@...

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

20 deowin | 16.11.201117:22

de Vivar, пропускаш нещо.

До известна степен съм съгласен, че точно в българската реалност това 'работа за пари' е мотивация за гъзолизане, а не за вършене на повече работа.

От друга страна, обаче, ако никой дори не се опитва (било то наивно) да побутне държавната администрация към меритокрация, тя никога естествено няма да стане такава. Дали е популистко това начинание на Дянков, обслужва нечии интереси, или маже очите на хората докато орязва бюджета на държавната администрация като същевременно дава възможност да се прехвърлят парите на гъзолизци - това всъщност няма значение.

Според мен важното е, че изобщо се прави опит да се преустрои администрацията в правилната посока, а не каква е точно мотивацията на Дянков да го прави.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.04.2011, 14:41

19 Чинчифон | 16.11.201116:21

Когато прочета,че парите са нещо като гръбнак или основна цел на човешкият прогрес,винаги се натъжавам.Защото са само средство.А хора,
които ги превръщат в своя главна цел,си нараняват интелекта.Необратимо Удивителна
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.03.2010, 19:21

18 Alice | 16.11.201116:08

разбира се, че подкрепям дянков, тия тунеядци от бюрцата трябва да се ометат, както в нашата фирма има определени правила за бонуси и заплати, така пазарната икономика трябва да влезе най-сетне и в министерствата. Иначе метла за всички мързели, дето само дремят по бюрата и се чудят как да им мине времето до пет без 10 Удивителна
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.12.2010, 20:45

17 Stefan Chervenkov | 16.11.201115:46

pier може би трябва да ме трогне това, че си се регистрирал специално да ми отговориш ? Усмивка
Ама виж,ако желаеш да си общуваш с мен - вярвам, ще намериш как и къде. Друг е въпроса имаш ли да кажеш нещо по темата на статията Усмивка
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.04.2010, 10:36

16 pier | 16.11.201114:32

@Stefan Chervenkov, човече (да се разбира именно като мъничко човече) колко трябва да си недооценен и фрустриран, за да се опитваш да привличаш внимание по тоя начин. Сега ми стана ясно що толкова си им обиден на кафето и след като ти видях и "текстовете" е хубаво, че са ти секнали гордостта да се наричаш автор. Къде по-точно продължаваш да списваш, че си викаш така, човече?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.12.2010, 20:45

15 Stefan Chervenkov | 16.11.201113:27

О боже, Кафе....
Ако мога да си позволя да цитирам моят любимец сред авторите ви ( демек себе си ) - "България е единствената страна, в която реформа означава само и единствено орязване на парите".

Страхотно прави Дянков, като "реформира" разните там писарушки. Ще пребъдем направо, ей. Само те са ни проблема.
Това че имаме 60-70 000 никому ненужни фуражки не е никакъв проблем. Ама дори да е, няма как тях да ги реформирате, нали ? 'Щото и сегашното, и предишното, че и следващото управление ще се крепи на тези фуражки.
Ама нямаме проблем с 240-те хрантутника в парламента, и няколкото хиляди такива по разните кметства, комисии и райони. Нямаме проблем с заплатите им, нямаме проблеми с дерибейството им, с лимузините им, с това че правят сделки с правата, живота и бъдещето ни.
Нямаме проблем и с баш тиквата дето ходи да реже лентички насам и натам, и чието първо дело като премиер беше да претака държавните пари през банката на любивницата си. Абе никакви други проблеми нямаме, та "гишетата" са най-голямото зло и сега ще се оправим.

Сори Дянков, симпатяго, ама единственото за което трябва да те подкрепим е оставката ти.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 11.08.2011, 13:31

14 panik | 16.11.201112:52

Това е някакъв пълен кошмар хора. Не мога да повярвам, че има някой, който го подкрепям, изключвам съдателите на модела. Много, ама извънаредно много се радвам, че вече НЕ съм държавен служител. Оставете се, ами се явявах наскоро на конкурс пак да стана такъв. Имало Господ!
Ако обаче това е целта - да се отврати българинът от мерак към чиновничество - то тя може да се постигне и по други начини.
Някой от подкрепящите идеята сеща ли се въобще какво ще настъпи за самите д.служители и от друга страна - за клиентите им, т.е. останалите дето сме пред гишето. Да прави сте - много от чиновниците не работят както трябва под различни форми, други въобще не им е там мястото, трети - ама то въобще няма нужда от това място и т.н. Ама това, че ще им даваш с 30% по-малко пари с какво ще сгрее нас, останалите, недържавните служители. Трябва много дълго да си живял извън страната и то много надалеч от нея за да си мислиш, че по този начин ще стимулираш някого. Ще се развихри абсолютен субективизъм от към оценяване на труда, подмазвачество в необозрими размери, доносничество и ред подобни. Всичко ще опира до това дали си симпатичен на началника. В момента, когато си на власт не те боли много много кой е този всерешаващ началник, щото дето се вика ти си го назначил - например бил е на тринайесето място в листата за общински съветник или парламентарната такава - не му е стигнало да влезе, където сме му обещали, та затова сме го компенсирали да стане началник някъде си - къде няма значение. Той ще оценява, няма да работи, я?
Чиновникът от своя страна ще е бесен, повече от сега, ако можете да си го представите въобще. Ще са бесни абсолютно всички чиновници - тези некадърните - без основание ще са бесни, а кадърните ще са бесни с основание, ама на кой му пука. Нали не смятате че всички, абсолятно всички чиновници са маскари.
Ами хора има и една друга идея - ами ако и чиновниците вземат да решат, например, да си плащат данъците на 70%, а останалите 30% да ги внасят ако им хареса как държавата е разходвала платените вече средства. Що се дзверите - нали всички сме равни?!
Тогава какво ще правим, Господин вицепремиер, като точно до това опряхме?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.09.2010, 14:43

13 Bozo Kosmev | 16.11.201112:28

Регистриран на: 24.02.2011, 09:05 11 Бай Хуей

Ами значи има два варианта:
1. Работата е изисквала 8 или по-малко часа, а ти не си успявал, щото не си бил достатъчно кадърен
2. Работата е изисквала 12 или повече часа и ти си бачкал, за да я свършиш

И в двата случая проблема е твой. Ако не си бил достатъчно печен е ясно. Ако обаче работата е била много, не виждам защо, като си работил по 12 часа, някой друг ти е виновен. Началника не е имал проблем - ти си имал. Правилния подход е бил да вдигнеш врява, че работата е много, т.е. след като ти не можеш да решиш проблема, да го ескалираш. Като не си го ескалирал, всъщност ти си го прикрил и реакцията на началника ти е напълно естествена.
Много хора не разбират, че за да върви една организационна структура плавно, не трябва да има прояви на трудов героизъм - те не се вписват в изградената система и една система, базирана на индивидуален героизъм, не е устойчива.
Т.е. в твоя случай - има работа за 12 часа - има два варианта:
1. Работата се свършва 1.5 пъти по-бавно
2. Привлича се още един човек да помага
Т.к. вероятно ти не си бил този, който да вземе решение, е трябвало да го ескалираш, а не да се правиш на герой
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.09.2010, 14:43

12 Bozo Kosmev | 16.11.201112:18

Малеее, навъдиха се разбирачи.
За който не схваща, да поясня - преминаването от 100% фиксирана заплата към 70% фиксирана и останалото бонус е СТЪПКА, позволяваща по-евтино съкращаване след това.
По този начин, като се тръгне да се съкращава, дължиш обезщетение върху фиксираната част само, останалото е бонус, т.е. пожелателно.
Колко си личи, когато някой работи в държавната/общинската администрация - хич не може да се светне за тоя номер, който в частния бизнес (поради това, че кодекса на труда е силно социалистически) отдавна е масова практика.
Та, като предлагате вместо тая промяна да се направи съкращение, помислете малко. По-добре е първо да се направи тази промяна, а след това съкращенията. Има маса клатикраци в министерствата, които трябва да се съкратят, но е по-добре се обезщетят със 70% вместо със 100%, нали?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.02.2011, 09:05

11 Бай Хуей | 16.11.201111:20

"Гишетата" срещу Дянков. Да ги подкрепим
Главния счетоводител на републиката е жив пример за това, че остави ли се едно начинание да се управлява от счетоводител нищо добро не го чака. Така или иначе на власт в момента са тези, които по време на целия преход лъгаха държавата криейки данъци и не плащайки осигуровки в пълен размер, забогатели чрез далавери. Сега е време да си отмъстят на гадните чиновници, работещи за 400 лв. заплата /София не е България/. Когато навремето работех като единствен специалист за 300 лв. по 12 часа всеки ден защото нямаше кой друг да свърши работата ми в държавното учреждение, дойде края на годината - време за раздаване на ДМС. Естествено бях игнориран защото по-важно беше да се награди кръжеца около шефа. На забележка от колега по време на обсъждането, че все пак би трябвало и аз да получа награда поради посочените по-горе причини отговорът бил: Ми аз откъде да знам, че е оставал след работно време? Чуди се
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.