Стоим зад Борисов! | webcafe.bg
Webcafe

Стоим зад Борисов!

Webcafe.bg 30.12.2011, 12:34 (обновена 30.12.2011, 16:26)
Бойко Борисов

Снимка: © Sofia Photo Agency

Бойко Борисов: Защо всяка държава да купува хеликоптери? Защо всяка държава да купува танкове, да купува фрегати, самолети и изтребители, като може да има обща европейска армия? Защо не?

Онзи ден във Facebook една от читателките ни критикува, че "Webcafe.bg не обича Бойко Борисов". Отново намираме за уместно да повторим, че всеки от екипа ни си има хора за обичане. Политиците не са за обичане, а за да вършат работа.

Но ето, зад по-долу представеното становище на министър-председателя стоим - и го подкрепяме. Особено в частта за армията и военната техника. Още повече, че сме го и предлагали...

Колкото е по-слаб е един финансов министър, колкото е по-слабо едно правителство, толкова по-хубаво е да има общи европейски закони. Колкото е по-слаб финансовият министър, толкова е по-високо ДДС.

Колкото по-ниско слиза ДДС, толкова по-добър е финансовият министър, разбира се, и премиерът. Ние в момента държим най-лесния начин. Най-лесният начин за слаб финансов министър е да вдигне ДДС, защото веднага от цялото потребление парите отиват в бюджета.

Един процент да вдигнем ДДС, примерно, на 21%, веднага около милиард - милиард и нещо влиза в бюджета повече пари да преразпределяме, 22% - 2 милиарда и нещо. Ние не го правим. Защо?

Защото така веднъж сме го поели като ангажимент, веднъж е по-добре за гражданите, за фирмите, за бизнеса, за всички. Нещо повече, мислим и дай, Боже, имаме възможност още малко да слезем надолу в ДДС. Само за пример давам: Унгария е искала дерогация за 27% ДДС да направи, при таван 25% в Европа.

Съседите ни са на 22, 23, 24 %. За тези, които не се занимават с финанси, искам да го обясня: един процент ДДС отгоре ти е веднага лесен приход, елементарен приход, защото ги взимаш от всяка касова бележка на всеки един човек. Затова ние три години не пипаме ДДС, държим 10% данък.

Това е само защото е добро правителството. Лесният начин да се справиш с кризата е: вдигаш данъците. Ние това точно защитаваме трета поред година в бюджетите и това трябва да ви е гордост, когато го обяснявате и го говорите. Другото е лесно...

Така че ние именно затова си защитаваме тази наша позиция. Да - за пакта за финансова стабилност сме и за крути мерки срещу всеки, който не ги спазва - спиране на еврофондове, най-тежки санкции, който не спазва финансовата дисциплина.

Защо? Защото това повлича мигновено всички държави в Европейския съюз в спиралата на кризата и светът започва да говори за Европа, че ние едва ли не сме предизвикали кризата, Европа! Генераторът, моторът на технологиите, на индустриите, на всичко модерно, на екологията в света - това е Европа; и ние се принуждаваме да обясняваме, че при нас имало криза!

Така че - да, ние сме за. Разбира се, това е много важно да се говори след това за икономиката, но защо първо не започнем с армиите? Европа не е ли по-лесно, по-евтино да обединим въоръжените си сили?

Защо всяка държава да купува хеликоптери? Защо всяка държава да купува танкове, да купува фрегати, самолети и изтребители, като може да има обща европейска армия? Защо не? Знаете ли колко пари ще се спестят, Ангелов?

Милиарди, милиарди евро, които ще отидат в друга сфера, ако се направи. И това един ден ще стане. Защо да нямаме общ прокурор в Европа? Защо Европол да не действа на територията на цяла Европа? Това е бъдещето и ще видите, че това един ден ще стане, ако Европа иска да е конкурент на другите континенти в света - така да ги разглеждаме - на Америка, на Азия.

Ще видите, че ще стане. Но може да започнем оттам, защо от данъците първо?

(Из стенограмата от заседанието на Министерския съвет от 28 декември 2011 г.)

Oще: армия  бойко борисов  ддс  европа  ес  изтребители  министър  танкове  фрегати  хеликоптери 


Още от Да го web@...

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 07.08.2011, 13:37

13 Ivan Petev | 03.01.201209:16

Иване, европейската общност не е варшавски договор ама другаря борисов разсъждава като преди промените...
Вили, защо си мислиш, че бойко си подготвя предсрочни избори... 1во ако продължава в същия дух няма да има подкрепа... и 2ро защото съзнава как той стана примиер и пак ще се наложи да ни създават изкуствени партии.. Спокойно, европейците си знаят работата и все ще намерят друг на негово място
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.08.2010, 20:16

12 Вили Тодоров | 01.01.201221:28

Точно така! Съгласен съм да стоим за Борисов, защото я си представете че дойде още по всезнаещ. Но той няма ли да си помисли превратно, че сме там защото чакаме да се наведе? Объркан
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.10.2010, 20:33

11 Гризли | 01.01.201219:57

Аз пък да попитам "А защо да нямаме общо европейско правителство,
(има го, да), като никоя държава да няма свое собствено?!"
Така няма да се налага да храним 240 мързела и да слушаме глупави
изказвания е Европа на един европейски премиер, няма и да се налага
да слушаме малоумните глупости на един малък левов министър с
правоъгълни очилца!!!
Така просто ще ни казват директно какво да правим! То и сега го правим,
само дето се налага да слушаме как някой се борил за нашите национални
интереси....
Докато прави точно обратното!...

"Защо да нямаме общ прокурор в Европа? Защо Европол да не
действа на територията на цяла Европа? Това е бъдещето и ще
видите, че това един ден ще стане, ако Европа иска да е конкурент
на другите континенти в света - така да ги разглеждаме - на Америка,
на Азия."

А това все едно е изкарано от филмите за новия световен ред!
Премиерът директно, в прав текст, обявява идеите си за идването
на този нов ред, където целия свят (засега само Европа) ще се
управлява от малка група хора... Без национални правителства и
организации, без собствена армия и полиция...
Браво, г-н Борисов, браво! Истински политик, истинско мислене за
бъдещето на България!!!

Ох, вече не издържам!!!
Бесен Бесен Бесен
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.09.2010, 10:49

10 иван | 01.01.201214:25

И да нямаш хабер от английски, влез в google.преводач и ще получиш резултат за EUROPEAN COMMUNITY - европейска общност, така че не разбирам за какво говориш.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.04.2011, 14:41

9 Чинчифон | 01.01.201212:19

Иване/8/,такова животно като Европейски съюз НЯМА!Съществува само в новите български лични карти,въведени от г-н Цветанов.Правилно ще е да
си избереш някой от официалните имена на тази европейска организация-EUROPEAN COMMUNITY,COMUNAUTE EUROPEENNE,COMUNIDAD EUROPEA...и т.н.Защото сме нови и нямаме право едностранно да преименоваме общността. Б.Борисов и Цв.Цветанов пак не са разбрали за какво става дума. Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.11.2010, 06:37

8 Николай Дренчев | 01.01.201211:43

Защо зад всички тези думи не прозира никакво действие? Никак не мога да разбера какво ще правим (ще прави правителството)?
И на мен ми се иска премиерът ни да се окаже че е мъж на място, но за да го припозная като моя предводител очаквам не изобилие на думи, а две-три дела:
1. разхлабване на примката около врата на бизнеса от всевъзможните регулации, превръщане на родината от място за пране на пари, в място, където може да се произвежда.
2. пенсионна реформа, така че моите пари да отиват за моята пенсия
3. същото и за здравеопазването
Дотогава ще го подозирам като агент на старата Компартия и мога да застана зад него само със сурвачката.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.09.2010, 10:49

7 иван | 01.01.201211:21

Европейският съюз, въпреки всичките му кусури, не е Социалистическия лагер, нито Варшавският договор или НАТО.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.08.2011, 13:37

6 Ivan Petev | 01.01.201202:51

Бойко Борисов: Защо всяка държава да купува хеликоптери? Защо всяка държава да купува танкове, да купува фрегати, самолети и изтребители, като може да има обща европейска армия? Защо не?

Такава носталгия към Варшавския договор отдавна не съм виждал ;((
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.08.2011, 13:37

5 Ivan Petev | 31.12.201116:42

Така или иначе нямат никаква полза от вдигане на ДДС-то, защото при едно вдигане инфлацията ще скочи до небето... така или иначе сега се крие инфлация.. така че определено не е оферта за който и да е политик.. наскоро казваха, че даже ще пада ддс-то, но определено няма да е в полза на гражданите, защото едно ниско ддс прикрива рецесия... и като цяло високите данъци не помагат по никакъв начин на една икономика в рецесия !
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.09.2010, 21:31

4 scorpio | 31.12.201114:48

Чинчифоне... аз бих казал, че мирише основно на супа... основно и десерт са само в менюто, но няма готвачи дето да могат да правят "по-засукани" ястия
Думите на Другаря Бойко Борисов винаги трябва да се приемат полусериозно, полу-на шега та затова е нормално и коментарите към тях да са с подобна тежест... За съжаление има разни мозъци, които се самоопределят като "непромити", но не погазват нищо друго освен "гола вОда"... има няколко неизяснени момента в това изказване на Борисов:
1. Ако понижаването на ДДС говори за "сила" на министъра, защо не го направиха още в бюджета за 2010-та - тогава беше най-подходящия момент?
2. Ако проблемът на Правителството е липсата на пари, защо не вдигнат ДДС - по логиката на Борисов дори, ако стане 50% ще си решим проблема и пенсиите и с магистралите и с неусвояването на еврофондовете...
3. Ако в сегашната разнородна Европа се направи обща армия тя чии интереси ще защитава? По какъв начин ще се взимат решенията за изпозването и?
4. Всеизвестно е, че няма безплатен обяд... вероятно новото въоръжение ще се къпува за сметка на парите от вноските на страните-членки. Т.е. За България ще се вдигне вноската, при това относително повече, отколкот на Франция, Германия и др., защото ще се купуват само нови оръжия, а не трошките, които сега си купуваме.
5. Ако някой не е доволен от начина по който се използва общата европейска армия ще може ли "да излезе" от нея? И какво ще стане с вноските, които е направил или ще прави? Те реално са отишли за оборудване, което си остава в армията, а напусналия няма да може да се ползва от него.
И понеже тук някои обвиняват другите в немислене - любопитен съм да чуя техните отговори - но смислени, а не само декларации и самоопределяне!
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.