Паркирай трудно | webcafe.bg
Webcafe

Паркирай трудно

Никола Цветанов 08.04.2015, 13:09 (обновена 12.04.2015, 22:05)
улица

Защо депутатите не помислят за подземни паркинги? Иначе е лесно да гонят автомобилите

Традиционно, преди да се отдадат на заслужена почивка - 10 дни за Великден, депутатите отчитат някое гениално законотворчество за възмездие на обществото. Този път те решиха глобата за паркиране да скочи 10 пъти - от 20 на 200 лева, специално за тротоари, зелени площи и детски градини.

Да, паркирането там е ужасно, пречи на всички останали и е видимо неприятно. Но с такова бързо законодателство проблемите няма да се решат, а просто ще се преместят от едни глави на други.

В „синя" и „зелена" зона толеранс няма - всички знаем, че е въпрос на минути да ти вдигнат колата. Извън зоните цари истинска парко-вакханалия и всеки спира където поиска - един върху друг, долепени, на завои, пред входове и гаражи, колите се трупат поради липсата на елементарна инфраструктура и жилищно планиране.

Да не говорим, че под „зелена площ" се разбира буквално всичко, а тротоарите понякога не се виждат с просто око.

Депутатите обаче се отчетоха с едно добро дело, те раздават справедливост, защото пазят тротоарите и градинките за майки с деца и пенсионери.

Обаче, щом са казали А, нека уважаемите депутати кажат Б, В и нататък до края, защото азбучната истина е, че в България никой не се страхува от глоби, били те и 200 лева за неправително паркиране. Тези коли просто няма къде да се дянат, защото големите градове, особено София, са тесни като уличка в „Лозенец", която трябва да обходиш 15 пъти, докато намериш къде да си оставиш колата.

Така че тази мярка само ще стимулира корупцията, която и без това прояде всичко - от шофьорските изпити до техническите проверки на автомобилите. Апропо, заради това всеки ден загиват хора.

Oще: 200 лева глоба за паркиране  глоба  градско планиране  детски градини  задръстване  паркиране  синя зона и зелена зона  собственици  тротоари  улици 


Още от Да го web@...

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 12.07.2013, 15:43

30 *666* | 09.04.201517:34

Скоро, в предвид европейските закони, колите ще намалеят много яко. За което се радвам.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.07.2013, 15:43

29 *666* | 09.04.201517:32

Astrator

Имах. В гаража. Вече нямам. С такси и автобус е много по-евтино. Ако ми трябва за дълъг път, си наемам. Излиза в пъти по-добре.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.08.2010, 15:10

28 Astarot | 09.04.201517:12

Мани, мани. Само градо-устройци теоретици Смее се

*666*
За теб имам само два въпроса: Кола имаш ли? Къде я паркираш?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.09.2010, 17:28

27 Rowan | 09.04.201516:22

Въй, тука все едни аристократи се навъдили, т‘ва графиня Дьо Горно Нанадолнище, т‘ва барон Последна Дупка На Кавала, ум да ти зайде…
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 12.07.2013, 15:43

26 *666* | 09.04.201516:06

Кварталите на градовете са планирани през 70-те и 80-те, както и пътните им артерии към централните части. Както всичко друго, са недоизмислени. Съобразени са с планирането на петилетките и с това, че се чака по 10 години за Москвич.
По тази логика, калните и обрасли междублокови пространства могат да се изтълкуват като зелена площ и да стане весело.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Когато се планираха кварталите на градовете, ги планираха с наличието на жителство! И маше достатъчно място за паркиране. Междублоковите пространства станаха кални, когато значконосците започнаха да си паркират там каруците. скоро и тракторите и комбайните ще си докарат.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.07.2013, 15:43

25 *666* | 09.04.201516:02

От момента, в който Общината е разрешила къщите по центъра да станат кооперации на по 5-6 етажа, си е сложила главата в торбата. Ако една община иска да си "консервира" града може да заложи куп ограничения в устройствения план, за да ограничи жилищното строителство. Но... не го правят

Ако общината ти разреши, да притежаваш лично оръжие, значи ли че ти е разрешила и да станеш убиец? Жилищно строителство има по цял свят, но никъде освен у нас и в Русия не паркират по тротоарите. Общината е хвърлила луди пари за тяхното изграждане. Ей сега, като започне да се пълни общинската хазна от глоби на значконосците, да видиш как бързо ще се оправят нещата.
Общината, като е дала разрешително за строеж, никого на сила не е карала да си купува жилище там, след като няма място за паркиране извън зелените площи или тротоарите.
Ако си купиш цимент, пясък, тухли и арматурно желязо, значи ли това, че общината е длъжна да ти осигури терен, където да си построиш къща? Или ако не ти предостваи, можеш да го направиш в парка или върху зелената площ?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.07.2013, 15:43

24 *666* | 09.04.201515:51

Marin Georgiev
- на вилата си можеш да паркираш колата си на тревата, защото поне както ми го обясняваш, няма тротоар и обособена зелена площ пред нея, а най-вероятно се явява черен път. Ако не е така, за да не платиш 200 лева, спокойно можеш да я паркираш във двора на вилата си.
- няма как, да е ПОСТРОЕН тротоар, с бордюр и плочки, и това по постройка да е било за паркиране на каруци. Това, че жителите на блока така са решили да правят и държавата/общината ги е оставила безхаберно да продължават да го правят не значи, че е законно.

Няма страшно. За пешеходните пътеки се научиха селяните, за коланите всички се научиха, скоро и за тротоарите и тревните площи ще се научат. Поне във Варна, Пловдив, Бургас и София. Сега остана само общинска полиция да започне да пише актовете и общините да започнат да събират глобите...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 02.08.2010, 15:10

23 Astarot | 09.04.201515:48

"Разликата между селото и града е, че в града има улици за автомобилите и тротоари за пешеходците. както и зелени площи за осигуряването на кислород и за красота. И за трите дадената община осигурява средства за построяването и поддръжката им."

От момента, в който Общината е разрешила къщите по центъра да станат кооперации на по 5-6 етажа, си е сложила главата в торбата. Ако една община иска да си "консервира" града може да заложи куп ограничения в устройствения план, за да ограничи жилищното строителство. Но... не го правят Усмивка

Кварталите на градовете са планирани през 70-те и 80-те, както и пътните им артерии към централните части. Както всичко друго, са недоизмислени. Съобразени са с планирането на петилетките и с това, че се чака по 10 години за Москвич.
По тази логика, калните и обрасли междублокови пространства могат да се изтълкуват като зелена площ и да стане весело.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.07.2013, 15:43

22 *666* | 09.04.201515:40

Цяла Европа премахна ограниченията върху свободното придвижване на хората, на него жителството му е мъката... Ебаси, как не са се сетили лондончани? Или парижани... Сега нямаше да имат такива проблеми с малцинствата и с емигрантите.
-----------------------------------------------------------------------------------------
А иди провери как стои въпроса с придобиването и използването на МПС в Париж и Лондон от емигранти и какво ще му се случи на емигранта ако си го сложи върху тротоара или в зелената площ, пък после пак приказвай...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.07.2013, 15:43

21 *666* | 09.04.201515:33

Astarot

Не са, ама са от центъра на Варна. От времето, когато Лозенец е бил само поляни от Софийското равно поле.

Разликата между селото и града е, че в града има улици за автомобилите и тротоари за пешеходците. както и зелени площи за осигуряването на кислород и за красота. И за трите дадената община осигурява средства за построяването и поддръжката им. За зелените площи на село общините не осигуряват средства, освен за градинката на мегданя.Тротоари има и на село, но там те не се използват по предназначение.
И за това, не може някой да дойде в града и да унищожава безнаказано съграденото и поддържано с години, защото имал значка на ревера "Никуй ни мой мъ върнъ у селу!" като нямаш къде да паркиргаш каруцата - продаваш я и се качваш на велосипеда, автобуса, таксито. Както е в Белгия, Холандия, Германия, Австрия. А иди в Германия си курдисай каруцата в някоя зелена площ, пък да видим какво ще ти се случи... И после се чудите, защо в Германия всичко било зелено и красиво, защо тротоарите им не били разбити и кални...
   

оценка

+1 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.