Никулденски приказки | webcafe.bg
Webcafe

Никулденски приказки

Webcafe.bg 06.12.2011, 16:54 (обновена 06.12.2011, 20:50)
Бойко люпи семки

Снимка: © БГНЕС

"Виждате колко са активни всички министерства, защото аз на Министерски съвет си спомняте им казах - за това си отива министър"

Навръх Никулден Негово високопреосвещенство Варненският и Великопреславски митрополит Кирил изпъкна в центъра на Варна с чисто нов "Линкълн MKZ Хибрид; зърнопроизводителите протестираха; проведе се конференция на тема „Стимулиране на бизнеса в дигитална среда"; пет държавни служби официално обявиха, че вече изпращат и получават документи по електронен път. Ето най-запомнящите се думи покрай делата у нас днес:

„Наложи се да го заменим (досегашното си пежо - б.р.). Много гори. Колата не е купена с църковни пари. Моделът е от 2012 година. Доставена е специално за мен, преди да излезе на пазара. Само американският президент се вози на такава".

Митрополит Кирил за луксозната кола, чиято базова цена е от 34 755 долара в САЩ, с която е заменил пежото си.

„И най-вече - по този начин вече няма да бъде безнаказана администрацията, точно виждате час, дата, секунда, кога влиза писмото, кога излиза. Съответно утре като дойдат от Агенция „Пътища" или от някое кметство, затова искам сега и кметствата, и общините да ги вкараме бързо в тази програма, да не може кметът да каже - аз го пратих преди 30 дена, нямам отговор... Виждате колко са активни всички министерства, защото аз на Министерски съвет си спомняте им казах - за това си отива министър..."

Премиерът Бойко Борисов по повод изпращането и получаването на документи по електронен път

„Очевидно ГЕРБ се очертава като една класическа, буржоазна, градска партия и според мен е нормално да се гледа на тези протести като алтернатива - селска, земеделска алтернатива на това, което върши тази партия в момента".

Зам.- председателят на ДПС Алиосман Имамов по повод протестите и исканията на земеделците

"Аз съм министър и на рибите освен на зърното."

Министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов по повод днешния празник и протестите на зърнопроизводителите.

"Злият гений на българското земеделие и на много други сфери от обществения живот се именува Симеон Дянков. Този субект, долетял от други географски ширини, груб и арогантен заради своето его, методично съсипа българската държава и мори българския народ"

Председателят на Съюза на българските кооперации Петър Николов

"Обзалагам се, че сред участниците има хора, които са си сваляли музика и филми от пиратски сайтове. Това е разбираемо и аз самият съм нарушавал закона в това отношение, но знам, че не е правилно... Това е същото като да влезеш в един бижутериен магазин, да си свиеш едно бижу и да си го сложиш в джоба".

Посланикът на САЩ у нас Джеймс Уорлик по време на конференция "Стимулиране на бизнеса в дигитална среда" 

„Призовах младежкото обединение на БСП публично да подкрепи премиера Бойко Борисов в борбата му за футболист на годината. Борисов като част от отбора, като лидер и като нападател на "бистришките тигри" се справя доста по-добре, отколкото като министър-председател. Надявам се чрез тази наша подкрепа Бойко Борисов, вече като футболист на годината, да получи своя заслужен трансфер в Италия при приятеля си Силвио Берлускони и да ни освободи от тежкото бреме".

Шефът на младежкото БСП Явор Гечев

"Някой тъп натегач му е казал дай да напишем тука нещо... за нулева година. По-добре да даде предложение за нулева година в анкетата за политик на година, след като си начело на най-бедната и корумпирана държава... Бойко Борисов може да стане и мис България, както казва Любен Дилов - син. Най-малко учудващо е, че той е станал футболист на годината."

Сашо Диков по повод изпратеното вчера писмо от Бойко Борисов за анкетата „Футболист на годината"

Oще: бойко борисов  земеделци  мирослав найденов  протести  сашо диков  цитати 


Още от Да го web@...

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 30.09.2010, 14:41

14 sunny_smile | 07.12.201117:29

@Боби - нямам какво да добавя към анализа на бира
@ Мануела - в твоите разсъждения вадищ изобщо държавата от уравнението - и икономисти , и политици и .. целия свят отдавна е установил,че икономиката без намеса на държавата трудно се контролира и регулира, какво остава за сектор като селското стопанство.
И напротив - земеделците не чакат на субсидии, а са едни от малкото, които РЕАЛНО произвеждат нещо.. нямат вина,че някъде препаратите,водата,транспорта,бензина,данъците,таксите,наемите,работната ръка,резервните части и прочие са по-евтини отколкото в България .. Държавна политика е основното, което е нужно .. защото България има условията да изнася конкуретно способен продукт при правилна политика !!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.03.2011, 14:53

13 Bobby_gBG | 07.12.201116:50

Manuela Gerenova | 07.12.2011 14:06
-------------------------------
1. Никой не говори за абсолютна независимост. Но ако оставим "конкуренцията" да изхвърли "неконкурантноспособните" ще се окаже че плодородната земя на България произвежда не-повече от 10-15% от храната на българската трапеза, и всичко останало го внасяме.
Нещо подобно въобще не трябва дори да се обмисля да може да се случи. И тъй като нормалния рационален потребител винаги ще купува най-много стоките с най-добро съотношение цена/качество/количество, то държавата трябва да се намеси, виждайки отгоре че такова отношение ще ликвидира локалното земеделие, и да въведе или вносни мита, или субсидиране на родната продикция.

Това е ролята на държавата. Защото ако ползваме твоя пример -

ако имаш избора "български краставици за 30 лева" и вносни македонски за 3, то е ясно какво ще се случи.
Ролята на държавата е или да "оскъпи" чрез мита македонските до към 25 лева, или чрез субсидии да поевтинеят българските до 3.
Или в най-добрия случай - с мито и субсидия българските да станат 15 а македонските - 13.

Така правят всички големи държавници, и така държавите стават и остават богати. Който плътно следва доктрината на нео-либерализма и тотално отворения пазар, дето се опитват да го наложат от Евро-Атлантическия съюз може единствено да обеднее...

2. Тоест ти твърдиш че всички тези 12% безработица дето са в момента санеспособни?
3. Като банката ти дава "кредит" с 20% лихва т.е. не можеш да стартираш собствен бизнес, а работодателите не търсят да наемат хора - има ли значение ти какви качества имаш?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.07.2011, 12:57

12 Мина | 07.12.201115:09

Лелееее, това кандидатстудентски бисери ли са!?? Шокиран
   

оценка

+0 -2

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

11 Manuela Gerenova | 07.12.201114:06

1. Няма такова нещо като абсолютна държавна независимост. Все от някъде нещо ще внасяме. Ако искаш - давай и 30 лева за две краставици българско производство. Но не го налагай като норма. Аз гледам съотношението цена-качество. Произходът на продукта, ако отговаря на изискванията ми, е без значение. Интересно - хем всички мрънкат, че е криза, че всичко е много скъпо, хем изведнъж се оказват големи боляри, готови на драго сърце да плащат надценки като попове.
2. Безработни ще останат само неспособните.
3. Защо автоматично причисляваш всички към безработните? Толкова ли са некадърни тези хора, че директно ги слагате в графата "на социални помощи"? Значи самият ти ги подценяваш и обиждаш по този начин.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.03.2011, 14:53

10 Bobby_gBG | 07.12.201112:52

Manuela Gerenova | 07.12.2011 10:45

Не всички европейски практики са задължително правилни и полезни.
И именно защото никой не иска да яде билки и корени, винаги ще го има земеделието като отрасъл. Въпросът е постепенно да отпаднат неефективните производители, каквито са огромен процент от българските. Нашето земеделие е смазано от конкуренцията на съседните ни (и не само държави) - конкуренция, с която очевидно не може да се справи. И след като не може да се справи, не виждам причина да се подпомага.
Като мога да си купя от Билла македонски домати на прилична цена и със страхотен вкус насред декември, защо да подкрепям българските производители на домати, които очевидно не могат да ми осигурят тази комбинация от цена-качество-сезонност?
---------------------------------------------
Еми като си "късогледа" и не виждаш по-далече от носа си - така ще мислиш.
Ти от крайно ограничената си и необективна гледна точка на краен консуматор си виждаш своето, и си права за себе си.

Ама едни други хора, доста по-умни от теб, и с поглед отгоре, а не само от личната си ограничена точка, са установили че земеделието трябва да се субсидира, за да може да е конкурентноспособно и качествено.

Защо?
1. Защото това значи "национална независимост", а не да ти извиват ръцете поради липсата на собствено производство - така както става с руския газ. Да ама без газ просто ще стоиш на студено, докато без храна ще си умреш като куче.

2. Защото като се закрие "неконкурентното" производство, се увеличава безработицата, и всичките заети там хора висват на държавата за социални помощи, и съответно с рязко намалялата си покупателна способност спират да купуват стоките които ти произвеждаш - съответно и ти обедняваш. Македонците като си продадат доматите тук - те няма да дойдат и да изхарчат парите за тях тук, те в по-голямата си част ще си купят нещо в собствената си държава. Връзка която обаче един икономически невеж гражданин като теб няма как да направи.

3. Ако имахме пълна заетост, и уволнените от "неконкурентното" производство просто отидат да работят нещо друго дето е "конкурентно" и правят по-висока добавена стойност, което ще доведе до по-голям БВП, и ще може с по-високите доходи да си купуваме вносни домати - тогава би била права. Но когато имаш двуцифрена безработаца, която продължава да расте, то закриването на "неконкурентни" производства по този начин е равносилно на национално предателство.


Може още много неща да се кажат, ама мисля че и това е достатъчно като аргументация.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

9 Manuela Gerenova | 07.12.201112:23

пиер, удивително обосновано мнение! Поздравления!
Не съм убедена, че силното земеделие на чужди държави се дължи на субсидиите. Ако си ефикасен производител, ти ще си такъв и без субсидии, защото стоката ти ти гарантира приходи, а това от своя страна те мотивира да държиш нивото високо.
У нас субсидиите не просто не мотивират, те ДЕмотивират земеделците. Те живеят с убеждението, че няма значение какво и как произвеждат, тя държавата задължително ще даде. И при всеки намек, че държавата (а.к.а. аз, ти, всички ние с нашите данъци) няма да е вечно дойна крава, се надава писък до Бога как едва ли не ще измрем без нашите си земеделци. Да, ама не.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.04.2010, 10:36

8 pier | 07.12.201112:12

Manuela Gerenova ти си изключително проста, защо коментираш неща, от които нищо не разбираш
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 30.09.2010, 14:41

7 sunny_smile | 07.12.201111:32

Конкуренцията и ниските цени на съседните ( и не толкова съседни) държави идва на първо място именно от стабилната цялостна държавна политика, която се изразява не само в субсидиране.. Затова българските производители не са конкуретно способни, защотото тук такова нещо като стабилна и дългосрочна политика няма. А това,че земеделие винаги ще сте има е повече от ясно, но не може да искаме хората,които се занимават с това да са пълни алтруисти. Все пак на всички ни е ясно колко струва един трактор и че без да го имаш шансовете са ти точно никакви. Другото за което тези хора заслужават похвала е,че са на село и успяват покрай тях да задържат и някой друг човек по селата , да дадат прехрана на някой друг работник.. понеже това е адски тъжното, селата бавно умират.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

6 Manuela Gerenova | 07.12.201110:45

Не всички европейски практики са задължително правилни и полезни.
И именно защото никой не иска да яде билки и корени, винаги ще го има земеделието като отрасъл. Въпросът е постепенно да отпаднат неефективните производители, каквито са огромен процент от българските. Нашето земеделие е смазано от конкуренцията на съседните ни (и не само държави) - конкуренция, с която очевидно не може да се справи. И след като не може да се справи, не виждам причина да се подпомага.
Като мога да си купя от Билла македонски домати на прилична цена и със страхотен вкус насред декември, защо да подкрепям българските производители на домати, които очевидно не могат да ми осигурят тази комбинация от цена-качество-сезонност?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 30.09.2010, 14:41

5 sunny_smile | 07.12.201108:36

@Manuela

Далече си от истина на светлинни години - субсидирането не произтична от възприемането, типично българско според теб, на земеделието като цел с висше. Явно цяла Европа изповядва типично български селски манталитет като субсидира земеделски производители и то в пъти повече отколкото ние можем да си позволим. Защото селското стопанство все още е единствения отрасъл от който идва храната .. и без него не може. ТО вносът е лесен и ясен, ама ако цял свят разсъждава като теб - да се оправя който, както може- ще ядем горски билки и райграс. Другота типично българска явно ценност- земята.. без тея селяни с тракторите цяла България ще е бурени и храсти и тук, там някоя градинка на някоя заблудена баба.
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.