Мръсната песен "Не искаме бежанци" | webcafe.bg
Webcafe

Мръсната песен "Не искаме бежанци"

ема ивановаЕма Иванова
13.02.2017, 19:17 (обновена 14.02.2017, 18:31)
Семейство Джабер

Елин Пелин би се обърнал в гроба, ако можеше да види как водят за носа неговия любим (вярно доста неграмотен и оскотял морално) шоп, който скача срещу "бежанците". Защо? И той не знае. Но други хора са съвсем наясно.

Елин Пелин би се обърнал в гроба, ако можеше да види как водят за носа неговия любим (вярно доста неграмотен и оскотял морално) шоп и то в град, който носи китния псевдоним на великия български писател. Но вероятно още по-трудно би преглътнал, че на някакви си 23 км от уж цивилизованата София живеят хора, за които неспазването на закона от страна на кмета е от по-малко значение, отколкото "да предпазят града си от бежанци".

И то от какви бежанци???

Става дума за едно (!) семейство, което се състои от двойката Фатима и Фахим Джабер и техния най-малък син. Напуснали бомбардираното Алепо (Халеб), след като къщата им била разрушена, преминали през Турция и с наивна надежда, че идват в "спокойна страна" се озовали в град, който като го наречеш "село", местните се обиждат. Град, ама без граждани, а с хора, уверени вероятно, че войната в Сирия е телевизионна измислица.

Семейство Джабер е с хуманитарен бежански статут и по закон община Елин Пелин е длъжна да им издаде лични документи. Но втори месец общината не прави нищо по въпроса, а местните - нека не ги наричаме граждани, че да не обиждаме гражданите, начело с кмета Ивайло Симеонов, се проявяват като съучастници в неспазването на закона и то без никакъв свян, публично и в национален ефир. И заплашват семейството със саморазправа и "покръстване".

Ако живеехме в нацистка Германия и ставаше дума за хора с еврейски произход, вероятно някак си бихме могли да си обясним (макар и да не приемаме!) подобно оскотяване, но в страна, в която няма фашистки диктаторски режим и която претендира да е европейска, тъпотията на някои хора идва в повече.

Добавим ли малоумното медийно отразяване на свинщината с мотото "така мислят хората" - най-добре да си прережем вените.

Кои хора, бе? Тези на площада ли, дето се обявяват за "изкъпване в реката, но с надолу главите" на семейство на средна възраст, те ли са големите мислители? Те или кмета Ивайло Симеонов, чието име нашумя покрай скандал за нарушаване на член 41, ал. 1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, заради извършването на търговска дейност успоредно с административната длъжност?

Между впрочем Апелативна прокуратура към момента обжалва решението на общинската избирателна комисия, която отказа да отстрани кмета, след като е установено, че след провеждане на местните избори през 2015 г. и избора на Симеонов за кмет на Община Елин Пелин, той е продължил да бъде съдружник в търговско дружество... та чак до 20 януари 2017 година.

Като имаме предвид съвсем пресния скандал с кмета, за отстраняването на когото преди броени дни се проведе и протест пред Административен съд - София, няма как да не се сетим за вечното изречение на руския публицист Михаил Салдиков-Щедрин: "Щом се заговори за патриотизъм, значи някой някъде нещо иска да открадне".

В случая пак говорим за предпазване от бежанци" и "пседопатриотизъм", та не можем да не се запитаме дали кметската активност в желанието да се хареса на местните и на общинарите не се случва първо, за да се отклони вниманието от скандала и второ като благодарност, че не го отстраниха досега?

Да оставим настрани кмета (с надежда прокуратурата да си свърши работата)... Но какво да правим с онези наши сънародници за които Елин Пелин казва:

"Напразно говорим, че човекът е облагороден. Не! Неговата кръв не е очистена. Тя тече в жилите на днешните хора същата, която е текла и в жилите на първобитните наши прадеди".

Oще: алепо  апелативна прокуратура  бежанци  елин пелин  ивайло симеонов  община елин пелин  патриотизъм  псевдо-патриотизъм  свинщина  софия  турция  фашисти  халеб  харманли  широка лъка 


Още от Да го web@...

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.12.2013, 17:24

127 Dear Ivan | 15.02.201723:17

Мерси, Роко! Търся основно още лицензи, пари и брак с Ейми Адамс, Нора Джоунс или поне със Софи Мей Уилямс. От твоите уста в Божиите уши!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 31.10.2012, 14:37

126 TheRock | 15.02.201722:45

Dear Ivan | 15.02.201721:12
Каквото търсиш, това и да намериш!
Ти и тези след тебе!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.12.2013, 17:24

125 Dear Ivan | 15.02.201721:22

Павуре, а ако е педерас, което е много вероятно, да благодари за комплимента, както прави една възпитана дама.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.12.2013, 17:24

124 Dear Ivan | 15.02.201721:12

Роко и лекарства няма да го оправят Усмивка
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

123 deowin | 15.02.201721:12

>Това, че човек от Германия може да пътува без виза в САЩ, но човек от България не може да направи същото, дискриминация ли е спрямо българина или не?

Да, според мен е дискриминация.
Докато всеки разбира каква е рационалната основа на такава политика - вид shortcut за удобство и намаляване на разходи, базиран на статистическо разпределение - това не я прави по-малко дискриминираща.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.09.2011, 17:24

122 Мунчо | 15.02.201720:32

"Не, не се издават на базата на държават на произход."

"Грешно изграден въпрос, изграден на основата на прието за априори вярно твърдение, което всъщност не е вярно - не, не може да те диксриминират на базата на това къде си роден."


Добре, щом не ти харесва въпроса, нека да перефразирам, както казват по американските филми за адвокати в съдебната зала:

Това, че човек от Германия може да пътува без виза в САЩ, но човек от България не може да направи същото, дискриминация ли е спрямо българина или не?
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 31.10.2012, 14:37

121 TheRock | 15.02.201720:13

Няма по-гнусна сган от посткомунистическата българска измет!
Само Сухарто за вас!
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

120 Pavur Pezev | 15.02.201720:04

https://www.facebook.com/myiannopoulos/videos/845113312293232/ Кул
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

119 Pavur Pezev | 15.02.201719:21

ако някой соросоид се обиди на пеерас и не се поласкае,ше го обявя за хомофоб и последовател на бялата златка,да знайти.на пеерас соросоидът требе се черви,усмихва и описва с бомбето на трандафора свенливи фигурки и да се обяснява че не е пеерас по нещастно стечение на обстоятелствата.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

118 deowin | 15.02.201718:50

>входните визи се издават именно на базата на държава на произход

Не, не се издават на базата на държават на произход.
Ако беше така, то нямаше да има индивидуален процес, нямаше да има индивидуални интервюта, а щеше необходимото и достатъчно условие за виза да е държавата на раждане. Това, естествено, би било брутална дискриминация на такава база, и, съответно, не е изобщо чудно, че не е широка практика. Не твърдя, че познавам законите на всяка държава, така че може да съществуват и такива, но не и в западната цивилизация, включително не и България.

>Чак след това евентуално продължават с други въпроси, какъв си, що си

Същественото е, че продължават.
Елин-пелинчани не продължават. За тях очевидно е достатъчно някой да идва от някоя определена държава или да изповядва някоя определена религия за да си затворят очите за всичко останало и да го мразят.

>защо може да те дискриминират на базата на това къде си роден, но не и на базата на цвета на кожата например?

Грешно изграден въпрос, изграден на основата на прието за априори вярно твърдение, което всъщност не е вярно - не, не може да те диксриминират на базата на това къде си роден.

>аз си признавам, че съм расист, хомофоб и ислямофоб например

Fair enough. Уважавам хора, които са наясно със себе си.
Но, все пак, хайде да не се тупаме в гърдите колко сме гостоприемни и широкоскроени, ако, осъзнато като при теб или неосъзнато/непризнато като елин-пелинчани, не сме такива.
   

оценка

+0 -1

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.