Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мръсната песен "Не искаме бежанци"

Елин Пелин би се обърнал в гроба, ако можеше да види как водят за носа неговия любим (вярно доста неграмотен и оскотял морално) шоп, който скача срещу "бежанците". Защо? И той не знае. Но други хора са съвсем наясно.
Елин Пелин би се обърнал в гроба, ако можеше да види как водят за носа неговия любим (вярно доста неграмотен и оскотял морално) шоп, който скача срещу "бежанците". Защо? И той не знае. Но други хора са съвсем наясно.

Елин Пелин би се обърнал в гроба, ако можеше да види как водят за носа неговия любим (вярно доста неграмотен и оскотял морално) шоп и то в град, който носи китния псевдоним на великия български писател. Но вероятно още по-трудно би преглътнал, че на някакви си 23 км от уж цивилизованата София живеят хора, за които неспазването на закона от страна на кмета е от по-малко значение, отколкото "да предпазят града си от бежанци".

И то от какви бежанци???

Става дума за едно (!) семейство, което се състои от двойката Фатима и Фахим Джабер и техния най-малък син. Напуснали бомбардираното Алепо (Халеб), след като къщата им била разрушена, преминали през Турция и с наивна надежда, че идват в "спокойна страна" се озовали в град, който като го наречеш "село", местните се обиждат. Град, ама без граждани, а с хора, уверени вероятно, че войната в Сирия е телевизионна измислица.

Семейство Джабер е с хуманитарен бежански статут и по закон община Елин Пелин е длъжна да им издаде лични документи. Но втори месец общината не прави нищо по въпроса, а местните - нека не ги наричаме граждани, че да не обиждаме гражданите, начело с кмета Ивайло Симеонов, се проявяват като съучастници в неспазването на закона и то без никакъв свян, публично и в национален ефир. И заплашват семейството със саморазправа и "покръстване".

Ако живеехме в нацистка Германия и ставаше дума за хора с еврейски произход, вероятно някак си бихме могли да си обясним (макар и да не приемаме!) подобно оскотяване, но в страна, в която няма фашистки диктаторски режим и която претендира да е европейска, тъпотията на някои хора идва в повече.

Добавим ли малоумното медийно отразяване на свинщината с мотото "така мислят хората" - най-добре да си прережем вените.

Кои хора, бе? Тези на площада ли, дето се обявяват за "изкъпване в реката, но с надолу главите" на семейство на средна възраст, те ли са големите мислители? Те или кмета Ивайло Симеонов, чието име нашумя покрай скандал за нарушаване на член 41, ал. 1 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, заради извършването на търговска дейност успоредно с административната длъжност?

Между впрочем Апелативна прокуратура към момента обжалва решението на общинската избирателна комисия, която отказа да отстрани кмета, след като е установено, че след провеждане на местните избори през 2015 г. и избора на Симеонов за кмет на Община Елин Пелин, той е продължил да бъде съдружник в търговско дружество... та чак до 20 януари 2017 година.

Като имаме предвид съвсем пресния скандал с кмета, за отстраняването на когото преди броени дни се проведе и протест пред Административен съд - София, няма как да не се сетим за вечното изречение на руския публицист Михаил Салдиков-Щедрин: "Щом се заговори за патриотизъм, значи някой някъде нещо иска да открадне".

В случая пак говорим за предпазване от бежанци" и "пседопатриотизъм", та не можем да не се запитаме дали кметската активност в желанието да се хареса на местните и на общинарите не се случва първо, за да се отклони вниманието от скандала и второ като благодарност, че не го отстраниха досега?

Да оставим настрани кмета (с надежда прокуратурата да си свърши работата)... Но какво да правим с онези наши сънародници за които Елин Пелин казва:

"Напразно говорим, че човекът е облагороден. Не! Неговата кръв не е очистена. Тя тече в жилите на днешните хора същата, която е текла и в жилите на първобитните наши прадеди".

 

Най-четените