Голямата лъжа с новото БГ лого за 1.4 милиона лева | webcafe.bg
Webcafe

Голяма лъжа с новото лого

Webcafe.bg 17.01.2013, 15:53 (обновена 18.01.2013, 13:42)

1 от 5 снимки Назад Напред

българия

Така изглежда новото лого - роза като от плакат на БСП плюс слънце като портокал (нетрадиционна за България култура)

Гръмко, тържествено и публично заместник-министърът с ресор туризъм Иво Маринов представи новото лого на България и част от стратегията за бранда България, илюстрирана с 11 снимки, първата от които на самото лого.

Няма да коментираме добро или лошо е логото. Според Маринов "очаква се през следващите 5 години новото лого да удвои броя на чуждестранните туристи и да вдигне приходите от туризъм в икономиката с 25%":))

Логото е правено от обединение от хора, взели близо 1.4 милиона лева за изработването му, а финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие". Цялостната стратегия е правена от обединение от над 50 различни специалисти от 7 държави и цялата тая работа им е отнела... дръжте се да не паднете, 2 години.

"България - откритие за споделяне" е слоганът.

Ето част от имената на експертите с опит в областта на брандинга, туризма, проучвания и анализи, творчество и дизайн, връзки с обществеността, реклама. В стратегическия екип участват проф. Мария Воденска, проф. Симеон Желев, Росица Охридска-Олсън, Николай Неделчев и др.

Творческият екип се ръководи от Нико-Александър Ян, а в него са и дизайнерите Димитър Гавански, Флориан Рута, Флориан Шуберт и др., съобщават от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

На базата на основното лого са разработени още десет, които представят отделни сегменти от туристическия сектор, за което от МИЕТ представиха на брифинга десетина снимки с това лого от различни места и върху различни продукти.

Снимките обаче усъмниха хора от екипа на Webcafe.bg. И само за половин час те успяха да открият откъде са взети снимките - нито тази с летището е българска, нито красивите русокоси девойки в мол са българки, нито молът е български, нито дори розовото масло - и планината отново не е българска (Френските Алпи).

Публикуваме оригиналните снимки, взети от stock images сайт - и може да видите коя откъде е по водните знаци. Странно защо не са снимани и позиционирани места от България, при положение, че си имаме предостатъчно молове, предостатъчно красиви момичета, за да позират в тях, и предостатъчно розово масло - и достатъчно добри фотографи.

Аре малко повече криейтив, моля.

А освен това в Webcafe.bg се чудим защо не обявиха конкурс за идеи за новото лого, в който да участват младите ни дизайнери от България и чужбина. Очаквайте утре един добър пример за лого на една далечна държава.


Реакции


Отговор от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма

В материалите са демонстрирани приложения на логото в различни варианти. Стандартно за такива приложения в рекламните агенции се използват готови снимки, чиято цел е единствено да се демонстрират различните възможни приложения на лога, рекламни знаци и други приложения.

За тези снимки се търсят специални конкретни материали (чанта, тениска, бутилка, кърпа и т.н.) - тяхната цел не е да показват пейзажи или конкретни места. Това не са рекламни, а презентационни визии, чиято цел е да се представят логата в естествена среда.

Правата за използваните снимки са уредени и заплатени.

Отговор от пиар агенцията за проекта

Уважаеми дами и господа,

Във връзка с представянето на бранд България, разработен от Обединение за бранд България, изпращаме допълнителна информация за проекта.

В материалите, разпространени заедно с информацията за бранда, са използвани илюстрации, демонстриращи конкретни приложения на логата в различни варианти.

Стандартно в практиката за демонстрирането на конкретни приложения на лога в рекламните агенции се използват готови снимки, чиято цел е единствено да се демонстрират различните възможни приложения на знаците. За тези приложения се използват снимки, показващи конкретни продукти - чанта, топка, бутилка, автобус, шезлонг и т.н. Тяхната цел не е да показват пейзажи или конкретни места. Това не са рекламни, а презентационни визии, чиято цел е да се представят логата в естествена среда и да демонстрират възможностите за техните приложения. Всички използвани снимки са с уредени права.

Логото и слоганът са само една малка част от всичко, което е направено по проекта. Най-съществената част е цялостна стратегия за бранд на България и интегрирани под-брандове за 10 вида туризъм (Морски ваканции, Планински и ски ваканции, Балнео, СПА и уелнес, Културен туризъм, Делови пътувания и събития, Еко и селски почивки, Приключенски пътувания, Спорт и голф, Вино и гурме, Градски почивки). Разработена е и стратегия за регионален туристически брандинг и методология за брандиране на туристически райони, както и конкретен бранд за район Тракия.

Създадени са още концепция за собствеността на бранда, наръчник за използването му, насоки за комуникация в различни канали. Всички тези документи се опират на 9 проучвания сред 8 000 респондента от 11 държави и анализ на 17 налични проучвания. Проведени са консултации със заинтересованите страни от сектора и 11 тематични срещи на работен етап от процеса.

Позиционирането на бранд България цели да изведе страната от едностранното възприятие като слънчева морска дестинация. В процеса са разработени 15 визуални насоки, като 4 финализирани концепции  са тествани в 12 държави. Избраната концепция е най-харесваната и най-запомняща се на всички пазари и буди най-точни асоциации, свързани със страната ни.

Допълнително са създадени десет основни рекламни визии, които ще се използват при последващи кампании.

Публисис Кънсалтънтс МАРК

Oще: бранд  българия  лого  миет  снимки  туризъм 


Още от Да го web@...

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.01.2013, 23:33

204 Kremena Vancheva | 27.01.201323:36

Толкова пари за това лого! То може да се направи за точно 1 ден и точно от един специалист + един за да направи оценка. Отгоре на всичко е грозно. И в България има достатъчно кадърни хора да направят едно хубаво лого. Някой си е изпрал парите.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 13.06.2010, 08:12

203 джон арт | 25.01.201317:35

Veselina Georgieva@, старият бранд беше изработен от емо вълев - много известен художник и музикант (групата му се казваше "виолетов генерал", стилът - дарк уейв) и - съглáсен съм - беше в пъти по-хубав от цветния тест на роршах, който сега се опитват да ни пробутат за криейтив.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.01.2013, 12:12

202 Valeria Stoeva | 24.01.201312:13

Ужасно, на мен ми прилича на пържено яйце с някаква зеленчукова гарнитура
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.01.2011, 14:17

201 lele male | 24.01.201310:05

@Мъц "... Някой да им потърси сметка или ще почна да давам пет пари и да търся сметка аз."

Благодарим! Всички това чакахме да кажеш... muhihihihi
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.01.2013, 13:32

200 Мъц | 23.01.201322:51

Е то човек да не попътува няколко дни! Пак сте го обърнали на политика и пак няк'ви хора махат с пръст, докато с другата ръка бършат сополи в ръкавите 'щото политиката им крива. Пет пари не давам за политика и политици! Някой да потърси сметка на изработилите логото и взелите парите. Някой да им потърси сметка или ще почна да давам пет пари и да търся сметка аз.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 23.01.2013, 11:18

199 Milena Grigorova | 23.01.201311:19

Tezi tzvetya na snimkata s rozovata voda ne sa rozi. Mozhe bi izglezhda po-dobre na snimka, no te nyamat nishto obstho s rozite (izvinyavam se che ne pisha na Kirilitza).
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.01.2013, 13:41

198 bodilka | 20.01.201313:45

ИЗЯЖ БЪЛГАРИЯ

ЗЕМЯ КАТО ЕДНА ФИЛИЯ ХЛЯБ,
НО ПО-ГОЛЯМА ТИ НЕ СИ ИМ НУЖНА,
ЗАЩОТО СИ ГАРНИРАНА БОГАТО
С ЯЙЦЕ И ШУНКА,
И ЗЕЛЕНЧУЦИ ЮЖНИ

ДОРИ ЗА НАС, О МАЩЕХО ОСТАВЯШ
ТРОХИЦИТЕ ОТ ХЛЯБА НИ НАСЪЩЕН,
ПОРЪСЕНИ СЪС ОЛИО И ЧУБРИЦА –
ЗА НАС ОСТАВА
ЦИГАНСКАТА БАНИЦА
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 18.11.2011, 14:18

197 Veselina Georgieva | 19.01.201318:58

Смее се Смее се Смее се
старият бранд беше изработен за 5 минути от никому неизвестен човек , с лаконично послание - слънчева роза с име България . Този човек не взе и 1 лев за това...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.11.2012, 12:50

196 lilavolale | 19.01.201317:51

Стига бе хора...пеним се сега...после ще свикнем...ще ни го набиват това лого постоянно...ще го повтарят...повторението ще ни накра да свикнем...накрая даже може да го захаресаме...това е то...манипулация и чудо...така се налага всеки бранд - дори и неуспешните...жалкото е, че с всяка новина, новост и прочее вести се постига една и съща реакция у нас - ожесточение, ненавист...абе чиста емоционална гадост...мисля, че е по-важното да не поемаме тези лайна в себе си инак къде ще му отиде краят.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.06.2010, 08:12

195 джон арт | 19.01.201314:16

ще цитирам пияният бард по въпроса:
ПИЯНИЯТ БАРД


ОТКРИЙ И СПОДЕЛИ

Едно Яйченце рохко по средата,
на север Синьо цепнато дупе,
в подножието му блести Сълзата,
току до Розата на Бе Се Пе.
Чадърче за коктейл стърчи отляво,
Зелена шумка вдясно, долу - Гьол ...
Картинката е превъзходна, браво !
Харесах я дори без Алкохол. ;-)

!!!https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151162132605876&set=a.490401380875.265173.207728860875&type=1&theater
   

оценка

+2 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.