Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Много скандали, малко музика

Накрая Евровизия ще се окаже като черешите, никой не ги яде, но всички говорят колко са скъпи. И конкурсът интересува малцина, но всички харесваме и обсъждаме скандалите покрай него.
Накрая Евровизия ще се окаже като черешите, никой не ги яде, но всички говорят колко са скъпи. И конкурсът интересува малцина, но всички харесваме и обсъждаме скандалите покрай него.

Скандалът доколко е българско участието на Кристиан Костов на Евровизия беше сигурен от самото начало. Не бяхме очаквали обаче, че ще се прочуем международно още преди светът да е чул българската песен. Часове преди изявата на нашия представител на полуфинала, украинският влогър Анатолий Шарий разкри "потресаващата" информация, че Костов, чиято майка е казахстанка, е пял в Крим през 2014 година.

Като оставим настрана факта, че авторът на разкритието е със съмнителна слава, издирван от украинското правосъдие, понастоящем бежанец в Литва, неговата "партенка" беше посрещната с отворени обятия от руските медии. След отказа на Киев да приеме руската участничка, руснаците поискаха и Кристиан да бъде жертван. И това на фона на всеобщата параноя, подхранвана и от Дойче веле, които вече попитаха за Русия или за България се състезава Кристиан Костов.

И така руснаците пропуснаха златен шанс - в случай на успех можеха да припознаят Кристиан за свой - все пак няма много чужди участници стигали до финал в риалити-шоуто "Гласът на Русия". Но вече е късно.

Нали никой не се съмнява, че Евровизия е много повече политика, отколкото музика. Въпреки че регламентът изрично забранява текстове, речи, жестове и изрази от политическо и сходно естество, песента, с която Украйна спечели миналата година се казваше "1944" и беше за депортацията на татарите от Сталин. И то в момент, в който Украйна стана синоним за разделението между Путин и братските нему държави и останалия свят, в който изборите все пак водят до промяна на статуквото.

Да не говорим за Дана Интернешънъл, брадатата Кончита и други радетели на братство не само между народите, но и между еднополовите двойки, което може да се пропагандира на други събития, а не на музикален конкурс.

Замесването на Кристиан Костов в руско-украинската пропагандна машина за взаимно омаскаряване на противника не е много достойно. Нито е прецедент за конкурса. Още повече, че самата Служба за национална сигурност на Украйна заяви, че момчето е било в Крим преди налагането на забраната. Едва ли 14-годишният Кристиан е извършил престъпления срещу украинската държава като е пял за няколко часа на детски конкурс. Аналогичен е и случаят с рускинята Юлия Самойлова, която не бе допусната до конкурса от страна на Украйна, но това не я прави военен престъпник.

За съжаление музиката в случая вместо да обединява, разединява още повече.

Съвсем друг е въпросът, че да избереш човек с двойно гражданство, роден и израсъл в Москва за представител, си е чист таралеж в гащите.

Накрая Евровизия ще се окаже като черешите, никой не ги яде, но всички говорят колко са скъпи. И конкурсът интересува малцина, но всички харесваме и обсъждаме скандалите покрай него.

 

Най-четените