Не всяко младо вино е божоле | webcafe.bg
Webcafe

Не всяко младо вино е божоле

Владислава Кръстева
14.11.2017, 15:24 (обновена 14.11.2017, 20:37)
Супермаркет

Снимка: © Pixabay.com

Да, марката има значение

На българските потребители трайно и систематично се създава образа на овце, които са мотивирани единствено от фактора цена. И за да е още по-драматична картината от време на време се подклаждат и страховете на това стадо за двойните стандарти в качеството на храните у нас и в чужбина.

На този фон изследването на Алфа Рисърч според което 65% от потребителите се ориентират по търговската марка, когато избират каква бутилирана вода да си купят изглежда направо невероятно, но всъщност не е.

България е една от малкото страни в Европа, в която в сектора на минералните води има така ярко утвърдени на пазара марки, което не може да се каже за Гърция, например.

Цената се явява едва трети фактор за избора на водата, която се пие - с 10% - след находището, което като важно определят 12% от запитаните.

Над 2/3 от хората между 18 и 50 г. казват, че пият повече от 1 литър вода дневно, а над 90% от запитаните купуват бутилирана вода, което означава на практика всички активни хора.

Този потребителски избор е логичен, тъй като той е плод на маркетинг усилията на големите компании на пазара, които системно развиват марките си и респективно  портфолиото около тях. Водата няма цвят, няма мирис, затова там всичко е бранд, опаковка, имидж.

Това, че българите не се интересуват от нещата, които потребяват, е един от големите митове, с които живеем.

Храната, напитките, посрещането на гости са тясно свързани с бита на хората у нас, а темите за здравето, за качеството на живота, са темите на бъдещето навсякъде по света.

Все повече хора отделят средства и време, за да се поддържат, да живеят здравословно и да потребяват качествени неща.

Можем ли да зачеркнем марките и да кажем, че виното е вино, хлябът е хляб, а водата е вода? Във време, в което Apple е култ, конкуриращ християнството - трудно.

Китай произвежда много телефони, но Apple е повече от made in China, а Samsung - повече от “направено в Южна Корея”.

Това, че новите потребители (т. нар. милениъли) не са лоялни към брандовете и са склонни да експериментират, е едно, но не означава отказ от марките изобщо. Защото марката не е просто името от рекламата - марката е качество, инвестиция, платени данъци, добавена стойност.

Всеки може да си сипе вода от кладенеца в Хисаря, или да си направи младо вино - но дали то ще е Божоле нуво?

Oще: алфа рисърч  бутилирана вода  вода  изследване  качество  марка  марки  марки бутилиана вода  марки вода  търговски марки 


Още от Да го web@...

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 29.04.2015, 16:31

2 rare case | 15.11.201709:28

Да, не всяко младо вино е божоле!
Но със сигурност, не всяка бутилирана вода е за пиене. На част от водите трябва да се постави етикет като на цигарена кутия!!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.04.2015, 21:11

1 Виктория Пенелопова 07 | 14.11.201723:59

Колкото още пускате рекламни статии за минералната вода, толкова повече ми затвърждавате убеждението, че "нещото" в пвц-бутилка не трябва да се пие.
А, като стана дума за Хисар - 4.7 мг/л флуор?!?Не, благодаря!! Да си я пият тези, които я бутилират.
   

оценка

+1 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.