Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Добре че полицаят изяде шамарите

И понеже Uber спря да "трови" иначе супер изрядния таксиметров бизнес, ставаме свидетели на поредната сценка, която този път е повече грозна, отколкото опасна Снимка: Getty Images
И понеже Uber спря да "трови" иначе супер изрядния таксиметров бизнес, ставаме свидетели на поредната сценка, която този път е повече грозна, отколкото опасна

Има определени житейски ситуации, които заслужават внимание, дори шокират, но човек не знае на чия страна да застане.

Такъв е снощният ръкопашен бой между таксиметров шофьор и полицай пред Народното събрание в центъра на София. Ако изобщо може да се нарече бой, защото шамарите ги е отнесъл униформеният.

Накратко: Таксиметров шофьор напада пътен полицай пред сградата на парламента, защото юнашкото сърце, декорирано в жълто, не трае да му казват къде може да спира и къде - не.

Следва удар в гърдите, струпване на патрулки и арест за 46-годишния Борис Тасев - самият той бивш полицай, съден за убийство и освободен предсрочно за добро поведение.

ДАИ, линейки, типична софийска вечеринка, в която само Волен Сидеров липсва.

Водачът няма удостоверение за психологическо изследване, пътна книжка, а на фискалния бон не е изписано неговото име като данъчно задължено лице. Предстои проверка във фирмата - превозвач.

Ако беше единичен казус - да го подминем, но факт е, че контролът върху хилядите софийски таксита и техните протежатели отдавна е слабо звено по веригата на таксиметровите услуги.

И понеже Uber спря да "трови" иначе супер изрядния таксиметров бизнес, ставаме свидетели на поредната сценка, която този път е повече грозна, отколкото опасна (полицаят е с лека телесна повреда), но очевидно застраховани няма.

Присъдата за убийство на шофьора не е проблем, въпреки че от нея лесно се правят заглавия.

Тасев е освободен предсрочно за добро поведение, а и хората с провинения зад гърба си трябва да работят нещо - затова е реабилитирането.

По-притеснителна е колективната безотговорност на собствениците на таксиметрови марки. Повечето фирми функционират единствено като лизингови компании, които не знаят с какви хора работят, нито проявяват необходимия интерес дали лизингоплучателите им се движат по пътищата с необходимите разрешителни.

От компанията превозвач определиха шофьора като "изряден", позовавайки се на златния му талон за шофиране. Таксиметровата услуга обаче включва и други компоненти освен шофьорските умения, които често се забравят. Като например, че на задната седалка се возят пътници.

Всеки, който е подавал оплакване от неизряден шофьор, знае какво е глас в пустиня.

В началото на октомври десетки таксита бяха проверени в столицата от автомобилна инспекция и полицията и се оказа, че масово таксиджиите карат без талони и психо тестове.

Тази показна акция обаче беше в контекста "Uber" и целеше да покаже, че, видиш ли, не само частният бизнес е под прицел, а и де що има нарушител.

Казусът "Uber" утихна, а с него и проблемът.

Без отговор остава и въпросът как полицай, па макар и пътен, не може да се справи с един невъоръжен шофьор.

Добре че чат пат някой и друг полицай отнася шамарите, че отново да се заговори за нередностите около таксиметровия бизнес у нас.

Добре че е жълтото лоби, че да проличи, че мълчанието и безразличието доминират в бозавата ни реалност. И добре че действието се развива на "сцената" пред Народното събрание, че да можем да погледаме и да поцъкаме с език.

 

Най-четените