All the Single Ladies | webcafe.bg
Webcafe

All the Single Ladies

Webcafe.bg, по Daily Beast 22.10.2012, 17:19 (обновена 25.10.2012, 09:17)
Жени в бара

Нацията на необвързаните ще избере Обама

Вече става ясно, че Обама насочва чара си директно към необвързаните жени.

Президентът повдигна темата за планираното майчинство и правото на аборт цели три пъти по време на втория си дебат на 16 октомври. Това беше призив, насочен директно към основна част от неговите гласоподаватели: ако бъде преизбран, това ще е заради нацията на необвързаните.

Демократите очевидно най-сетне осъзнаха огромните политически разриви, случили се през последните 30 години между женените и необвързаните хора, между хората с деца и бездетните. С изключение на афроамериканците, няма общност, по-лоялна към Обама, от бездетните и необвързани американци. 

Поне в краткосрочен план, Обама и партията му се възползват от огромна възможност

От 1960 г. насам, процентът от населението над 15-годишна възраст без сключен брак е нараснал почти наполовина - 45% в сравнение с 32% преди. От 1976-а, процентът на американските жени, които не са имали дете до навършване на 40-годишна възраст се е удвоил и е достигнал почти 20%.

А въпреки факта, че рейтингите на президента спадат, бързоразрастващата се нация на необвързаните остава твърдо зад него. Неомъжените жени предпочитат Обама с разлика почти 20 пункта (56 спрямо 39 процента по данни на Gallup), докато при женените Ромни (мормон, със съпруга, с която се познават от гимназията, домакиня и майка на петима сина) води с подобна разлика.

Неомъжените жени (заедно с етническите малцинства, бедните и работещите в публичния сектор) бързо стават основен електорат на демократическата партия в някакъв аспект замествайки бялата работническа класа.

А белите необвързани жени отдавна са игнорирани или поне недиректно ухажвани от националните политици, така че Демократическата партия в момента се е прицелила точно към тях. 

Жените без партньор са смятани днес за "най-големия прогресивно гласуващ блок"

Дори сред женените децата са станали по-малък приоритет. Проучване от 2007-а констатира, че броят възрастни заявили, че децата са много важни за успешния брак, е спаднал с една трета - от 65 на сто през 90-та до 41% през 2010. В същия период, финансовите съображения и склонността на партньора да споделя домакинските задължения и дори политическите убеждения са станали по-важни за по-голям дял от населението.

Възходът на бездетността и необвързаността отдавна е очевиден и в други култури - най-вече в Европа и Източна Азия. В много от тези страни се регистрират спадащи нива на сключване на бракове и раждаемост от десетилетия.

В Германия и Япония демографските резултати от по-малко работещи, които издържат все повече пенсионери, доведе до тежки повишения на данъците, които да осигурят финансиране от оставащите млади работещи за нарастващия брой застаряващи представители на бейби-бум поколението.

Това е европейското "прецакано поколение": жертви на експанзивна държава на благосъстоянието и огромен структурен дълг, натрупан благодарение на техните родители.

Обратно в Америка, раждаемостта донякъде се е повишила през последните 2 десетилетия. Но от началото на рецесията, броят на новите деца е спаднал рязко, най-вече сред майките, които раждат за първи път. Броят на домакинствата с деца в САЩ сега е 38 милиона - приблизително същия като преди десетилетия, въпреки че общия брой домакинства е нараснал с близо 10 милиона. 

Сега има повече домакинства с кучета, отколкото с деца 

Необвързаните невинаги се явяват в избирателните пунктове, но стратезите на демократите приемат броя им като твърде голям, за да бъдат игнорирани, особено в навечерието на избори. През 2008-а необвързаните помогнаха на Обама да спечели - нещо, което масово се признава от лидерите и на двете партии. Пикът на рейтингите му това лято също произлиза основно от нарастващата му привлекателност за необвързаните гласоподаватели, особено жените.

Това разчитане на необвързаните и бездетните вероятно ще преобрази демократичната партия в следващите години. "Синглизмът" - понятие, създадено от психолога Бела де Пауло, възприема идеята, че извън нежелани обекти на подигравка и съжаление, необвързаните са мост към едно по-еволюирало човечество.

Де Пауло ги приема за по-ориентирани към кибер пространството от женените и "по-склонни към обвързване с емоционални връзки с членовете на социалните си мрежи", отколкото с кръвното си семейство.

За разлика от семействата, които в крайна сметка често са заедно "по принуда", необвързаните се радват на връзки с "международни общности" и поради това е по-вероятно да "мислят за човешките връзки по начин, който е по-широкообхватен и по-малко предсказуем".

Подходът на необвързания към публичната политика, както отбелязва авторът на "Going Solo" Ерик Клиненберг, отдава предпочитание на плътно населена градска "нова социална среда". Това е особено валидно за централните ядра на потребители на социални медии в САЩ като Манхатън, Сан Франциско и Вашингтон. В много гъсто населени градски райони понастоящем, над 70% от домакинствата са бездетни.

Новата постсемейна политика по много начини се отличава от старата градска политика

Някога градските гласоподаватели се концентрираха основно върху проблеми, свързани с градските райони, обществената безопасност, училищата, етническите анклави и църквите. Новата бездетна класа се идентифицира по-малко с тези скучни теми и залага повече на културните предпочитания и естетиката.

Новият доминиран от необвързаните електорат ще прекрачва границите на расата и дори на държавите, възприемайки "постматериалистична" перспектива, която преобразява по-базовите съображения на ангажираните с отглеждането на деца и поддържането на роднински връзки. Без вече да са част от "фамилия", както са били от хилядолетия, те биха могли да бъдат предвестници не само на нова раса, но и на нова политика.

Зараждащата се "нова политика" на бележещата възход Нация на необвързаните, може да повлияе на изборите в следващите десетилетия, особено на места традиционно силни за демократите като Чикаго, Ню Йорк или Сан Франциско.

Тези райони ще бъдат все по-доминирани от голяма, често добре образована и заможна класа от гласоподаватели, чийто интереси като цяло се дефинират от техния собствен мироглед, без особена грижа за съдбата на потомството им, наравно с градската беднота и обществения сектор, който обслужва и двете групи.

Tъй като бездетните често са лишени от семейни мрежи, които да са длъжни да им помагат в моменти на трудности, те са склонни да разчитат повече на правителствената грижа за тях при кризи или на старини.

Хватката на нацията на необвързаните може и да не се задържи за повече от поколение

По дефиниция необвързаните няма да имат наследници, което, както отбелязва писателят Ерик Кауфман, дава по-дългосрочно предимство на по-консервативни семейноориентирани (и религиозни) семейства, които често имат две или повече деца и някой ден ще надминат по брой необвързаните в тъмната стаичка. Но сега, в момента и особено този ноември, тези дългосрочни тенденции няма как да проличат - остават около 20 години, преди това бъдещо силно религиозно мнозинство да получи право на глас.

И въпреки че настоящият президент губи позиции сред женените, нарастващият брой необвръзани нищо чудно все пак да му осигури преизбиране и да изстреля партията му на върха за още поне десетилетие, преди цялата тази тенденция да се сблъска с демографска стена.

Oще: барак обама  бейби бум  гласоподаватели  демократи  жени  избиратели  кампания  класа  криза  мит ромни  необвързани  политика  президент  републиканци  сащ  семейства 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 12.01.2011, 17:43

5 Voin | 25.10.201201:28

Абе то 10 000 човека са яли зеле, други 1 000- свинско, а според статистиката 11 000 са яли свинско със зеле...
А колкото до Обама- глупости на търкалета. Ше спечели, защото така показва филмовата статистика. Учени са го открили това, еееййй, не ахмаци статистици...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.09.2010, 23:02

4 fALLEN | 23.10.201217:22

аха, не вярваш на статистиката, която обединява данни от хиляди, или стотици хиляди анкетирани, а вярваш на "очите си" от наблюдения в гетото, където си се навряла. то по твоята логика мъжете 90% са пимпове, 9% педераси, 1% скопени, а жените сте 100% курви?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 30.04.2011, 05:03

3 veselavesela | 23.10.201217:17

Пълна глупост е тази статия. Независими от етнос почти всички имат средно по 3 деца . Не вярвам на стъкмистики и популистки изцепки. Вярвам на очите си.
Ако раждаемостта е спадннала, то е заради кризата. А, необвързаността , ако се тълкува в аспект брак си е отлив в световен мащаб.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.03.2011, 14:53

2 Bobby_gBG | 23.10.201212:49

По дефиниция необвързаните няма да имат наследници, което, както отбелязва писателят Ерик Кауфман, дава по-дългосрочно предимство на по-консервативни семейноориентирани (и религиозни) семейства, които често имат две или повече деца и някой ден ще надминат по брой необвързаните в тъмната стаичка. Но сега, в момента и особено този ноември, тези дългосрочни тенденции няма как да проличат - остават около 20 години, преди това бъдещо силно религиозно мнозинство да получи право на глас.
-------------------------------------
И докато за Америка това няма да има много разлика, тъй като няма много други конкурентни религии, в Европа нещата стоят по съвсем друг начин - християните станаха космополити без наследници, и бачкат по цял ден, докато "религиозните" обикновено са мюсюлмани и се множат като за световно по цял ден, без задължително да работят.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.10.2010, 11:52

1 Dimitar Stamboliyski | 23.10.201208:10

Демек, Diversification of sources vs. Sustainable productivity Смее се

А, и другото са сещам - вебцафето, нейли сакън уеко контрадикшън да трей да пишиш на сирилик под аатикъл, гатий заглавйето на ф*кин елз?
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.