Много се рекламира в тая държава | webcafe.bg
Webcafe

Много се рекламира в тая държава

Дарин Стойков 29.07.2014, 21:13 (обновена 06.08.2014, 17:26)

1 от 5 снимки Назад Напред

телевизия

После да не се чудим защо е толкова трудно да направим впечатление на потребителя и да търсим нови канали да го достигнем. Каналът е тук - широк и пълноводен, ама май ние го затлачихме с боклук и не искаме да си признаем

Ама наистина си е така - много се рекламира, реклами отвсякъде. Пиеш си кафето с Ани Цолова примерно и се радваш, че Виктор е в отпуска и бам - рекламен блок. Отиваш към работа и дори вече не виждаш билбордите и плакатите по спирките, освен ако няма нещо голо там. Гледаш магистралата и не виждаш големите пана, както шлосер не вижда струговете в цеха, част от пейзажа са.

И понеже рекламата ти идва в повече, нека аз да анализирам един-два-три рекламни сутрешни блока и да те обрисувам в синхрон с тематиката им, като спазвам последователността.

Седни сега на дивана, вземи кафето и пусни Нова Телевизия. Явно обаче трябва да изоставиш кафето, защото сутрин в 8 ти казват, че трябва да ядеш сладолед. Очевидно той ще предизвика колики у детето, защото следва такъв клип. За да избягаш от коликите, най-добре да се метнеш на последния модел Honda, с който да покориш града, но не бива да забравяш проблема с пърхота и да ползваш последния шампоан, който премахва всички видими следи. Така де, да не оцапаш тапицерията на новата кола.

Преди това обаче не бива да забравяш да врътнеш един кекс с правилната захар, най-вероятно в новата си кухня с мебели на изплащане. Пак на изплащане може да се сдобиеш и с хладилник. Не е ясно дали има връзка между хладилника и вредните бактерии, които предизвикват диарията, но е добре да метнеш едни пробиотици за всеки случай. Ако това не е достатъчно, има ментови бонбони.

Нали се сещаш, че след цялото това кексоядене и поглъщане на бонбонки, трябва да използваш новата избелваща паста за зъби с 3D ефект. Малко е в мъгла какво ти казват с новата реклама на Оперативна програма "Транспорт" сутрин в 8, но явно някой много държи да те уведоми за успехите в тая област. И понеже явно вече си в Honda-та, джиткаш по магистрали и естакади с европари, няма начин да не си вземеш един нов таблет за 1.90 на месец. Така и така си тръгнал към морето по евромагистралата, отбиваш се във верига дрогерии и зареждаш с всичко необходимо за лятото.

Както си пътуваш, се налага да отбиеш до първото населено място, защото си забравил за онази писалка срещу гъбички по ноктите с доказано европейско качество. Не на гъбичките, на писалката.

За да не ти се налага да броиш, правя обобщение - в сутрешен блок на произволно избрана българска национална телевизия има 14 (четиринадесет) различни клипа. Описаната история по-горе е запазила поредността на излъчването им.

Много се рекламира в тая държава. И сега въпрос - така ли го правят в белите държави?

Не, не го правят така. Колкото повече на Запад пътуваш с дистанционното, толкова по-малко и по-малко реклами в един блок ще видиш.

Експериментът продължава - избирам една полска телевизия и следя. Докато българинът има да покрие норматива от по-горната история, полякът първо си измива зъбките с новата четка за зъби на батерии. После маже филии с маргарин, който бори високия холестерол и напомня на жена си да не забравя ония нови таблетки против интимни инфекции. Ако си жена и вече си с измити зъби, понижен холестерол и без интимни инфекции, явно е време да си направиш профил в нов сайт за запознанства.

След като предполагаемо почнеш да получаваш писма от ухажори, е добре и ти, полска жено, да помислиш за гъбичките по ноктите и е крайно време да си направиш застраховка "Здраве и живот". Така де, срещите с непознати са опасно нещо, застраховай се. За да продължаваш да получаваш писмата от полските самци, новият план за мобилен интернет ще ти е повече от полезен. Наясно сме, че тези активности крият рискове, затова не е зле в чантичката винаги да имаш лекарство против съсиреци в кръвоносните съдове и лош холестерол. Не, това не е достатъчно, трябва да гаврътнеш и едни хапченца на билкова основа, пак срещу същите рискове.

Девет клипа, отново е запазена поредността на излъчване. Добрата новина е, че поне бройката намалява. Няма как да не ми направи впечатление, че илачите и болестите пак доминират. Явно и поляците боледуват като нас, балканците.

Благодарение на часовата разлика можеш да продължиш разходката с дистанционното и отиваш във Великобритания

Ама то тука рай бе, гетсиманската градина направо. Водещите усмихнати, пускат шеги през цялото време, говорят си за приятни неща от живота и за спорт. Няма политика, няма ивицата Газа, няма паднали самолети. А, рекламите дойдоха, айде сега да видиш каква е тяхната история, разказана през клиповете.

Като за начало, англичанката трябва да се радва на слънчевото лято и понеже такава метеорология е кът на острова, тя ще се радва на новия си летен шампоан и ще си има лято в косите на преференциална цена. Не страда от гъбички по ноктите най-вероятно защото има пълната серия продукти и приспособления за грижа за краката, удобно събрана в несесер. След като си е оправила петите, англичанката отива в дрогерията и купува всичко за слънчева защита и преди да отиде на почивка, ще си освежи корените и косата с новата боя за коса, пак на преференциална цена. Познахте, от същия производител на летните шампоани от началото.

Четири клипа, цифром и словом. Два от които на един рекламодател и са купили позицията първи-последен в този блок

Рекламистите знаят какво казвам, няма да навлизаме в професионални дискусии

Пътешествието няма край, но ако се върнеш обратно в български сутрешен блок, тъкмо ще хванеш следващата порция реклами. Няма да ти разказвам нова история, само ще ти кажа, че клиповете са 12 на брой, колата е заменена от хидромасажна вана, хладилникът вече е хладилник-фризер и пърхотът се е превърнал в прах за пране с екстракт от памук (каквото и да значи това). Гъбичките, коликите и диарията пак са си по местата.

Много се рекламира в тая държава. Толкова много, че оставаш с впечатление, че рекламистите купуват рейтинг-точки с упорството на миньори, които дълбаят земните недра. Много се рекламира, щото кризата била ударила медиите и те свалили цените и сега вместо естетически продукт на задълбочено планиране гледаме анимирани картинки, произведени в гараж на Сточна гара.

Винаги съм твърдял, че малкото е много, ама явно количеството е повече на почит сред колегията

Да са живи и здрави колегите, дето продават времето и ония, дето планират и купуват. После да не се чудим защо е толкова трудно да направим впечатление на потребителя и да търсим нови канали да го достигнем. Каналът е тук - широк и пълноводен, ама май ние го затлачихме с боклук и не искаме да си признаем.

Oще: облъчване  пиар  потребители  реклама  сутрешен блок  телевизия 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 18.01.2013, 13:32

15 Мъц | 30.07.201423:09

Като оставим настрана това че, тоя стил на писане малко се поизтърка през последните няколко години и почна да става досаден, статията не е толкова лоша. Жалко че е "пясъчна кула", която изчезва при първия дъжд. Ще обясня защо. Сравняваните телевизии са НТ, TVP и Sky News. Това е като да сравняваш летни и зимни обувки и да обясняваш кои са по-добри. Те служат по своето предназначение и съответно са еднакво добри или еднакво лоши, според нивото песимизъм с което се събудиш сутрин. Не мога да коментирам полската телевизия която използваш за сравнение в статията, но мога да коментирам Нова и Sky News. Те са две напълно различни животни. Не е честно да сравняваш една "общоползвателна" медия, която ще те "нахрани" с малко новини, малко филми, малко сериали, малко забавни предавания които да те зомбират и да те оставят на тяхната честота, за да ти пробутат рекламата от която се хранят и медия която е новинарска и се храни от дезинформация и пропаганда финансирана от корпорации (братчетата са им CNN, Fox News, MSNBC, BBC, CBS и т.н.). Преди години попаднах на интервю с телевизионер който казваше цитирам: "най-големият враг на телевизиите, не е конкуренцията между тях а изобретяването на дистанционното управление". И точно заради дистанционното управление е увеличаването на подавания звук с 50% повече при прекъсване за рекламен блок. Защото хората сме първосигнални и когато ни прекъснат това с което ни зомбират, трябва да реагираме по някакъв начин. Затова е увеличения звук на рекламите. За да бъде реакцията по клавишите на дистанционното такава, че да те остави "на линия" и инстинкта за промяна да бъде задоволен. 'Щото ако посегнеш към копчетата които сменят каналите, битката е загубена. Не знам за полските, но знам за гръцките и немските канали, пред които нашите телевизии изглеждат смешни по отношение рекламни блокове. Другото което ме дразни Дарине е това че се опитваш да смесиш две различни теми в една. Кое коментираш? Качеството или количеството? Тъпо е да говориш и за двете едновременно. Да - много се рекламира. Да - 90% от рекламите са антиреклами, заради ниското си качество и безумните послания които носят. Мензиса не е син. Мария е дебела и тъпа, мъжът и - още повече. Усещането да дъвчеш определена марка дъвка е като да ти забият безброй сачми в гъзЪ. Ако бай Иван иска да прозвежда цървули и да ги рекламира с вонящите си крака, това което ще го спре е не естетиката или качеството или спецификата на хората на които иска да продава ("таргета" както е прието да се казва), ще го спре цената за реклама. И в момента в който бай Иван реши да я плати, никой няма да се осмели да му каже че идеята му не е добра или че не трябва да го прави защото ще се "набута". Не разбирам причината за тая статия.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 15.02.2013, 06:12

14 Marin Georgiev | 30.07.201421:49

Браво на Мануела за коментара. Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.05.2011, 14:05

13 YOLE | 30.07.201416:21

Не се присмивай , ей , от клавиатурата е .
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.05.2011, 14:05

12 YOLE | 30.07.201416:15

- Знаете ли , в уебкафето трият коментари . - Вчера изтриха моя . - - И моя . - И моя . - А моите , всички се трият . Гласувайте за ББЦ , само така ще можете свободно да псувате майките си , дори и насън .
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

11 Manuela Gerenova | 30.07.201415:08

Искам да се похваля, че това с ваденето на два литра туба с омекотител съм го виждала НА ЖИВО в трамвай 5 една вечер - един лелюндер извади от чанто-торбата си, за да демонстрира на друг лелюндер.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 30.07.2014, 13:23

10 Дарин Стойков.832295274 | 30.07.201413:26

Към коментар №8
Аз съм авторът на статията и сравняваните телевизии са:
България - Нова Телевизия
Полша - TVP
Великобритания - Sky News

Както можете да предположите няма как да сравнявам търговски с обществен оператор, още повече че във Великобритания на обществените оператори им е забранена рекламата (поради начина на финансиране)
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 26.05.2012, 13:10

9 Diana Popova | 30.07.201412:56

Ей ви един синтез на образа на човека от рекламите в подобен дух

http://dpopova.blogspot.com/2014/02/blog-post.html Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.04.2014, 23:55

8 Dox | 30.07.201412:45

Ето някои интересни неща, които можем да научим от рекламите: /копирам ги от друг сайт/:
Благодарение на рекламите по телевизията научихме, че:
1. Всяко момиче с ярка рокля носи в чантата си двулитрова бутилка с препарат за цветно пране.
2. Хората, живеещи в огромни, луксозно обзаведени апартаменти, се хранят с най-евтиния салам и маргарин.
3. Крайно време е да се създадат банкноти с номинал 9,99 лева!
4. Добрата домакиня винаги има в дома си безобразно мръсни плочки, ръждиви кранове на чешмите и бъкаща от микроби тоалетна.
5. Мармотите, прекалили с алпийската трева, обичат да се возят на гърба на мечки.
6. Напълно е възможно в хладилника ви да се засели огромен говорещ кренвирш.
7. Основният проблем на човечеството е пърхотът.
8. Ако на една жена й е дошъл цикълът, тя ще се облече непременно с най-късата си и развяваща се пола или с тесни, чисто бели панталони и ще отиде на купон.
9. Ако две деца злобно мърсят омразните си бели тениски, ще дойде не татко с шамарите, а някаква лелка с прах за пране.
10. При подходящото настроение хората могат да разговарят с маргарина.
11. Ако добре сте си измили косата, тя ще започне да се движи на забавен каданс. С музикален съпровод.
12. Бирата кара мъжете да скачат с парашут, да се бият с мечове и други интелигентни неща.
13. Известните хора нямат пари за храна и ще дойдат да ядат от вашия хладилник.
14. Шоколадът решава всички проблеми.
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 15.12.2010, 11:11

7 Borracho | 30.07.201412:16

"Много се рекламира в тая държава. И сега въпрос - така ли го правят в белите държави?

Не, не го правят така. Колкото повече на Запад пътуваш с дистанционното, толкова по-малко и по-малко реклами в един блок ще видиш."


Амииии, бъркаш са според мен. а, не не не!! Разбира се различните ТВ-канали имат различна политика, в зависимост от това чия собственост са, имат ли държавна субсидия, в каква е аудиторията им. Много ясно, че Босфор ТВ и Нова ще Ви засипват големи блокове реклами през 15 минути. Техните аналози в западния ефир правят абсолютно същото, а даже и повече във време и количество на рекламите. Проверено в Испания, Англия, Италия и други държави. Така че не мога да приема твърдението на авторa за чиста монета. Особено след като не е упоменал какви телевизии е сравнявал. Сравнението не би било валидно ако е между Нова и субсидираната BBC например.

И в българския кабелен ефир има такива, които не ти спират филмите за реклами - не видях това да го споменавате в статията. И изобщо какъв е проблема не разбирам, като не искаш реклами - теглиш филмите на HD и си ги гледаш. Като искаш новини - влизаш в интернет и четеш. Моя голям телевизор има една единствена функция - монитор за компютъра ми!
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.12.2011, 11:33

6 gothic | 30.07.201412:11

lele male, разби ме с този коментар! Точно такива мисли ме налитат като гледам въпросната "реклама", ама с Конито Саламова не я бях свързвал. Респект и поклон за теб поклон
   

оценка

+1 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.