Данък върху празното политическо говорене | webcafe.bg
Webcafe

Данък върху празното политическо говорене

М. Иванова, DW 17.10.2012, 08:16 (обновена 18.10.2012, 07:58)
Волен Сидеров  на митинг на Атака

Снимка: © Sofia photo agency

Aко използвахме по-разумно осбвобождаваната от многото политическо говорене енергия в България, можехме и ние да скочим от ръба на Вселената. Или да свършим нещо по-полезно - да раздвижим производството в страната

На предизборния български мегдан вече се явяват и заявяват твърде много кандидати за водачи на хорото. Социологическите проучвания на тема "Ако изборите бяха днес..." зачестяват и допълнително ожесточават и без това ожесточения обществен въздух.

Финансовият министър се включва с внезапни данъчни хрумки, целящи по собствените му признания справедливост, вероятно заради това и предизвикали бурен дебат и остро негодувание. Данък върху лихвите, данък върху хазарта и международните транзакции добър или лош икономически ход са, могат ли да бъдат въведени от днес за утре, без предварителни разчети и подготовка, не се ли нарушава тайната на влога, какви мерки ще вземат банките, за да опазят печалбите си? - Всички разумни въпроси са затъмнени от множество бъбриви тези, които, преведени на масов език, гласят: трябват им пари за изборите.

"Каква справедливост, какви пет лева - тогава да се дават детски надбавки за всяко българско дете", крещи шепнешком една част от народа, а друга част: "Откъде да се вземат пари като няма производство! Само знаят да смъкват кожи от гърба ни!"

Много спецове - малко пари

Амнистията на незаконните строежи със задна дата също уплътнява напрежението, защото възникват основателни тревоги сред населението, че таксите за узаконяване на остъклен балкон, гаражна клетка и мутробароков дворец ще са еднакво високи и еднакво неясни, и че се създават предпоставки за доразвиване на корупционни практики.

Разбира се, първенец по възможности за предизборна демагогия и популистко празнословие е бъдещият референдум за АЕЦ "Белене". Кога ще се проведе, не е ли предварително опорочен, легитимен ли е, противоконституционен ли е въпросът, може ли да се промени или трябва само да се редактира, колко ще струва референдумът и кой ще плати?

В тая точно говорилня няма неупражнили се: всеки е сведущ и спец с надеждата водата толкова да се размъти, та именно най-правилната политическа сила да улови най-голямата риба. Сидеров обичайно е най-радикален: на консултациите при президента пришива и НАТО към "Белене".

Уморени от отчаяние

Сега да го изречем на неполитически език: времето, в което живеем, е много трудно. Причините за това са и от световен мащаб, и съвсем нашенски: с изключение на една или две "проблясъчни" години България бе управлявана твърде зле от своите правителства, избрани легитимно от нас, българските граждани.

Широко се разгърнаха практиките на свръхегоизъм и цинично забогатяване по върховете на властта и се разпростряха като метастазни клетки по административните структури надолу. Създаде се един затворен в алъш-веришите си псевдоелит, главно от партийци по върховете и прилежащите им икономически структури и групировки, изземащ целия икономически и жизнен ресурс на държавата и спъващ всяко свободно предприемачество.

Затова и сега, когато сме достигнали дъното на отчаянието и сме в предверието на зимата и изборите, е добре да предупредим изтъпанилите се на българския ни мегдан кандидати за водачи, че търпилото ни е към края си. Че сме се наслушали на демагогии. Че активните мероприятия, все едно кой ги инициира и кой провежда, все едно по коя телевизия и в кой вестник, са ни дошли до гуша.

DW.de

Oще: данъци  политическо говорене 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

78 Божидар Гюлмезов | 20.10.201213:33

Хехехехее, свинчо не се научи да не се доверяваш само на Уикипедия, когато има очевадни по-надежни достъпни източници - като например сайта на парламента, с качената на него конституция...

Ех жалка мишка си Усмивка


Чл. 155.
(1) Народното събрание приема закон за изменение или допълнение на Конституцията с мнозинство три четвърти от всички народни представители на три гласувания в различни дни.
(2) Ако предложението получи по-малко от три четвърти, но не по-малко от две трети от гласовете на всички народни представители, предложението се поставя за ново разглеждане не по-рано от два и не по-късно от пет месеца. При новото разглеждане предложението се приема, ако за него са гласували не по-малко от две трети от всички народни представители.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

77 deowin | 19.10.201217:10

>необходимо е мнозинство 2/3

Не.

>http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%86%D0%B8%D1%8F_%D0%BD%D0%B0_%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F

>Действащата обаче може да бъде променяна и от обикновено народно събрание с мнозинство от три четвърти от всички народни представители.

Отново си прекрасна илюстрация за точно онзи тип невежо убеждение, който, според мен, е типичен за хора като теб - провинциални души, заседнали завинаги на едно място - географско, историческо, в кариера, образование и лично израстване.

Ти си убеден в някакъв съвсем конкретен факт.
Нормален човек би проверил дали не греши още при първия намек, че е възможно да е така.
Разумен човек би проверил дали не греши дори преди такъв външен намек, стига да има достатъчно трезва мисъл и да няма проблеми със самочувствието, което да изпитва нужда да избива като се самоубеждава, че е винаги необходимо прав.

Ти, обаче, не намираш за нужно да провериш дали не бъркаш.
Защото си убеден, че си прав.
А всъщност грешиш.
И то много, ама много често.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.03.2011, 14:53

76 Bobby_gBG | 19.10.201207:53

Всъщност не свинчо, необходимо е мнозинство 2/3, които са всъщност дори само 160 депутата.


И да Родриго - това да забраниш на необразованите да гласуват не е шега работа, така че конституцията не се променя просто "ей така". Като се налага - се прави.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

75 deowin | 19.10.201201:50

>всъщност е доста лесно, само трябват 167 гласа

180 гласа.
Ама дето вика Родриго, нищо работа - какво, да не би пък да е върховния закон на някаква държава? А, чакай..
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

74 Rodrigo Diaz de Vivar | 19.10.201200:44

Разбира се, лесно е.
Промяната в Конституцията на една държава, на Върховният Закон, е като да люпим семки пред блока.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

73 Божидар Гюлмезов | 19.10.201200:11

Съответно ще ни е нужна промяна в конституцията.

Така че всъщност е доста лесно, само трябват 167 гласа.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

72 Rodrigo Diaz de Vivar | 18.10.201223:09

Бобчо, разсъждавай разумно. Мисли, не се поддавай на емоциите.

---
"Ауууууу, колко нагло ограничаване на хората дето нямат основно ОБРАЗОВАНИЕ да не им се дават шофьорски книжки?"
---
Правото да си шофьор не е гарантирано от Конституцията. За разлика от правото да гласуваш. Има разлика.

---
Чл. 53. (2) Училищното обучение до 16-годишна възраст е задължително.
---
Да, и ако един гражданин нарушава това свое задължение би трябвало да бъде наказан. Но не с отнемане на правата му дадени от Конституцията.
Те са неотменими. Безусловно. Съгласно чл. 57 на същата Конституция.

----
Откъде накъде едни нарушители на конституцията, които не са учили до 16 години (и би следвало да са завършили основно образование до тогава) ще ми искат да гласуват?
----
Дали искат или не е без значение.
Но те имат това право. Неотменимо е. Повтарям се. Желанието и конституционното ти право да правиш нещо са различни неща.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 24.08.2011, 19:29

71 Limoncho | 18.10.201216:58

Lucky Stike на тебе пък майка ти е грозна, на Божидар Гюлмезов пък сестра му не умее да прави минети като хората, Von Bl пък ми изглежда "футболист" а
deowin е прасе. Доволни ли сте ? Лични нападки в коментарите по адрес на хора които въобще не познавам.Нищо общо със статията.В България казусите не се решават с добре изложени тези а с остри обиди към участниците в него. Машалла.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 14.09.2011, 21:56

70 deowin | 17.10.201223:47

Звучиш ми изнервен.
Ракията помагала, разправят някои.
   

оценка

+0 -3

Регистриран на: 29.12.2010, 13:30

69 Божидар Гюлмезов | 17.10.201223:10

Естествено свинята мултимилионер, част от оня 1% американци пак е тук да ни натресе комплексите си и анално-недозадоволеното си поведение.

Явно му е писнало да си харчи кинтите...
   

оценка

+2 -0

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.