Защо шансовете да открием MH 370 са нищожни | webcafe.bg
Webcafe

Защо шансовете да открием MH 370 са нищожни

Webcafe.bg по time.com 18.04.2014, 20:37 (обновена 22.04.2014, 08:22)
mh 370

Проблемите с Bluefin-21 показват, че дори най-добрите ни карти реално не вършат работа

Играли сме голф на луната, а предаването на снимки от повърхността на Марс се превръща в ежедневие. Космическият телескоп "Хъбъл" може да вижда на 10-15 милиарда светлинни години във вселената, но само на 5 км под водата вече се намираме

в зоната на здрача

Както ясно показва издирването на полет MH 370 на Malaysia Airlines, на тази дълбочина - иначе незначителна в сравнение с мащабите на космоса - всичко е практически неизвестно. Високотехнологичната роботизирана подводница Bluefin-21 вече 4 пъти се потапя, за да търси отломки от самолета, но заради страховитото налягане под водата и непроницаемостта на дълбините само последните й мисии завършиха що-годе с някакъв резултат.

Анализът на прах и каменни частици на Червената планета, намираща се на десетки милиони километри, е лесна, разбирането какво е на дъното на моретата на нашата собствена планета обаче е крайно трудна задача.

Почти 95% от дълбокото океанско дъно остават некартографирани, а именно там е най-голямата вероятност да се намира най-издирваният самолет в историята. "Познанията ни за подробностите по океанското дъно са много оскъдни," казва Ерик ван Себил, океанограф в университета на Нов Южен Уелс, Сидни.

Причината за нашата неинформираност е елементарна

Всички съвременни комуникационни технологии - светлина, радиовълни, рентгенови лъчи, Wi-Fi - са форми на електромагнитни лъчи, които морската вода поглъща практически без остатък. "Единственото, което достига достатъчно дълбоко под водата, е звукът," казва ван Себил, "и затова се налага да използваме сонари."

Звукът се получава от механични вълни, така че прониква в по-плътна среда, например течности; и все пак при дълбочина почти 5 км. дори сонарите започват да имат проблеми с определянето на най-базови параметри. Водите, в които се извършва издирването на MH 370, се смятат за дълбоки между 4200 и 4400 м, защото това е показано на таблиците, получени с течение на времето от преминаващи кораби, снабдени със сонар. Оказва се обаче, че дълбочината там реално е поне 4500 м. Знаем това сега, само защото това е дълбочината, при която Bluefin-21 автоматично се издига на повърхността - както го направи при първия си опит - когато сензорите на борда й съобщиха, че това е доста под планираната дълбочина, на която е предвидено тя да работи. Проблемите с Bluefin-21, по думите на ван Себил, ни показват, че "дори най-добрите ни карти реално не вършат работа в случая."

Другият проблем е огромното количество боклук в океана

Около 5.25 трилиона частици пластмасов боклук в момента се движат под вода от теченията по цялата планета, твърдят експерти, като теглото им е половин милион тона. Има пет огромни силно замърсени области в световния океан, където теченията натрупват повечето предимно пластмасови боклуци. Най-голямото от тях е Тихоокеанското сметище, обхващащо между 700 000 и 15 млн. кв.км. И боклуците в него се поглъщат от планктон, риби, птици и големи морски бозайници, застрашавайки цялата екосистема.

Плаващите и отпадъци вече възпрепятстват търсенето на MH 370. Стотици подозрителни обекти, забелязани на сателитни снимки, са причината да бъдат изпращани самолети и кораби на изключително скъпи мисии за разследване на потенциални находки, които  се оказват чисто и просто боклук. (В петък например имаше въздушно и водно издирване с 12 самолета и 11 кораба, претърсващи област от около 52 000 кв.км, около 2000 км северозападно от Пърт. )

Властите са все по-склонни да обявят, че подобни мащабни издирвания стават безплодни

Доколкото може да се прецени в момента, роботизираната дълбоководна подводница може би се обърква от огромните количества боклук в дълбините. Според изследване на института за подводни изследвания в Монтерей Бей, публикувано през юни миналата година, базирано на 8000 часа анализирано подводно видео, по океанското дъно са разпръснати неимоверни количества боклук. Поне една трета от отпадъците са пластмаса - торбички, бутилки, щайги и други предмети - но има и огромни количества метални отпадъци, включително много от контейнерите, превозвани с кораби, от които по официални статистики изчезват около 10 000 ежегодно. "Изненадан съм, че виждаме толкова много боклуци в дълбоките води," казва Кайра Шлайнинг, водещ автор на изследването. "Обикновено не смятаме, че ежедневните ни дейности влияят на живота на дълбочина 3 км в океана."

Истината е, че каквото и да се случва на такава дълбочина, няма как да го видим. Изкусително е да кажем, че със същия ефект MH 370 би могъл да изчезне и в космоса - само че ако това се беше случило, вече щяхме да сме го открили.

 

Oще: bluefin  mh 370  изчезнал самолет  малайзийски самолет  търсене 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 01.11.2010, 16:52

5 Thea Atanasova | 21.04.201421:41

Кой е Иисусот?
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 30.05.2012, 03:56

4 Starija hush | 21.04.201405:43

Ако е имало разхематизиране означава,че всички са умрели от студ минус 56 градуса по целзи е на тази височина.Студа не може да промени курса на самолета защото са необходими двама едновремено да натиснат бутоните.Летели са ниско и са избегнали радарите.Направили са кормерно кацане и така самолета не се е счупил след което е потънал цел.Технологията която има на предната и задна врата да дава сигнал които може сателита да го улови важи само на сушата.Но под вода тази технологиа не работи.Едвали ще го открият ако е много дълбоко потънал.Просто тежеста на водата поврежда всека подводница или робот.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 01.11.2010, 16:52

3 Thea Atanasova | 20.04.201416:50

Боклуци боклуци боклуци безкрайно кафяво поле... Смее се
Единственото, което крият е в траекторията на самолета. Защото ни лъгаха какво ли не, само и само да не признаят, че самолета е прелетял точно покрай радарите без никой да го забележи. Познайте защо - защото през това време са спинкали като къпани. А иначе няма никаква мистерия. Разхерметизиране е било причината за изключване на уредите в самолета. След това пилотите са успели единствено да направят обратен завой. От там нататък самолетът е продължил да си лети в определената посока, докато не е стигал до дебрите на Индийския океан, където времето почти винаги е лошо. Там вероятно бурите са го потопили. А наистина с тия боклуци, които вече са навсякъде, много трудно ще го открият.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 19.04.2014, 20:17

2 Sev | 19.04.201420:20

Триест е батискаф, това е подводница. Едва ли схващаш разликата, защото е по лесно да се развиват конспиративни теории, отколкото да се мисли.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 12.11.2011, 13:00

1 Govedo13 | 18.04.201421:32

Бози.
Пълно е потънали на същата дълбочина кораби и има подробни снимки.
1960 година Триест достига дъното на Марианската падина, която е два пъти по-надълбоко.
Истината е че имат нещо мръсно около тоя самолет и го крият.
   

оценка

+3 -1

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.