Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Наистина ли аз водя?

По време на кампанията в интернет се появиха разнообразни колажи с надписа "ти водиш"

Август не е активен рекламен месец, особено за продукти различни от бира, сладолед и царевица на плажа.

Отминалият месец, обаче, даде поводи за разговори в социални медии, малко кодош от активни потребители и даже облози какво следва и кой какво ще води от септември нататък.

Кампанията, която води

Кампанията си имаше и собствен хаштаг #tivodish. Можете да видите в twitter какви реакции предизвика.

Малко преди и самият септември да дойде, се оказа, че от този месец (според най-големия мобилен оператор) ние ще водим бащино хоро, ние ще водим комуникацията и въобще ние ще владеем ало-то.

На едни стилът им харесва, на други не.

Аз в случая ще се съглася с мнението на Александър Николов, специалист по комуникации и кризи, че това е нещо различно от общия тон на "Еййййшшшш, пий си там бирата и сЕди мирно". Още повече, когато става въпрос за нов имидж на вече наложена марка с всички позитиви и негативи от годините работа на пазара" - продължава Александър.

Агенцията създател

Обърнах се към агенцията създател, The Smarts, как са стигнали до тази идея и отговорът (одобрен от клиента) е, че от години са клиенти на Mtel и им е било лесно да се поставят на мястото на потребителя, който не иска повече минути, повече мегабайти и повече оферти.

Доста смело е да отидеш при един от най-големите рекламодатели и да заявиш, че "Mtel отдавна трябваше да започне да говори на своите потребители на разбираем език, да им покаже, че се вълнува от тяхното мнение, от техните нужди, да покаже, че се променя", казва Гергана Иванова от The Smarts.

Но явно е проработило.

Отдавна не бяхме срещали кампания, построена на принципа teaser-answer. Александър Николов одобрява подхода: "В някои страни щяха да се надпреварват да гадаят чия е кампанията, да се хващат за една или друга следа, да споделят с ирония. В други, сред които е и България, този въпрос моментално е изместен от друг - на кого колко е платено да участва и най-вече защо аз не съм намазал..."

Александър продължава: "Поздравления и за двете агенции - криейтив и комуникационната, за смелостта да заложат на нещо нетрадиционно за българския пазар, както и за по-скоро успешния опит да избягат от клишетата".

Засега клиповете и историите се въртят около различни типажи клиенти, има и заявка за поява на нови в хода на кампанията.

Гергана Иванова от The Smarts споделя, че "Когато слушаме потребителите и искаме да отговорим на техните нужди, възможностите за рекламната кампания са безкрайни".

С други думи до влюбената двойка, сърдитата мацка, дядото-картаджия и шефа-рибар може да се наредят още персонажи.

Слушането също е изкуство

От стратегическа гледна точка това е наглед доста лесен подход за творческия отдел, който наистина трябва само да слуша внимателно и идеите за клипове сами ще идват.

Но пък слушането също е изкуство, защото е необходима емпатия за разбиране на чутото и много психология. Иначе бързо ще се превърне в пародия. Дано да не се получи така.....

От извора

Поведохме, явно ние водим, но мен ме гложди любопитството докъде ще ни отведе това и затова попитах и Mtel. Съвсем в духа на голяма корпорация, ето какво отговориха оттам:

"Кампанията е израз на многото положителни промени, които се случват в Mtel. Тя цели да затвърди лидерската позиция на компанията на предпочитания телеком, който предлага всички необходими технологии за съвременния човек - мобилна телефония, интернет и телевизия, но и нещо повече - отлично обслужване и разбиране на нуждите на всеки един клиент".

Чудесна заявка, дано не остане само слоган, защото да си призная честно обслужването на Мtel все още е в границите от свръх-любезност до хипер-незаинтересованост.

За мен това не е просто кампания и със сигурност няма да остане само и единствено комуникационно усилие. Или поне ми се иска да не остане.

Всички помним ада на обърканите и надписаните сметки при смяна на билинг-системата преди две години.

Помним и усилията за навлизане на нови пазари (тийнейджърите с BOB, интернет и телевизия, стационарни телефони).

Много ми се иска тази кампания да е началото на един дълъг път за пре-позициониране от мобилен оператор в доставчик на емоции, от SMS-и и телефония в интегрирани предложения, от масови планове към индивидуални решения.

От дистанцията на времето искам да споделя една истинска случка от 2001 година, когато отидох да предлагам услугите на тогавашната си агенция на Мобилтел.

Естествено бях запитан какво е моето мнение за компанията и бях достатъчно искрен да заявя следното: "Независимо от десетките милиони, които изсипвате в реклама, всичко отива по дяволите когато ме посрещне перхидролена касиерка с дъвка в устата, дървено сабо на боси крака и отегчено ми каже "нямам да ви върна", след като съм стоял час и половина на тротоара в жегата за да си платя сметката!"

Както можете да се досетите, това не беше най-правилният отговор като за пред клиент и не спечелих договора.

Но спечелих приятел.

Затова и сега се надявам, че хубаво аз ще водя и ще определям кое, как, кога и защо, но ако компанията не се нареди до мен на хорото, ще се повъртя самотно с бялата кърпа и в един момент ще ми писне да водя хоро от един.

Заявката е сериозна, стискаме си палци да не е само един сезон. От Mtel твърдят, че "...кампанията е насочена също към служителите на телекома, които в ежедневната си работа следват обновените ценности на марката Mtel - лидерство, без усилие и честна игра, така че промяната да бъде възможна".

Ами дано...

 

Най-четените