Ето как поколението Y променя икономиката необратимо | webcafe.bg
Webcafe

Как поколението Y променя икономиката необратимо

Webcafe.bg, по Goldman Sachs 23.04.2016, 23:28 (обновена 27.04.2016, 12:58)
Млади хора на работа

Снимка: © Getty images

Едно от най-многобройните поколения в историята на човечеството вече достигна зрялата си възраст - в която навиците му ще се отразят ударно на икономиката. Ето някои конкретни статистики:

Едно от най-многобройните поколения в историята достига своите най-активни икономически години.

Милениалите (също наричани поколението Y) ще променят икономиката, тяхната гледна точка към света ще се отрази на начините, по които купуваме и продаваме и ще накара компаниите да преосмислят как правят бизнес за десетилетия напред. Това показва проучването на Goldman Sachs, една от най-старите инвестиционни банки в света и финансов консултант на редица влиятелни компании, правителства и семейства по цял свят.

Но кои са милениалите и по какъв начин ще го направят?

За тях светът е различен. Милениалите са родени между 1980 и 2000 г. и са израснали във време на изключително бързи промени. Това е оформило у тях доста различни приоритети и очаквания в сравнение с предишните поколения.

Конкретно в историята на Щатите поколението Y е най-многобройното и щом то достига своите години на най-големи приходи и разходи, това няма как да не окаже огромно влияние върху икономиката.

Милениалите се изнасят от къщи и се женят на по-късен етап от живота си и имат различно отношение към собствеността, което спомага за навлизането на т. нар. икономика на споделянето.

Те са също и първото поколение, на което дигиталните технологии са толкова присъщи и при много от тях са част от целия им съзнателен живот. Афинитетът към технологиите влияе на навиците им за пазаруване и на желанието им за бърз достъп до информация.

Те също така са готови да вложат време и пари в здравето си, в активния начин на живот, спортуването и здравословното хранене.

Ето няколко от тенденциите, с които се отличава новата икономика на милениалите.

Жилища



Милениалите достигат пиковите години за придобиване на собствен дом (между 25 и 45 г.) и съществуват очаквания те най-сетне да проявят интерес към жилищния пазар. Засега обаче повечето отлагат тази стъпка.



Все повече от тях предпочитат да живеят вкъщи с родителите си до по-късна възраст. Диаграмата показва какъв процент от хората между 18 и 34 г. живеят с родителите си между 1990 и 2010 г.



Все пак обаче милениалите твърдят, че искат да притежават свой собствен дом в бъдеще. Показани са процентите наематели от различни възрастови групи, които планират един ден да си купят жилище. 93% от хората между 18 и 34 г. имат такова намерение.

Брак и семейство



Милениалите отлагат брака и раждането на деца. Но това не означава, че искат да си останат необвързани завинаги. В настоящото десетилетие средната възраст за встъпване в брак е 30 г. През 70-те е била 23 г.

Процентът млади хора, които са женени и живеят самостоятелно, е паднал с над 50% от 60-те години насам.

Милениалите отлагат не само брака, но и изчакват по-дълго, докато станат родители.

Проучванията показват, че младите отлагат, но все пак повечето твърдят, че искат да имат семейство и деца един ден.

Достъп, а не собственост


Достъп, не собственост: Поколението Y не е особено склонно да си купува жилища, коли и луксозни вещи. Вместо това, те се обръщат към нов тип услуги, даващи достъп до продукти без бремето на собствеността - така развиват икономиката на споделянето.

"До 25 години споделянето на коли ще е норма, а притежаването на кола ще е аномалия", прогнозира писателят и икономист Джереми Рифкин.

Основното имущество изглежда не е толкова важно за милениалите. Те отлагат големите покупки, или ги отписват напълно. Само 15% определят притежаването на автомобил като нещо от изключителна важност за тях.

Афинитетът на милениалите към технологиите променя начина, по който функционират продажбите. По-голямата част от представителите на поколението търсят информация и отзиви за продуктите, сравняват цени и правят информиран избор.

Поколението Y отделя особено внимание на здравето и активния начин на живот. Интересува се от здравословното хранене и пуши по-малко от миналите поколения. Използва приложения, с които следи резултатите от тренировките си и търси най-здравословните храни онлайн. В тези сфери милениалите показват готовност да инвестират.

Oще: goldman sachs  millenials  y  брак  години  голдман сакс  данни  деца  диаграма  дом  достъп  женене  жилище  здраве  израснали  икономика  къща  милениали  младежи  млади  многобройно  навици  начин на живот  необратимо  пазари  пазаруване  пари  поколение  поколение y  поколения  покупки  променя  проучване  проценти  родители  семейство  собственост  тенденции  технологии  хранене 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 19.04.2016, 10:42

4 dian_g | 24.04.201621:34

Освен това вече преминахме през една споделена икономика от 1944 нататък... пак ли? А който не иска и не е политически коректен?
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 19.04.2016, 10:42

3 dian_g | 24.04.201621:26

Ако става въпрос за тези хайвани от фотографията към тази статия, оставете всякаква надежда за подем на икономиката, особено от този с брадата ... очевидно е че трудно би могъл да спести и за колело, за какво собствено жилище говорите, каква икономика, що за смях ... хайванин и нехранимайко, готованец, който цепи въздуха в офиса на някой стартъп, наистина не бих искал да си имам работа с подобен противен тип.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.03.2011, 19:13

2 SilvioGesell | 24.04.201617:40

Точно обратното е "икономиката" си създава У поколението.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 08.07.2015, 15:05

1 e-mil | 24.04.201612:06

Пак преписани глупости без грам мисъл в превода.

Те били достигали пиковите години за купуване на дом, което можело да доведе до голям скок в жилищните продажби, обаче все повече избират да живеят вкъщи с родителите си.
93% от хората между 18 и 34 г. имали намерение да купят къща, обаче процентът млади хора, които са женени и живеят самостоятелно, е паднал с над 50% от 60-те години насам.
На всичкото отгоре не били особено склонни да си купуват жилища и коли, щото нали споделената икономика..

Ами как тогава бе, тъпани, ще дойде големият скок в имотния пазар?

* * *
Те не били особено склонни да купуват лукс, но същевременно знаем, че пазарът на луксозни стоки расте с 5% годишно и няма изгледи да намалява. А защо? Ми щото луксозните стоки нямат нищо общо с икономиката на споделянето - никой няма да си сподели Мазератито или часовника Пиер де Рош. Те затова се наричат луксозни - щото са друга бира, която не се пие под наем.
Освен това да не забравяме растящите пазари - китайците пазаруват 30% от световните доставки. 25-30 годишните американци не си купуват спортни коли, яхти и вили, щото още не са се напечелили достатъчно. Но това не означава, че няма да започнат да го правят. Затова клиентите от САЩ купуват 24% от световните луксозни стоки. И пак се оказва, че Интернет не променя нещата, както си ги мислите - електронната търговия на лукс е нараснала със 7% през 2015 год.

* * *
По-голямата част от представителите на поколението били търсели отзиви за продуктите, сравнявали цени и правели информиран избор.
Обаче същевременно имали склонност да харчат за "здравословни" марки, на които имат доверие (compelling brands).

Да са живи и здрави, ама къде отиде информираният избор? Човек или се доверява на марката или оценява продукта трезво. Не може едновременно и двете.

* * *
Тези изводи са сбъркани още от основата на изследването.
Първо, милениалите не са едно поколение. Между 1980 и 2000 годиниа има 20 години разлика, тоест значителен брой от децата родени през 1998-2000 са друго поколение - плод на онези родени в началото на 80-те.
През 80-те и 90-те тинейджърските раждания са стабилно между 5 и 5,5 промила от всички момичета между 15 и 19 годишна възраст. Едва след 2000 година започват да падат за да стигнат до около 3,3 промила в последните години. Дори в момента 8% от всички раждания в САЩ са от майки под 19 годишна възраст. Процент, който през 90-те е бил двойно по-голям. Това означава, че поне едно 5-6 милиона от днешните 18-22 годишни са от друго поколение. Независиомо от малката разлика във възрастта, те няма как да имат същите нагласи като на родителите си родени през 1980-84.

Второ, (извинявайте, че пак ще ви нарека тъпани), ама 16-годишните, родени през 2000 год. още не са в активна възраст и в следващите 10-15 години няма как да окажат същото влияние на имотния пазар, както сегашните 36 годишни. Нито пък на пазара на коли или луксозни стоки. Нито могат да направят информиран избор, без значение дали са имали интернет връзка с Ebay още в бебешкото кошче.

* * *
Те ти ново поколение - щели били да променят икономиката. Щели да правят информиран избор.
Ами ето например вие. Тази статия най-вероятно е преведена от някой "милениум". Но като е видял да пише Goldman Sachs веднага е зяпнал пред авторитета, вместо да се информира повече и да разсъждава поне малко. Щото Goldman Sachs са марка. А ние се доверяваме на марките да мислят вместо нас. Много щастлив

Никой не искаше да чуе Дракър, когато през 90-те обясняваше, че Интернет не е нова икономика. После сума ти народ се опари от дот ком кризата, но сега само 15 години по-късно пак всички са забравили, че човешката натура не се променя.
   

оценка

+5 -0

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.