Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как поколението Y променя икономиката необратимо

Едно от най-многобройните поколения в историята на човечеството вече достигна зрялата си възраст - в която навиците му ще се отразят ударно на икономиката. Ето някои конкретни статистики: Снимка: Getty images
Едно от най-многобройните поколения в историята на човечеството вече достигна зрялата си възраст - в която навиците му ще се отразят ударно на икономиката. Ето някои конкретни статистики:

Едно от най-многобройните поколения в историята достига своите най-активни икономически години.

Милениалите (също наричани поколението Y) ще променят икономиката, тяхната гледна точка към света ще се отрази на начините, по които купуваме и продаваме и ще накара компаниите да преосмислят как правят бизнес за десетилетия напред. Това показва проучването на Goldman Sachs, една от най-старите инвестиционни банки в света и финансов консултант на редица влиятелни компании, правителства и семейства по цял свят.

Но кои са милениалите и по какъв начин ще го направят?

За тях светът е различен. Милениалите са родени между 1980 и 2000 г. и са израснали във време на изключително бързи промени. Това е оформило у тях доста различни приоритети и очаквания в сравнение с предишните поколения.

Конкретно в историята на Щатите поколението Y е най-многобройното и щом то достига своите години на най-големи приходи и разходи, това няма как да не окаже огромно влияние върху икономиката.

Милениалите се изнасят от къщи и се женят на по-късен етап от живота си и имат различно отношение към собствеността, което спомага за навлизането на т. нар. икономика на споделянето.

Те са също и първото поколение, на което дигиталните технологии са толкова присъщи и при много от тях са част от целия им съзнателен живот. Афинитетът към технологиите влияе на навиците им за пазаруване и на желанието им за бърз достъп до информация.

Те също така са готови да вложат време и пари в здравето си, в активния начин на живот, спортуването и здравословното хранене.

Ето няколко от тенденциите, с които се отличава новата икономика на милениалите.

Жилища



Милениалите достигат пиковите години за придобиване на собствен дом (между 25 и 45 г.) и съществуват очаквания те най-сетне да проявят интерес към жилищния пазар. Засега обаче повечето отлагат тази стъпка.



Все повече от тях предпочитат да живеят вкъщи с родителите си до по-късна възраст. Диаграмата показва какъв процент от хората между 18 и 34 г. живеят с родителите си между 1990 и 2010 г.



Все пак обаче милениалите твърдят, че искат да притежават свой собствен дом в бъдеще. Показани са процентите наематели от различни възрастови групи, които планират един ден да си купят жилище. 93% от хората между 18 и 34 г. имат такова намерение.

Брак и семейство



Милениалите отлагат брака и раждането на деца. Но това не означава, че искат да си останат необвързани завинаги. В настоящото десетилетие средната възраст за встъпване в брак е 30 г. През 70-те е била 23 г.

Процентът млади хора, които са женени и живеят самостоятелно, е паднал с над 50% от 60-те години насам.

Милениалите отлагат не само брака, но и изчакват по-дълго, докато станат родители.

Проучванията показват, че младите отлагат, но все пак повечето твърдят, че искат да имат семейство и деца един ден.

Достъп, а не собственост


Достъп, не собственост: Поколението Y не е особено склонно да си купува жилища, коли и луксозни вещи. Вместо това, те се обръщат към нов тип услуги, даващи достъп до продукти без бремето на собствеността - така развиват икономиката на споделянето.

"До 25 години споделянето на коли ще е норма, а притежаването на кола ще е аномалия", прогнозира писателят и икономист Джереми Рифкин.

Основното имущество изглежда не е толкова важно за милениалите. Те отлагат големите покупки, или ги отписват напълно. Само 15% определят притежаването на автомобил като нещо от изключителна важност за тях.

Афинитетът на милениалите към технологиите променя начина, по който функционират продажбите. По-голямата част от представителите на поколението търсят информация и отзиви за продуктите, сравняват цени и правят информиран избор.

Поколението Y отделя особено внимание на здравето и активния начин на живот. Интересува се от здравословното хранене и пуши по-малко от миналите поколения. Използва приложения, с които следи резултатите от тренировките си и търси най-здравословните храни онлайн. В тези сфери милениалите показват готовност да инвестират.

 

Най-четените