Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Социално може и да не е скандално

Не е нужно социалните кампании да са ужасяващи, за да имат ефект
Не е нужно социалните кампании да са ужасяващи, за да имат ефект

Една от особеностите на така наречените „социални" реклами на фондации, неправителствени организации и групи за натиск е, че могат да вървят по тънкия бръснач на предизвикателството, скандала и шокирането на публиката. Вероятно няма човек, който поне да не е чувал за акциите на Грийнпийс, които заливаха с червена боя манекенки по време на ревюта на палта от естествен косъм. Има и по-стряскащи примери като кампанията на WWF "Не купувай":

Или още по-шокиращата им рекламна кампания „Ако това беше твоето", в която дете е представено като костенурка за ядене, тигър за отстрелване или трофей с рога на стената. НПО-тата могат да си го позволят, защото така предизвикват бури от емоции и вероятно потичат реки от дарения.

Напоследък ми прави много добро впечатление друга доста по-ефективна (според мен) тенденция - да се ползват по-балансирани визуални послания, които провокират към размисъл.

Едно от най-авторитетните издания за реклама и комуникации - Ads of the world, отреди първото място за април тази година на серия реклами на Индийския съюз за дебати. Автор е "Огилви" - Япония, вероятно това е и причината за минималистичната стилистика и изобилието на добър вкус в посланието.

А то е много просто - не трябва ли всяка рупия за образование/ инфраструктура/ жилища/ здраве да отива само за това? Визуализацията е гениално проста - показано е как евентуалната придобивка от корупция яде от крайния резултат на публичния фонд. Освен спортната кола, останалите визии от серията показват частен самолет, яхта и вила.

От същия месец, от същата рекламна библия е и другият пример в тази посока. Този път създателите на рекламата използват популярната тема за Хари Потър и важността на четенето. Брилянтен начин да покажат колко много са загубили зрителите.

Последната кампания на Музея на книгата по някакъв странен начин преповтаря една друга иконична кампания преди време - тази на Чешката асоциация на библиотекарите. Сигурно имат своите основания да посочат Холивуд като враг на четенето, но шапки долу за водопадите от хумор, с които са пълни визиите от серията им.

Много силно се надявам хуморът и добре дозираната иносказателност да започнат да преобладават в кампаниите на неправителствените организации. За да не стават рекламите им подходящи за червена точка и излъчвания след късна емисия новини.

 

Най-четените