Социално може и да не е скандално | webcafe.bg
Webcafe

Социално може и да не е скандално

Дарин Стойков
08.10.2014, 15:41 (обновена 10.10.2014, 07:53)
Голяма част от историята в книгата се губи, когато бъде превърната във филм

Не е нужно социалните кампании да са ужасяващи, за да имат ефект

Една от особеностите на така наречените „социални" реклами на фондации, неправителствени организации и групи за натиск е, че могат да вървят по тънкия бръснач на предизвикателството, скандала и шокирането на публиката. Вероятно няма човек, който поне да не е чувал за акциите на Грийнпийс, които заливаха с червена боя манекенки по време на ревюта на палта от естествен косъм. Има и по-стряскащи примери като кампанията на WWF "Не купувай":

Или още по-шокиращата им рекламна кампания „Ако това беше твоето", в която дете е представено като костенурка за ядене, тигър за отстрелване или трофей с рога на стената. НПО-тата могат да си го позволят, защото така предизвикват бури от емоции и вероятно потичат реки от дарения.

Напоследък ми прави много добро впечатление друга доста по-ефективна (според мен) тенденция - да се ползват по-балансирани визуални послания, които провокират към размисъл.

Едно от най-авторитетните издания за реклама и комуникации - Ads of the world, отреди първото място за април тази година на серия реклами на Индийския съюз за дебати. Автор е "Огилви" - Япония, вероятно това е и причината за минималистичната стилистика и изобилието на добър вкус в посланието.

А то е много просто - не трябва ли всяка рупия за образование/ инфраструктура/ жилища/ здраве да отива само за това? Визуализацията е гениално проста - показано е как евентуалната придобивка от корупция яде от крайния резултат на публичния фонд. Освен спортната кола, останалите визии от серията показват частен самолет, яхта и вила.

От същия месец, от същата рекламна библия е и другият пример в тази посока. Този път създателите на рекламата използват популярната тема за Хари Потър и важността на четенето. Брилянтен начин да покажат колко много са загубили зрителите.

Последната кампания на Музея на книгата по някакъв странен начин преповтаря една друга иконична кампания преди време - тази на Чешката асоциация на библиотекарите. Сигурно имат своите основания да посочат Холивуд като враг на четенето, но шапки долу за водопадите от хумор, с които са пълни визиите от серията им.

Много силно се надявам хуморът и добре дозираната иносказателност да започнат да преобладават в кампаниите на неправителствените организации. За да не стават рекламите им подходящи за червена точка и излъчвания след късна емисия новини.

Oще: дарин стойков  реклама  реклами  рекламна кампания  социална реклама 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 13.09.2010, 14:43

3 Bozo Kosmev | 10.10.201410:39

Картинките с коментарите към тях добре, ама защо я няма статията?
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 30.07.2014, 13:23

2 Дарин Стойков.832295274 | 10.10.201408:37

Предишното ти излияние беше по-добро, напъни се малко повече, наистина искам да ми е забавно да ти чета коментарите
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 23.09.2014, 16:25

1 RK | 09.10.201413:32

Скъпо БЛОГЧЕ,

Знам че напоследък си мислиш че съм охладнял към теб и не ти отделям много време и внимание, но и тази седмица ти изцвръцах своите 2000 знака. Знам че си мислиш че е обидно за тебе вече втора седмица да ти пускам банален преразказ без елементи на разсъждение за кампании, които съм гледал за други а не за тебе. Знаеш че идва зима. Джуниър бранд менажерките се върнаха в София (в смисъл от морето,а не от родните си места) и трябва да се социализирам и пичвам (не в смисъл да ставам пич) .

Не си право че те пренебрегвам мило блогче. Просто нашата връзка е вече зряла и страстта е преминала в уважение. Разказах ти всичко за мен и моята среда. Аз те запознах със всичките си приятелчета и ти показах колко са умнички и креативнички. Нали си спомняш че ти доведох на сладки и доброжелателни приказки и тези дето се занимават с телефончета и тези с бензиностанцийките и си прекарахме толкова добре.

Знам че в началото си говорехме други работи. Може би си разбрало че не съм Сула, но и аз разбрах че не си лондонския Таймс. Пък и ти си имаш връзчици на страни. Ако не ме беше набутало в аферата ти със вестник „Сега“(всяка сряда) още щяхме да си седим самички в кафенцето и да не ни нападат хейтърите.

Твой Дарин Стойков -
магистър по PR и комуникации от Софийски университет
и 17 години опит в работата за местни и международни компании и агенции
   

оценка

+1 -2

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.