Какво знам за парите на 24 години | webcafe.bg
Webcafe

Какво знам за парите на 24 години

Нора Георгиева 11.04.2013, 12:03 (обновена 12.04.2013, 10:49)
Млади хора

Снимка: © Стоян Георгиев

И до болка ми е писнало да чета самоцелни лични драми за мизерния живот, изпълнен с лишения, на семейство "X"

1. Знам, че е хубаво да почнеш да си изкарваш сам парите от момента, в който влезеш в университета. Колкото по-независим си и колкото по-рано започнеш да бъдеш независим, толкова по-добре.

2. В този ред на мисли, ако си над 25 години, ако живееш в голям град и още нямаш *някаква* работа и живееш с родителите, лично според мен не ставаш. Ако си на 30+ и все още живееш с родителите си, и ако си мъж, дори можеш да минеш за жалък.

3. Никой не ти е длъжен. Нито да те издържа, нито да ти помага. Трябва да се научиш да се оправяш сам.

4. Ерго хората, които "чакат" на държавата, са кауза пердута. Особено младите такива.

5. Пердетата са адски скъпи. Както и мивките. Както и мебелите като цяло. Ако ги купуваш със собствени пари са дори по-скъпи.

6. Почти невъзможно е един млад човек да спестява пари в момента в България. А е хубаво.

7. Не е срамно да си признаеш "не мога да си позволя това".

8. Кредитната карта и кредитите като цяло са адски кофти идея. Ако искаш нещо, но нямаш парите за него - бачкай повече, спестявай и търпи. Научи се на delayed gratification.

9. Да те оберат не е най-лошото нещо на света. И все пак си монтирай врата със стабилна ключалка и никога не си носи парите и документите в едно портмоне.

10. По-скъпото невинаги е по-хубаво. И все пак за някои неща си струва да се изръсиш с повече пари.

Вероятно ще има доста несъгласни с мен по някои точки. Аз самата съзнавам, че всичко е доста условно и т.н. И че може би донякъде съм привилегирована.

ALSO:

Не се възприемам като част от "бедния български народ" и колкото и мизерно да живея, никога няма да го направя. "Бедният български народ" е израз, целящ умишлено да провокира съжаление, състрадание и усещане за несправедливост и дисбаланс.

Аз лично не желая в нито един момент от живота ми да бъда съжалявана. Също така не желая да повярвам, че благосъстоянието ми е в нечии други ръце, освен в моите собствени. "Бедният български народ" малко ми звучи като "Многострадалната Геновева".

Не ща да бъда многострадална, вечно мрънкаща Геновева, на която всеки друг й е виновен, но не и тя самата. Не желая държавата да ми помага, нито да ме издържа. Нито смятам, че богатите трябва да плащат повече само защото са богати.

Социализмът е изглезил хората твърде много. Не подкрепям протестиращите и смятам, че голяма част от тях са малоумници. И до болка ми е писнало да чета самоцелни лични драми за мизерния живот, изпълнен с лишения, на семейство "X".

Може би звуча арогантно. Може би изглеждам жестока. Може би приличам на разглезено богаташко момиченце, на което всичко му е било поднасяно наготово. Но не съм. Не ме познаваш, така че млъкни.

Аз съм просто един млад човек с вътрешен локус на контрола.

Ако не знаете к'во означава това, потърсете в уикипедия.

Ако сте с "леви" възгледи, стари, гледате на този текст твърде насериозно, или просто си търсите човек, с когото да се заядете в Интернет - сори, не мога да ви помогна. ОбъркАли сте блога.

Oще: време  държава  пари  хора 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 08.01.2013, 14:20

167 Илияна Т. | 18.04.201323:30

" И е сигурна бъдеща рецепта за зла, невротична и сърдита на целия свят лелка след 15-ина години. " - ДАА! Щото не е станало, както си го е знаела, като е била на 24 Много щастлив Това още ли го бистрите? Мануелче, ти па даде един пример с оня фейсбукски плъх, баси, ако ще съм толкова грозна и противна, за какво ми е да съм богата Смее се На 24 предпочитам да съм Пепеляшка, ах Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

166 Оня Дето Го Трият | 14.04.201318:01

"Потомствен сиромах" Смее се

И това го казва човек, който току що каза това:
"Когато с един подпис ти ги вземат ,ще разбереш какво искам да кажа."луд!?!?!
Човече, от ирония не разбираш ли? Закопай си ги на двора парите като те е страх че лошите банки ще ти ги вземат с един подпис!
Може ли на 3 реда да си противоречиш във всяка дума, как го постигаш !?Шокиран
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.05.2011, 21:39

165 John Smith | 14.04.201317:14

"Можеш да ги сложиш в банка, можеш да ги скатаеш под дюшека, а можеш и да ги закопаш в двора."
За парите така може да разсъждава само потомствен сиромах.

"после реви че държавата не се грижи за теб"
Въшльо , единственото което искам държавата да не се занимава с мен.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

164 Оня Дето Го Трият | 14.04.201316:16

Можеш да ги сложиш в банка, можеш да ги скатаеш под дюшека, а можеш и да ги закопаш в двора.....ти първо се погрижи да изкараш милиона, после варианти бол.
А иначе логиката ти е като на циганин - профукай социалните още на другия ден, па после реви че държавата не се грижи за теб и няма социална политикарев
24-годишната за такива като тебе го е писала това горе
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.05.2011, 21:39

163 John Smith | 14.04.201314:48

Оня, една блондинка има повече акъл от теб Усмивка
Пожелавам на пролетарий като теб, да бачка яко, да спестява, да натрупа 1-2 милиона евро и да си ги сложи в банка. Когато с един подпис ти ги вземат ,ще разбереш какво искам да кажа.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

162 Оня Дето Го Трият | 14.04.201314:16

Под ника Джон Смит предполагам се подвизава някоя блондинка с богат спонсор или с фантазии за такъв.
Кипър го е докарал дотук от прекалено харчене, а не от прекалено спестяване. Но с такова ниво на избирателите - такава държава.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.05.2011, 21:39

161 John Smith | 14.04.201313:34

"Най-важното нещо за парите е познанието и умението да ги преумножиш"
Тук не съм съгласен. Трябва да се научиш да ги печелиш и най-вече да ги харчиш.
Парите са измислени за харчене, Другари, не за спестяване.
Има други начини да имаш сигурност в бъдещето и парите не са един от тях.
Справка- Кипър Усмивка
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 10.05.2011, 11:06

160 Levitt Hostel | 13.04.201323:35

Thea Atanasova | 13.04.201315:22
Не мога да си позволя да чета тия глупости!

Антропологичен проблем.
Трябва да си благодарна, че отделям време да ви ограмотявам; когато давам съвети за бизнес ги давам на висока цена; защото с такива капацитети, като ,, червената лейди" , Хари и още няколко подобни, които искат улицата да определя лихвите на банките ще възпроизведете такива избори, които биха били по-добре за вас, да не се бяха състояли. В България политическият проблем е значително по-сериозен от липса на подходящи публични фигури, той е въпрос и за липсата на подходящи избиратели. Не е възможно да се правят избори без избиращите да знаят какво избират, не само кого, а и защо го избират. За да знаят това те трябва да са информирани. Избирателите трябва да знаят как функционира държавата и когато някоя политическа фракция им предлага да се ,,назначават хора" те да знаят как се случва това; когато им предлагат да увеличат социалните на възрастните хора избирателите трябва да знаят , че те трябва да изработят и да заплатят тези пари, с които ще се плати увеличението.

Без тези фундаментални знания няма как да бъдат възпроизведени разумни избори.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 01.07.2011, 15:53

159 KingoftheROAD | 13.04.201323:07

Геренова, ко напрай с новата сиксия?

Зуки хич и не го давай за пример. Ако случайно не ти е известно, тоя охлюв в началото е крал профили на такиви кифли, куту тибя, от други сайтове. ПОНЯТНО?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.02.2012, 17:37

158 mima | 13.04.201321:57

Аз съм чувала една друга максима: до 30 трябва да работиш за някой, а след 30 да направиш собствен бизнес. Така че тези правила са ОК за 24 годишна жена, но далеч не са всичко, което трябва да се знае за парите. Най-важното нещо за парите е познанието и умението да ги преумножиш и никое от тези правила не би помогнало на някой да го направи. Не съм капацитет в тези сфера, но все пак имам наблюдения върху хора, които се справят много добре. Забелязала съм, че предимно обичат да работят с кредити (даже и да имат собствени капитали). Също никога не казват "аз не мога да си позволя нещо", а обикновено "това ще си го позволя след 1 година". Придобивките, каквито и да са те не са цел в живота им, а средство да покажат уменията си да умножават пари. Могат и без скъпи коли, и без почивки, и без парцалки...обаче така никой няма да оцени уменията им. Те просто са добри в това да правят пари. А другите трябва да имат минимум умения поне да не губят...
   

оценка

+1 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.