Facebook все пак не е виртуален магазин | webcafe.bg
Webcafe

Facebook все пак не е виртуален магазин

По Bloomberg и cnet 20.02.2012, 15:57 (обновена 22.02.2012, 08:15)
Facebook

"Но това е като да се опитваш да продаваш някакви неща на хората, докато те си прекарват приятно времето с приятели в някой бар", коментира анализаторът от Forrester Research Сукарита Мулпуру

Въпреки първоначалния ентусиазъм на търговската верига GameStop да отвори онлайн магазин във Facebook, изглежда че краят на тази инициатива е близо, както и може би на всички вградени в социалната мрежа електронни магазини.

Bloomberg.com публикува статия, в която са описани последователните закривания на поредица от Facebook магазини на известни американски брандове като Gap, Nordstrom, GameStop и други.

Стартирали ентусиазирано, Facebook магазините си остават с нулеви продажби

Когато GameStop прерязват виртуалната лента на магазина си във Facebook през април миналата година, вицепрезидентът по електронна търговия на компанията изглежда е бил убеден, че "този ход е напълно логичен".

"Социалната търговия във Facebook е естествена добавка към надеждния ни магазин и онлайн мрежи," обявява Кели Мълроуни от GameStop в изявлението си по повод старта на магазина им в социалната мрежа.

"Имаме милиони клиенти, които вече си взаимодействат с нас чрез Facebook и (технологията, която стои зад онлайн магазина на социалната мрежа) дава повече причини на тези лоялни фенове да пазаруват от нас чрез множество канали".

Други компании тогава също са били съгласни с тези идеи, а някои инвеститори предполагат, че социалната мрежа (благодарение на големия си брой потребители) има потенциала да притесни сериозни конкуренти като Amazon и PayPal.

Една от големите бизнес консултантски фирми дори предсказва скок на продажбите директно във Facebook от 5 до 30 милиарда долара до 2015 година.

Няма стимули за хората да купуват онлайн в най-голямата социална мрежа

Facebook, естествено, не пропуска всяка възможност, за да допринесе за всеобщия ентусиазъм на тема търговия в социалните мрежи.

Директорът по бизнес развитие на компанията Дейвид Фиш заявява, че тъй като Facebook е "несравнимо социално изживяване", за мрежата е естествено да се превърне в онлайн мол.

"Facebook е мястото, в което хората прекарват времето си," обяви Фиш на конференция през юни 2011 г. на тема онлайн търговия.

Но очевидно има различни начини за прекарване на времето, и както се оказва, далеч не всички те са свързани с пазаруване:

"Имаше големи очаквания, че Facebook ще се превърне в нова дестинация, в място, в магазин, където хората да купуват редовно стоки," коментира анализаторът от Forrester Research Сукарита Мулпуру.

"Но това е като да се опитваш да продаваш някакви неща на хората, докато те си прекарват приятно времето с приятели в някой бар".

Друг фактор може би е, че въпреки философията на търговците да предоставят на потребителите "множество канали" за закупуване на стоки, магазинът във Facebook, при наличие на алтернативни места за продажби, е просто излишен разход.

Вицепрезидентът по маркетинг и стратегия на GameStop Ашли Шийтз коментира, че пазаруването на официалния сайт на компанията е достатъчно лесно и клиентите нямат реални причина да пазаруват конкретно чрез Facebook.

От Gap също коментират, че клиентите им предпочитат да пазаруват преди всичко от официалните сайтове на компанията, игнорирайки като цяло виртуалната витрина в социалната мрежа.

Oще: facebook  gamestop  виртуален магазин  електронен магазин  онлайн магазин  фейсбук 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 04.08.2011, 10:23

3 Блуждаещ читател | 22.02.201207:15

Пак облъчване... То вярно ,че стадото трябва да се стриже и дои, но и на овцете им втръсва вече от толкова социално омрежване.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.02.2012, 23:29

2 brym | 21.02.201223:31

Здравейте , Става въпрос за сайт който стартира април месец и ще е социална мрежа подобна на FaceBook с малката разлика че тук обещават да се плаща на потребителите помогнали да се изгради сайта като такъв.Звучи сложно но всъщност не е. Идеята е следната: Правите си регистрация преди месец април и до стартирането на сайта каните потребители (приятели или познати) Всичко е безплатно и елементарно Отнема не повече от 5 мин. Важно е когато каните някой да му обясните за какво става въпрос за да може и той да покани някой. Заплаща се само на потребители регистрирали се преди април месец. http://signup.wazzub.info/?lrRef=4ba12cae
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 24.06.2011, 17:14

1 Last Sword | 21.02.201212:05

Доколкото съм запознат във Фейсбук все още няма директни продажби Шокиран Всички т.нар. магазини" извеждат" към съответните онлайн магазини, които са изградени на други платформи и са реално работещи. Почти всички приложения за "онлайн магазини" във Фейсбук работят на този принцип.

На практика подобен тип приложения са подходящи за определени бизнеси и не са за всеки. Не че не могат да си ги направят, но просто не им вършат работа. Все пак са приличен канал за реклама.

Има си плюсовете във всеки случай(стига да не инвестираш милиони).

Силно се съмнявам, че статията е точно преведена, защото първото изречение не е нова информация и хората, които са писали статията най-вероятно са наясно с фактите.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.