Син капан за обречени | webcafe.bg
Webcafe

Син капан за обречени

Евгения Панчова
07.03.2010, 19:31 (обновена 08.03.2010, 14:02)
Синя зона

Синята зона в София вече се е превърнала в неизбежно зло

Синята зона в София вече се е превърнала в неизбежно зло. То обаче ще стане и златно неизбежно зло, ако се изпълнят общинските планове за разширението й. 

Според концепцията за паркиране, която работна група в кметството е подготвила, спирането в центъра на столицата ще струва по 3 лева - три пъти по-скъпо спрямо сегашното левче на час.

Екстрата ще е валидна за сегашните райони за кратковременно паркиране, тоест идеалния център.

Освен синя се предлагат и две други цветни зони-  зелена и жълта, където паркирането ще е съответно срещу 2 лева и 1 лев на час.

Те вече ще се разпростират на много по-широк периметър и ще стигат почти до границите на крайните квартали. 

Драстичното увеличение на цената на паркиране на практика е разновидност  на отдавнашната идея на един вече бивш заместник-кмет по транспорта за въвеждане  на такса за влизане в центъра - Велизар Стоилов. 

Така от кметството се надяват да намалят притока на автомобили в сърцето на града.

След като не успяха да осъществят плановете, датиращи още от ерата Софиянски, за подземни паркинги - и изобщо паркинги. 

Това иначе добро намерение ще се сбъдне  само ако собствениците на автомобили решат дилемата "загуба на време срещу олекване с 6 лева за 2 часа" само в полза на времето.

Освен това паркирането и сега е кошмар за работещите в центъра.

Дали ще плащат по три или по един лев е почти без значение при положение, че няма места. Пък и в най-централните части има няколко частни паркинга, които работят с близка до бъдещата тарифа на кметството и не страдат от липса на потребители.

Основният ефект от ценовия скок ще бъде повече пари в общинския Център за градска мобилност. Драстично намаляване на колите обаче едва ли ще има.

Още повече, че в центъра така и няма алтернатива за бързо придвижване. Вярно, че под жълтите павета върви метрото, но то спира по границите на идеалния център.

След две години, ако се спазят плановете и графиците, подземната железница ще затрака и под "Витошка", но и тогава спирките ще са отдалечени.

Трамваите пък зависят от задръстванията, често закъсняват, а комфортът при пътуването с тях е познат до болка на всички софиянци.

Общественият превоз е непривлекателен не само за придвижване из централната част.

Използването му, за да се придвижиш от някой по-отдалечен квартал до точка в широкия център е истинско изпитание - и ежедневен стрес за хиляди.

Подобряването му присъства в безчет предизборни кметски платформи, тържествени речи и обещания, това е належаща нужда откакто президентът Желю Желев премахна софийското жителство.

И от нерешен проблем вече е софийски рецидив.

Oще: паркинги и гаражи  синя зона  софия 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 01.03.2010, 01:26

3 goturbas | 17.03.201021:03

no comment!!! Тъпотия след тъпотия... и нищо свежо и функционално Реве или много тъжен
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 17.03.2010, 14:43

2 st0il | 17.03.201015:16

ПП: Има едни нашенски виц по въпроса "Мъж на 30 години в автобуса - що е то? Отговор : Неудачник"
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 17.03.2010, 14:43

1 st0il | 17.03.201015:12

Какъв е проблема с метрото ? Ако то (метрото) спираше на всеки 100 метра просто нямаше да е бързо. Разстоянието м/у метро станция Сердика и Софийски университет е 1.3 км това е 20мин пеша ако си влачиш краката, с по нормална крачка става и за под 15мин. Тоест всяко нещо м/у двете станции е на максимум 7-10 мин пеша. Градския транспорт не е перфектен и има много какво да се желае от него но ако не бяха задръстванията щеше да е доста по добре. За трамваите да не говори - по закон не би трябвало никой да стъпва на релсите им и ако това се случваше въобще нямаше да имат проблем с задръстванията с тях. Но в София се напълни с хора и всеки е "тарикат" с кола и се вози сам. Няма алеи за колела пък и често казано и да имаше не вярвам и 15% от хората с коли да си ги оставят и да тръгнат с колело или пеша. Колата в България е символ на статус и всеки който не ходи с колата на работа се смята че нещо не му е наред - "да се возя в автобуса с всички - как пък не". Имаше едно интересно предаване по Discovery Channel за град в Англия където месната местната управа решила че в града искат да намалят трафика и хората да се движат повече пеша. Намалили броя парко-местата на 0.6 парко-места на жилище и тъй като трудно се кара 0.6 коли хората започнали да ходят основно пеша или с велосипеди в рамките на града. Тук такова нещо никога няма да се случи. Колко човека според вас няма да си купят кола или няма да я държат до жилището си защото нямат свободно парко-място ? Просто ние сме разглезени, с навирени носове и не спазващи масово законите, като не става дума за мутри и/или политици, обикновените хора сами си я правим мизерията помежду си.
   

оценка

+0 -0

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.