Княгинята Людмила Живкова | webcafe.bg
Webcafe

Княгинята Людмила Живкова

Сандо 29.10.2012, 16:30 (обновена 31.10.2012, 10:39)
Людмила Живкова

Навремето френският вестник "Фигаро" я беше нарекъл "богатата принцеса на една бедна страна"

Чета и се забавлявам...

Видях наскоро, че отново се е заформил обществен дебат около комунистическото наследство и Людмила Живкова, което само по себе си е безсмислено и лишено от всякаква реторична стойност (все едно да дебатираме около ползата от хлебарките, кучешката тения или Николина Чакърдъкова), но пък от друга страна темата за тоталитаризма ми е любима и затова ще се постарая да ви предложа гледната си точка без да ви досаждам до смърт.

Людмила Живкова... Навремето френският вестник "Фигаро" я беше нарекъл "богатата принцеса на една бедна страна" по повод величайшето й посещение в Лувъра, отворен срещу съответното заплащане единствено за щерката на Тато през иначе почивен ден.

Признавам, това донякъде е дразнещо, но не е никак необичайно - всеки себеуважаващ се потомец на африкански диктатор проявява подобни форми на глезотийка, с която да привлече международното внимание преди да му резнат кратуната. При нас проблемът обаче се състои най-вече в това, че така и не се стигна до рязане на глави, защото мотивацията ни бе сведена до стриктния минимум, т.е. колкото да пожелаем да си платим сметката за парното.

А за това, виж, заслуга има именно живковистката клика, която ни създаде точно такива, каквито сме и сега - хленчещо и безхарактерно стадо скопци без капка воля. И така, от опашка за салам до опашка за тоалетна хартия, от режим на тока до чакане на софийско жителство, животът на обикновения българин се заключаваше в едни такива жалки и фиктивни победи, също толкова жалки и фиктивни, колкото и вечно преизпълнените планове на Партията.

Докато и самият живот не стана жалък и фиктивен. Защото именно това, а не разните му там заводи за полу- и цели проводници, беше фараоничното мероприятие на комунизма. Основният принос на Людмила Живкова се изразяваше в засилената зидаро-мазаческа дейност, довела до изграждането на фалшиви руини и останки от крепости, изпълняващи ролята на изкуствен фалос в иначе скромната ни национална история.

Всеки здравомислещ човек би си задал въпроса кому, аджеба, са нужни подобни исторически фантасмагории, обаче на българина това явно му харесва, нищо, че е пълна измишльотина. Защото чрез фалшификатите изпитва може би между два хленча някаква форма на мъжественост и повод за гордост. Толкова е лесно да се гордееш с миналото и толкова е трудоемко да създаваш нещо в настоящето.

Всъщност в омотаната с тюрбан глава на Людмила Живкова се бе заформила налудничавата идея, че е възможно от нищото да се пръкне нещо както в исторически, така и в културен аспект. И поради  същата причина цялото комунистическо творчество от тази епоха е напълно лишено от смисъл - като се почне със Светлин Русев и се свърши с Вежди Рашидов, всичко е въздух под налягане, пършива символика и харчене на материал.

Ами така е то, когато "творческата" дейност цели партийните аплодисменти, а не истинска творческа реализация. Защото е много по-лесно да получаваш партийни блага в замяна на минимален труд, отколкото да купиш с последните си пари сено, за да го рисуваш... и след това да гладуваш с цялото си семейство.  Само дето в единия случай се ражда летяща чиния на Бузлуджа, а в другия - Клод Моне се превръща в основоположник на импресионизма - вие преценете сами кое е стойностно и непреходно и кое ще гние на бунището на историята. Така Людмила Живкова и обкръжението й научиха дечицата ни да се задоволяват с камбанен звън вместо да опитват да създават музика.

Наистина е жалко, че Людмила Живкова е пътувала напразно до Париж, жалко е също, че не е схванала смисъла на историческото наследство и творческия дух, а най-жалкото е пък, че въобще се родила - както тя, така и целият й род. Надявам се, че от небитието пред очите й се е отворила съвсем друга перспектива, че е видяла най-сетне Лувъра не само като свидетелство за памет, но и като желание за развитие, революция и социални придобивки.

И може би е разбрала, че ако не бяха унищожили у нас истинската мотивация за смели промени и търсене на свобода, царството на живковизма щеше отдавна да е свършило, а инициаторите на безсмислени дебати нямаше да дърпат юздите на българското общество, ами щяха да са напълно зачеркнати от социалния живот и заклеймени като паразити. 

Междувременно делата на Партията са в нас и около нас, а светът ни е такъв, какъвто го беше замислила Людмила Живкова заедно с останалите червени вампири: и до днес партийните секретари, военните и ченгетата вземат по 800 лева пенсия за услугите, извършени на един престъпен (поне на хартия де...) режим. А обикновените пенсионери преживяват с по 100 лева... И с умиление си спомнят за времето на Тато, когато сиренето беше по 30 стотинки, без същевременно да се замислят, че времето е едно и никога не е свършвало. И това ако не е цинизъм!

Oще: людмила живкова  минало  народ  номенклатура  партия  социализъм 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 05.02.2011, 12:23

85 AlahAkbar | 01.11.201212:50

http://bivol.bg/buditeli-georgi-markov.html
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.01.2012, 18:03

84 паяка | 01.11.201210:18

"Всеки здравомислещ човек би си задал въпроса кому, аджеба, са нужни подобни исторически фантасмагории, обаче на българина това явно му харесва, нищо, че е пълна измишльотина. Защото чрез фалшификатите изпитва може би между два хленча някаква форма на мъжественост и повод за гордост. Толкова е лесно да се гордееш с миналото и толкова е трудоемко да създаваш нещо в настоящето."

Извън темата! Всъщност това се отнася и например за Паисий, чиято цел е била точно помпане на самочувствие, с несъвсем верни писания, да ме прощават величаещите днешния ден.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 25.01.2012, 18:03

83 паяка | 01.11.201210:10

Бичи, затова цитирах Йордан Радичков. Усмивка
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.05.2010, 09:31

82 Enigma | 01.11.201210:07

ФатаМоргана -

Людмила Живкова тези думи ги е казала на децата от цял свят. И самореализацията и самоусъвършенстването могат да бъдат самоцел, даже единствената цел в жалкия ни животец...Нейсе тва е друга тема и не е за тук....

Има нещо друго голяма част от хората пишещи тук, не виждат по-далече от носа си! Не познават историята и не правят грам усилие да разберат смисъла на случващото се, който е доста по заплетен от простото комунисти с/у некомунисти.

И апропо, който се интересува нека сам си потърси информация, но държа да отбележа, че идеята за "Знаме на мира" далеч не е комунистическа и далеч не е на Людмила Живкова. Тя просто я доразвива и прави нещо изключително за онези времена. Затова и бива убита, убита от същите комунисти към които с лека ръка я причислявате.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.08.2010, 11:53

81 Frida | 01.11.201209:50

елмазни мисли, пречупващи светлините на космоса във вечното сега - малиий - десетгодишните от преди харипотъровата ера как ли са го възприели това, изстреляно на картечни откоси с грачеща интонация. да ми прости Б-г, но не аз започнах да ровя кокалите на жената... Чуди се Палав
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.04.2011, 06:08

80 apropos | 01.11.201206:11

"Толкова е лесно да се гордееш с миналото и толкова е трудоемко да създаваш нещо в настоящето."

"Всеки здравомислещ човек би си задал въпроса кому, аджеба, са нужни подобни исторически фантасмагории, обаче на българина това явно му харесва, нищо, че е пълна измишльотина. Защото чрез фалшификатите изпитва може би между два хленча някаква форма на мъжественост и повод за гордост. Толкова е лесно да се гордееш с миналото и толкова е трудоемко да създаваш нещо в настоящето."
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.04.2011, 06:08

79 apropos | 01.11.201206:10

Повтрям думите си, че темата за тоталитаризма, българите тепърва трябва да я осмислят, след като хвърлих един поглед на писанията на осъзнати и неосъзнати комунисти.
Строило се било през времето на тоталитаризма.
Да, безсмислени строежи които ни доведоха до това състояние.
И не бива да сравняваме тоталитаризма с нашата демокрация.
Нашата демокрация е трудна демокрация, точно заради татовия тоталитаризъм и това е показано много добре в статията.
Като, че ли другите държави нямат дворци на културата.
Имат и то много по-хубави.
Темата за тоталитаризма, българите тепърва трябва да я осмислят.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.04.2011, 06:08

78 apropos | 01.11.201205:47

Браво, много добра статия.
Съгласен съм с всеки абзац от статията.
Съгласен съм и с началото:
"Видях наскоро, че отново се е заформил обществен дебат около комунистическото наследство и Людмила Живкова, което само по себе си е безсмислено и лишено от всякаква реторична стойност (все едно да дебатираме около ползата от хлебарките, ...."

И затова късно я прочетох защото темата "комунистическото наследство и Людмила Живкова" ми е безкрайно досадна.
Докато темата за тоталитаризма, българите тепърва трябва да я осмислят.
Добра статия!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 31.10.2012, 20:35

77 fen | 31.10.201220:42

Този Сандо.... като Мунчо под Игото.... плюене срещу вятъра.... а Людмила - една светла личност, посветила се на възхвала на отечеството....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

76 Bichkiiata | 31.10.201219:13

паяко

...." Земята е синя", потвърди Гагарин след като се върна от своят полет в Космосът"...
из "Дона Флор и нейните двама съпрузи", Жоржи Амаду

за господ никой не е потвърдил
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.