А слушахме „Свободна Европа” на вефа... | webcafe.bg
Webcafe

Докъде я докарахме – да вярваме на Бойко

Илиян Хаджиев 24.11.2010, 17:33 (обновена 26.11.2010, 14:44)
бойко борисов, тодор живков

Образ и подобие

До днес му вярвах. До този 10 ноември.

Господи, докъде я докарахме. Да вярваме на Бойко. А слушахме "Свободна Европа". На "вефа". Това е радиоапарат - произведен в Рига. А тя бе по-близо до Германия. Оная - Западната. Затова му вярвахме повече на вефа.

Там чухме за "брадатите" Тренчев и Собаджиев. И за Жельо. За бай Милан и Стефан Савов.

Помня кои ни говориха на първия митинг - Вагенщайн и Владимир Левчев, Воденичаров и "дисидентът" Жельо. Те ни говореха за "перистройка ".

А ние умирахме от кеф. Радвахме се на плакатите: Тошо с раиран костюм. Викахме с тъмните жени: искаме си имената. Колко сила имаше в тези хора. Чак страх да те хване. Трябва да им признаем - бяха викали свободата преди нас.

А ние се озъртахме на този митинг. Страх ни беше. Че ни будеха. От съня. Оня, 45-годишния. Времето на смърт. За цялата ни интелигенция. Времето на лагерите. На хилядите съсипани животи, на "комсомолски" бригади. "Ние изграждаме прохода - проходът изгражда нас". Хубаво ни изгради - направи ни каменни. Приспа ни.

Тровеше ни "Кремиковци". А те ни пееха за "чиличните ръце" на металурзите. Приспивна песен.

Обгазяваха ни в Русе. С интернационалната помощ на братския румънски народ.

Искаха да сме 13-а република на великия СССР. Подстригваха ни косите, а с това и мислите. Драха ни тесните панталони. А всъщност ни късаха мечтите

И мислехме, че всичко ще свърши на 10 ноември.

Глупости. Така ни каза наскоро Бойко. Не можел да се мери с Тошо, с построеното от него.

Вярвах му на Бойко. Но рухна, за да... духа обувките на Тошо.

Ще преживеем още един. Щом минахме през Тошо, оживяхме през Лукановата зима, през царски обещания... Щом ни управляваха трима наведнъж.

Само че...

Уморих се да почваме отначало. А вие?

Oще: 10 ноември  бойко борисов  илиян хаджиев  социализъм  тодор живков 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 27.10.2010, 09:45

29 Eni Tami | 02.12.201015:47

...това с ВЯРАТА е лично решение,някой да те е накарал да вярваш...нали знаеш че има една мисъл "БОГ дава но в кашара не вкарва" ....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 08.10.2010, 00:35

28 Anton Andonov | 27.11.201018:35

Стига рева. Стига цвили. Стига се оплаква. Що говориш в множествено бе. Ами явно си я докарал до кривата круша. Що вярваш бе, наивник. Прави нещо, стига вярва, карагьоз. Ко вярвате, кво чакате, някой да ва нахрани и облече ли ве. А? Кви сте цървули бе. Стига лежа в събота и неделя,а работи. Смени си професията. Смени си живота. Смени си родителите и надеждите.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.09.2010, 15:08

27 Perrin | 27.11.201017:43

Относно политиците - не можеш да очакваш, хора които са част от онази система да имат различно мислене. За мен най-големия проблем с комунизма е, че осакати нацията - всички хора с различно мнение бяха премахнати по един или друг начин. Политиците ни в момента до един са възпитаници на онова време и продължават да "работят" по този начин. Мисля че за държавата ни има шанс, когато успеем да ги разкараме...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 21.09.2010, 15:08

26 Perrin | 27.11.201017:39

tougherty,
беше ми много интересно да прочета кометара ти и се радвам, че се запазил добрия тон. Относно икономиката - когато си монополист и нямаш конкуренция, можеш да си позволиш да правиш така, че да развиваш БДЖ за сметка на разположението на такива заводи като Кремиковци. За съжаление, ние не сме монополисти и изграждането на такъв завод в София е безумие. Относно БДЖ - моето мнение е, че БДЖ е разбита целенасочено от хора, които имат интереси в Авто превозите. Проблема на БДЖ, както и голяма част от проблема с Пътищата, може да се реши със приемането на адекватни закони. В Швейцария няма тирове по пътищата - когато преминават през страната ги извозват на влакови композиции - по-малко натоварване на трафика, по-малко замърсяване, допълнително стимулиране на жерезопътния странспорт, който е най-евтин.
Относно възпитанието на младежта - тази тема е доста спорна, защото е много крайно да обобщаваме - тея са такива или онакива. Само времето ще покаже какво е това поколение. Във всяко едно поколение има всякакви хора.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.11.2010, 01:52

25 pueblo | 27.11.201012:00

еми така ще е,след като цял живот чкаши се надяваш някой друг да те оправи...... проблема си е изцяло твой! никой не ви е виновен-нито бкп,нито перестройката,нито демокрацията,нито сдс,нито царя,нито тройката,нито пък и смешния пожарникар,бъпреки,че той е най-смешния и жалък паляк в бг политиката...ОПИТАЙТЕ СЕ ДА ЗАПОЧНЕТЕ ДА ВЯРВАТЕ НА СЕБЕ СИ,И ЩЕ УСТАНОВИТЕ,ЧЕ НЕЩАТА СЕ ПОЛУЧАВАТ Чуди се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.10.2010, 17:47

24 Бояна | 26.11.201013:42

Браво за коментара на TochnoAZ.Трудно ми е да добавя каквото и да е!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.11.2010, 12:32

23 TochnoAZ | 26.11.201012:45

Уважаеми читатели и писатели (имам в предвид коментиращите) много е хубаво всеки да си изказва мнението, но моля помислете преди да пишете.
Особено се възхищавам на икономическата логика на tougherty. Предлагам му да опита да подобри финасовото сътояние на БДЖ като отскача до някой град на около 300 км за да си купува ежедневно хляб, а може просто да помоли някой познат да му го изпраща като колетна пратка пак с БДЖ. Така де, и там работят хора дето искат заплати = социални помощи както беше при социализма.
Така или иначе социализмзЪмът си отиде защото не успя да постигне икономическа ефективност залагайки на грешната теза, че човек иска да работи ей така за удоволствие и за да храни другите. А тези дето наистина искаха да работят и да се развиват (и да печелят повече) бяха подтискани и унищожавани - бяха много опасни, имаха собствено мнение.
Всъщност и сега не сме цъфнали и вързали, но това е защото тези които ни управляваха тогава ни управляват и сега като си осигуриха икономическа мощ и удобството безнаказано да не спазват правилата и да крадат, и да подтискат всеки прохождащ дребен бизнес, който се развива добре и надига глава.
И все пак сега всеки който е достатъчно предприемчив (образован, работоспособен, готов да рискува премерено) може поне да си осигури нормално съществуване (не живуркане като при соца), за съжаление за повече трябва да се включиш в кастата на нарушващите правилата.
Надеждата е все пак някой да наложи спазването на правилата от всички, както се и случва под външен натиск. А тогава крадците просто ще фалират защото са неспособни да правят нормален бизнес. Управлението на пари и собственост не е просто занимание - в смисъл не е занимание за простаци.
А иначе есето не е лошо.
А-а-а, и всеки може да вярва на когото си иска, лошото става когато повечето вярват на когото не трябва.
поздрави на всички
инженер с беден речник и трудно формулращ мислите си
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.10.2010, 17:28

22 evkalipt | 26.11.201011:37

Цялата работа горе ми се струва манипулативна...Авторът уж слушал с вефа и излязъл на протест - които и двете са си пар екселанс - уж, уж вярвал на Бойко и уж като го чул да похвали с нещо Живков се разочаровал...Фалш във всяка теза...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.10.2010, 12:23

21 Jordan Avramov | 26.11.201011:09

Ех, авторе, авторе.... като те слушам (чета), май страдаш от хронична и неизлечима нужда да вярваш на някого. Горкия!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.10.2010, 17:03

20 tougherty | 26.11.201010:56

И последно представете си, че сега ги нямаше Младост, Люлин, Надежда, Дружба и всички други панелки. София щеше да е не по-голяма от 300 000 души, а селата и малките градове щяха да са препълнени. И всичко щеше да е китно и красиво? Надали. Погледнете новопостроените жилищни сгради. Колко от тях са архитектурно стойностни? Повечето представляват блокоподобни сгради с гипсокартонени кутийки. Естетика? Тя отстъпва на функционалността, т.е. на ниската цена и прибързаното довършване. А дали масовото строителство на големи жилищни сгради на Запад през 60те и 70те години се различава много от нашите панелки? Разгледайте малко снимки от миналото на Западна Германия например. Въпросът е, че в наше време хората са бутнали старите си блокове и са построили нови красиви и функционални сгради на тяхно място, каквото е нормалното развитие на жилищното строителство. А ние още си живеем в старите панелки, защото нямаме пари да си построим нови красиви тухлени блокчета с озеленени пространства. И последно искам да помоля всички вас да ми покажат един политик от новата история на България, който е достоен за уважение. Само един. С това не искам да кажа, че бай Тошо е страхотен управник с всичките му идиотски идеи. Но ми покажете поне един, който да не е използвал властта си, за да оправи материалното си положение, както и това на всичките си роднини до девето коляно. Което автоматично означава, че политиците тогава и сега не се различават много-много. Съжалявам за многословието, но сутрин с кафето ми идва музата Усмивка
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.