Защо да не се вика Спешна помощ с sms | webcafe.bg
Webcafe

Защо да не се вика Спешна помощ с sms

Петра Ганчева 11.10.2012, 12:29 (обновена 12.10.2012, 11:54)
линейка

Снимка: © Sofia Photo Agency

Не чувам, така че защо да не викам Спешна помощ с sms

Абсурдите в нашия Абсурдистан нямат край - в това се уверих отново (уви, не за последно). Като съавтор и инициатор на проекта за промяна в закона за телефон 112 (в частта да се използват sms и видеочат от граждани с увреден слух и говор), едва не получих удар, прочитайки заглавието "Спешна помощ против sms на телефон 112".

Чета аргументите на д-р Десислава Кателиева, председател на Националната асоциация на работещите в спешната медицинска помощ: "... това може да доведе до подаване на много повече фалшивите сигнали от сега. Те очакват и увеличение на риска за специалистите, които нямало как да знаят при какъв човек отиват и дали имат нужда от полицейско присъствие.

"Най-голямото ни учудване настъпи в момента, в който разбрахме, че промените, които позволяват да се пращат сигнали чрез sms, са приети на първо четене без никой да се допита до нас, хората, които ще отговарят на тези повиквания", каза Кателиева.

Несериозно е работещите в спешната помощ да бъдат повиквани наравно с таксита и с храна за вкъщи, категорична беше тя. Според нея подадените чрез sms сигнали крият рискове и за пациентите.

"Много са ни сериозни опасенията, че ще се злоупотребява. По простата причина, че настоящата административна уредба не ограничава подобен род обаждания. Ние тръгваме да изпълняваме повикване, което може да се окаже фалшиво, може да се окаже и не спешно, а в това време да има пациент, който наистина е спешен. Как да застанем пред близките на този човек и да им кажем, че в това време сме били на фалшиво повикване на другия край на града, как да им кажем, че сме били на адрес, който не е свойствен за нас?", коментира Кателиева.

И логично е да я попитам: как тъй цели 13 европейски държави са приели закона за sms повикването без спорове и възражения? Щом при тях може да се прилага (и то успешно, факт!), защо при нас да не може? И друго - аз съм с напълно загубен слух, но имам запазен говор. Нека я попитам госпожата, как, по дяволите, да се обадя, като изпадна в криза, след като не чувам?!

Живея сама, съседите - трима - не винаги са вкъщи, а и като получа криза, няма как да ида до тях, защото съм в безпомощно състояние и мога единствено да изпратя sms! Госпожо, не ви го пожелавам да сте в моето състояние, но повярвайте - едва оживях последния път, когато цели 6 часа бях на прага на смъртта, в очакване на помощ! А ако не можех и да говоря, как щях да обясня какво ми е на дошлите лекари?!

В такива случаи препоръчвам горещо, преди да се вдига някой умник на протест срещу каквото и да е, да се постави на мястото на ощетените несправедливо от съдбата. Вярно е, че Бог взел, но и Бог дал и все пак в подобни случаи нека нещата не се разглеждат еднозначно!

Oще: sms  спешна помощ  телефон 112 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 14.10.2012, 19:22

8 Вили Батакчиева | 14.10.201219:32

Защо толкова негативни реакции ,по отношение на мнението на медиците ??? Изказани са много ясни аргументи и явно обществото няма достатъчно ясна представа какво се случва зад едно повикване на 112 в Спешната помощ .Страшно много са случаите за злоупотреба и докато в Спешна се работят всички повиквания от СМС ,някой ,който наистина чака може да си отиде , заради пбезпринципната ситуация. В момента излизането на една линейка за всеки сигнал струва на държавата 100 лева средно и нервите и напрежението на оредяващите желаещи да изпълняват тази работа .Съвсем очевидно е ,че не става дума за орязване ,отричане и пренебрегване на хората със специални потребности ,а за начина по който това трябва да стане.Защото във европейските държави то е строго регламентирано като техническо решение и персонален достъп .При нас в проектозакона ,който мина на първо четене е осигурен 100 % достъп н аабсолютно всички .Докато линейките се моткат по СМС , някой от тук изказалите се отворковци ,ще твърди че е ощетен ,че му са нарушени правата ,а някой наистина може да си отиде ...Тогава ?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.03.2011, 14:53

7 Bobby_gBG | 12.10.201207:43

Глоба от поне 100 лева за фалшиво повикване, начислена на сметката на виновния, а ако е на предплатена карта - закриване на картата ако не се плати дължимото до 30 дена.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 31.07.2011, 09:28

6 Doberman | 11.10.201217:23

Първоначално и аз бях учуден от толкова рязко-негативната реакция срещу това предложение. Аз съм твърдо "за", но с някои условия. Да се въведат строги санкции срещу тези, които злоупотребяват с тази възможност и да се осигури възможно най-доброто техническо обезпечение. В оптималния случай, както някой по-долу каза - да се направи app за android и съответно за iphone, но в този случай реално нуждаещите се от тази възможност хора - глухите, е съмнително да имат възможност да се възползват, защото болшинсвтото буквално мизерства и пари за гаджети няма.
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 11.10.2012, 14:53

5 Leonardo Stoyanov | 11.10.201216:41

Не всички достижения на човешката цивилизация трябва да бъдат достъпни за българите. Защото при повечето първата мисъл е когато нещо работи е как да бъде спряно, повредено или злоупотребено с него. Приемането на съобщение за възникнало произшествие е отговорност, която май не всеки оценява добре.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.10.2010, 23:03

4 Ligia Alizeia | 11.10.201213:46

Те западните държави може да са приели такива закони, ама там има и санкции ако те хванат да подаваш фалшив сигнал до бърза помощ или полиция (защото те все пак си ходят по всички сигнали)-в най-добрия случай им възстановяваш разходите, направени по теб,в най-лошия-на съд..пък в България те така и така не идват и се налага после да обясняват на близките, не мога да разбера какво са се заоплаквали.

В Австрия например, хората с увреден слух имат специален телефонен номер, на който да изпратят есемес или факс, а в Германия има специални приложения за мобилни телефони, чрез които с едно натискане да повикаш помощ. Ама ние нали сме на светлинни години от останалите...
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

3 Оня Дето Го Трият | 11.10.201213:29

Ми значи излиза по-добра идея да си викнеш такси или пица и да се примолиш да проявят добро сърце да те закарат ТЕ до болницата.
Грам ирония няма - Трагично е! Объркан
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 15.12.2010, 11:11

2 Borracho | 11.10.201213:17

+1 lele male

Точно това си помислих и аз. Такситата и пиците предлагат в пъти по-бърза и качествена услуга от бърза помощ. Бъдещето е в частното осигуряване, частните болници и частната бърза помощ. Не е безплатно, но пък като ти потрябва - идва.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 13.01.2011, 14:17

1 lele male | 11.10.201213:01

Бесен "...Несериозно е работещите в спешната помощ да бъдат повиквани наравно с таксита и с храна за вкъщи,"
Няма такова безумие!
Тази мърла да я уволнят!
Когато Бърза помощ започне да идва преди поръчаната пица, тогава може да си позволи да говори така Удивителна
   

оценка

+3 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.