От евтиното или от скъпото? | webcafe.bg
Webcafe

От евтиното или от скъпото?

Венета Андреева 13.02.2012, 11:37 (обновена 14.02.2012, 10:16)
живот

За да имаш свободата да вземеш живота си в свои ръце, първо трябва да я пожелаеш истински, а не само да я „like"-неш в знак на одобрение

Често, когато отида в кварталния хранителен магазин, за да си купя сирене, любезните продавачки ми задават един кратък, елементарен въпрос, който обаче дълбоко ме озадачава всеки път: „От евтиното или от скъпото?".

Макар и често да си купувам сирене от това място, аз все още не обръщам внимание на производителя му и сякаш се боя да погледна. Когато чуя този въпрос, всеки път забравям, че става въпрос за храна и започвам да мисля за жизнен стандарт, за начин на мислене.

Кога стигнахме до там, че първото и единствено нещо, което да ни вълнува, е цената?
Разхождайки се по главните улици на всички градове у нас, неизменна част от пейзажа са грозноватите, зле принтирани и залепени надписи по витрините „Промоция!!".

Сякаш през последните години те лавинообразно заляха дори по-престижните магазини (а може би и "по-престижните" хора?), за да ни напомнят иззад всеки ъгъл до къде сме я докарали.

Надали повечето хора всъщност не съзнават колко изкуствено създадени са по-голямата част от тези промоции и преференциални цени. В какво се изразява притегателната им сила тогава?

По някакъв начин "Промоцията" успя да стане българският стандарт на живот. И когато си закупим стока, каквато и да била, на „по-ниска цена", сякаш успяваме да убедим себе си, че въпреки всичко се справяме - „ударихме кьоравото".

Мирогледът ни се затваря все повече и борбата с ежедневието прави мисълта за бъдещето мъглява, мечтите безперспективни. Животът в социалните мрежи изпревари реалността и я лиши от жизнеността ѝ.

Хората масово предпочитат да се скрият зад виртуалното си и лесно манипулируемо „Аз", отколкото да посрещнат себе си и да подобрят истинския си социален статус.

И докато кюфтето и кебапчето са достатъчни да заситят голяма част от обществото, а магазините втора употреба задоволяват нашата първа потребност, промоциите няма да престанат и сиренето на масата ще бъде евтино.

Защото, за да имаш свободата да вземеш живота си в свои ръце, първо трябва да я пожелаеш истински, а не само да я „like"-неш в знак на одобрение. Трябва и да знаеш какво да правиш с нея, в което сякаш е разковничето на проблема.

Oще: магазин  промоция  сирене  стандарт на живот  храна  цена 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 12.08.2011, 13:06

6 lex | 14.02.201218:55

Промоциите са за да влезе клиента в магазина. Но излизане почти винаги е купил и други неща, не на промоция.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.11.2011, 16:51

5 Стойне Василев | 14.02.201209:01

Явно авторката не е виждала бой за парцалки в Париж. А там борбата беше страшна. По пода на целия магазин имаше дрехи (това у нас още не съм го виждал). Също, когато бях в Италия единствената дума която научих беше SALDI.

Затова си мисля, че това не е български патент. Още едно време в България имаше преоценени стоки и хляба от вчера беше с 5 ст. по-евтин, поросто сега това се нарича "Промоция".
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.05.2011, 17:21

4 peta_wawa | 13.02.201221:43

Да наистина, в Бг даже късно наваксаха. Няма рецепта, някои неща си струва да се чакат на промоция, други най-често са боклук и затова са намалени Усмивка. Да ги следиш за да си винаги на сметка наистина не е работа, времето е безценно и не се връща Усмивка.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.11.2011, 12:37

3 Ivailo Valentinov Ivanov | 13.02.201215:50

Авторката така ли прави? Крие се за виртуалното си аз?

Моля я само преди да пише подобни неща да направи едно две пътувания в чужбина и да види там как се пазарува. Без значение в коя държава, хората чакат сезонните намаления и промоциийте за да купят качествена стока на по-ниска цена.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.02.2012, 13:34

2 Fudgemunk | 13.02.201213:15

"Промоцията" - българският стандарт на живот.

Добре казано, подходящо описва картината...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.01.2012, 18:03

1 паяка | 13.02.201212:51

Последното изречение е това, заради което си заслужава.Друго какво ни се съобщи?
Като поискате от продавача-консултант "хубаво и евтино", той ще ви ги предложи, ама поотделно. Усмивка
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.