Денят, в който разбрах, че Аллах има проблем с моята прическа | webcafe.bg
Webcafe

Денят, в който разбрах, че Аллах има проблем с моята прическа

Вучето
20.10.2017, 18:47 (обновена 24.10.2017, 16:56)
жена мюсюлманка

Снимка: © Getty Images

Малцинства като тези, които "при споменаването на Аллах сърцата им се успокояват" и за които ще има "блаженство и прекрасно завръщане, ако вършат праведни дела", увеличиха популацията си толкова пъти през последните години, че в един момент стана повод за притеснение ако си по-бледолик и не се казваш Зехра, Сухра, Джалал или Махди

В по-напредналите общества от малки плясват децата през ръцете, когато сочат някой дебелак на улицата с пръст. Учат ги, че различното е нормално и че различното е cool. Затова хората с Даун играят футбол в парка и работят на каса в супера, инвалидите се возят в автобуса, ходят на кино и на срещи в ресторант, жените кърмят, докато чакат да им дойде реда в банката, младежи с татуси по цялото тяло и пиърсинг по лицето работят като финансови експерти, а петокласниците не заключват Ларс в момичешката тоалетна, нито пък го спукват от бой, понеже има двама татковци.

Целта ми обаче не е да описвам някакво утопично общество, в което всички се обичат като братя и в което не съществува конкуренция, завист, претенции, домогване до слава, власт, секс и пари. Понеже такова общество няма, а историята, практиката и научната фантастика дори доказват, че то е неестествено и не води до нищо добро.

Просто давам общата картинка в най-желаната част на европейския континент, преди да се случи поредното Голямо Преселение на Народите, което ни доведе дотам, където се намираме в момента. А именно, в психотрилъра на собствения ни страх и безпомощност.

Когато големите западно- и северноевропейски градове се пренаселиха от мургави мъже с гъсти косми по тялото и в ушите и техните жени, чието ежедневно облекло прилича на палатка в къмпинг "Смокиня" край Созопол, дълбоко вкоренената култура на толерантност в тези общества постепенно се трансформира в добре втълпена от политическата конюнктура култура на вина.

Вина към по-бедните, по-онеправданите, по-нуждаещите си или въобще към по-прецаканите. Само че нещата не спряха дотук. Иначе нямаше да е интересно, ако в края на приказката кучето не изяжда ръката, която го храни. Или беше "ухапва" в оригиналната версия на поговорката, не помня добре.

Малцинства като тези, които "при споменаването на Аллах сърцата им се успокояват" и за които ще има "блаженство и прекрасно завръщане, ако вършат праведни дела", увеличиха популацията си толкова пъти през последните години, че в един момент стана повод за притеснение ако си по-бледолик и не се казваш Зехра, Сухра, Джалал или Махди.

Като логично следствие чувството за вина на нациите-мащехи прерасна в лицемерна политическа коректност, понеже, въпреки засилващото се усещане, че нещата не отиват на добре, те не можаха просто да се отметнат от поетите вече ангажименти към онеправданите.

И продължиха да им дават, и да им дават, и да им дават. Пари, жилища, образование. А онеправданите продължиха да раждат още онеправдани. Междувременно картата на житейската обреченост, която онеправданите държаха в първите години на Голямото Преселение, се превърна в асо пика, с което започнаха да цакат наред всички по-слаби карти в колодата.

Дама купа и вале каро вече работеха не само, за да купят семейно волво и да почиват на Малдивите през лятото, но и за да се издигнат молитвени домове, в които онеправданите да търсят духовна подкрепа срещу ужасяващите неморални устои на хората, с които са принудени да съжителстват.

А когато онеправданите събраха достатъчно вяра, сила и кураж, палачинката се преобърна.

Никога няма да забравя първото си голямо унижение, което претърпях в Копенхаген.

Беше една събота и търсех някъде да се подстрижа. И понеже не ми беше все още ясно как функционира схемата със записването онлайн за часове във фризьорските салони, се набутах в една бръснарница в най-емигрантския квартал на града, където заварих няколко брадати мъже да седят, да пушат и ядат сушени смокини.

- Може ли да ме подстрижете, извинете? Само да ме хванете отстрани и отзад на врата малко с машинката?

- Не може женско.

- Ама няма проблем. Мъжко ме подстрижете. И без това съм с къса коса.

- Не, не, не, не! - енергично заклати глава бръснарят. - Не мога да пипам женско.

Опулих се насреща му.

- Ама аз не искам да ми подстригвате долната коса, а горната. Защо да не може?

- Не може, не, не може! Бог не дава да пипам жена.

- Ама...

Няма "ама", няма "драма"! Изгониха си ме като стой, та гледай.

Същото се случи в още две-три коафьорници в квартала. Накрая случих на една полу-азиатка полу-мароканка, чийто "салон" се помещаваше в сервизното помещение под една жилищна сграда. Въпреки че никога преди не беше държала машинка за подстригване, понеже до този момент само беше къносвала и навивала с маша дълги до задника коси, жената се смили над мен и ме офъка като априлско магаре. После ми подаде канче с вазелин, за да си стилизирам прическата.

Казах: "Не, мерси, вазелинът се ползва за друго. Ако може само да си измия някъде ръцете..."

Друг път ми се е случвало да ми звънят на вратата, да отворя и на прага да се покажат двама-тримa слаботелесни, облечени с дълги бели роби и с бради до гърдите.

В момента, в който ме зърват, отместват поглед от мен (понеже съм с непокрита глава!) и, докато се правят, че говорят на асансьора, ме питат дали в този дом живеят добри мюсюлмани. Имали нещо да ги питат.

Разтърсена от обида, задето някой отвръща очите си от мен, все едно вижда лайно, а не човек, ми е идвало да отвърна: "Не, в този дом живеят само пияндурници с необрязани пениси и два реда свински суджуци на терасата!"

Но не го правя. И пак заради пустата, втълпена ни толерантност към онеправданите. Понеже така не може. И не е възпитано. И все очаквам някой да ме плесне, само че не през ръката, а направо да ми отнесе главата с бомба-самоделка.

Веднъж си се возя в автобуса, когато една увита като пашкул на нощна пеперуда жена, от чиито черни парцали лъха на тигрова мас и запръжка с куркума, ме бута с лакът и ме пита защо съм си остригала косата.

- Excuse me? - питам аз, но не защото не съм разбрала въпроса, а защото не мога да възприема арогантността на същността му.

Жената-пашкул услужливо пояснява, че Аллах ще ме накаже, преди да успея да я попитам на свой ред какво му пречи на Аллах моята къса подстрижка при положение, че тя самата прилича на кобила, покрита с чул. И въпреки че ми напира отвътре, знам, че няма да го направя.

Няма да си отворя устата. Понеже "така не може и не е възпитано"!

Но някой все някога ще си отвори устата и тогава вече всички играчи ще бъдат принудени да сложат картите си на масата, за да се види кой играч е "drawing dead"*.

 

 

* Термин от покера: "Дроуинг дед" е този играч, който няма и теоретичен шанс да спечели ръката.

Oще: европа  копенхаген  култура  мюсюлмани 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 09.03.2014, 15:47

41 Алилуйщина | 23.10.201712:08

Ролинс

1. Никъде не съм казвал кои са били първите либерали.

2."Либерализъм" е понятие, което означава толкова много различни неща, че човек се пита доколко изобщо е възможно да се възприема като определен политически мироглед. Ако липсва единна платформа, какво обединява тогава всички онези, които се наричат либерали?

3. Даже и това, което ти разбираш под"Либерализъм" ,то Маркс е БИЛ либерал.Поне в началото е споделял либерални възгледи.В ранните си статии е заявявал, че човек се ражда с правото на свобода/свободата е природена същност/свободата е същността на човешкия вид/ и че тя трябва да бъде реализирана .
А според общото възприятие,едни от основните ценности на либерализма,не са ли личната свобода и социалният прогрес?

4. "Социализмът"е бил мислен в края на ХVIII като развитие на либерализма.
И точно либерализмът произведе своя собствен образ на комунизма като едно анархистично, разрушително настроение на долните класи.

5. Тази спор не е по темата.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 02.10.2012, 11:42

40 скучко | 23.10.201712:05

"...Ама аз не искам да ми подстригвате долната коса, а горната. Защо да не може?..." Чуди се

Ама некои хора ( Вучето), ачик с борина си Го търсите ( Го , го разбирайте както си щете-боя, уя, подстрижката... вж. "Те жените сами си го търсят...")! Ай ,попаднала случайно или нарочно в квартала на резнаците, айде набутала си се в "берберницата", дето дъртите резнаци ,като в наш пенсионерски клуб, сърбат кайве и си чешат езиците, ама като как им обясни онова горното дето съм те цитиралЧуди се каза им на английски: " Немой да си мислите за пусито ми", ли. Намига
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 14.09.2012, 17:17

39 Xaoc | 23.10.201711:49

Явно всеки ще си се оправя както знае. Тук си имаме цигани, които са почти толкова лоши.
Но от арабин до арабин и от циганин до циганин има разлика. Примери:
Вчера в супермаркета 3 млади циганки си пазаруваха. Бяха учтиви и тихи, но цялата опашка ги гледаше на кръв, заедно с охраната и касиерките и се чуваха подмятания към циганките, които не останаха длъжни. Но реално не бяха направили нищо нередно, просто цветът на кожата им беше по-тъмен.

Днес в автобуса 4 млади момчета цигани се возеха без билети. Контрольорката успя да ги свали, но ако не ги беше свалила тя, аз щях да ги изритам долу със шутове. Целият автобус си мълчеше. Обаче като слязоха, всички започнаха дружно да мрънкат и да цъкат с език.

Изводът е, че реакциите на хората са неадекватни. Реакциите на властите - също. Нелепо е да се учудваш защо става така, след като си ги поканил с хляб и сол. Наскоро бяха казали, че сме една от най-непривлекателните дестинации за бежанците. Честно казано, радвам се, че е така.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.08.2010, 11:18

38 boris | 23.10.201710:35

Проблемът на съвременните политкорект-либерали е, че те хем настояват за правото на хората да са различни, хем настояват, че те всъщност трябва да бъдат еднакви.Тоест може да си различен за нещо дребно и несъществено, но във важните неща не може да си различен. Същото е и с автора на статията - тя настоява за правото си да е различна - но не може муджахедите в бръснарницата да са различни - те ТРЯБВА да споделят "европейските ценности". Правото да си различен НАИСТИНА включва несъгласие с теб и по фундаментални въпроси. Затова са се формирали държавите и културите - за да може всяка жаба да си стои в гьола в който най и харесва.
   

оценка

+2 -1

Регистриран на: 07.04.2014, 19:50

37 dedo adji | 23.10.201710:24

Какво отношение ще вземе аллах не знаем, но някои пихясали негови поклонници вземат много активни отношения по всякакви поводи, вкл. и прическите. За прическата и аз имам отношение, обожавам женски коси до дупето, но щом Вучето предпочита да се фъка, си остава проблем между нея и аллаха.
А борис да не бъде сигурен, че и той няма да попадне на пътя на аллаха, пътищата му са неизповедими, а наглостта на поклонниците му безгранична, повод винаги може да се намери.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 22.11.2011, 16:48

36 Оби Уан | 23.10.201710:20

Имаше скоро статия за някаква сладкарница в (в щатите май беше), която отказала да направи торта за гей сватба и я съдеха (или вече бяха осъдили) за дискриминация... Тук от казват услуга на клиент защото е ЖЕНА...
Така като гледам "защитниците" на дискриминираните там, май се явяват "нападатели" на същата страна тук!
Защо така бре хора?!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.02.2015, 15:00

35 Mako | 23.10.201709:55

Денят, в който разбрах, че Аллах има проблем с моята прическа
===================

Колкото пъти погледна тази творба и все ме напъва да попитам - добре, авторката е разбрала, а Аллах дали също е разбрал, че има проблем с прическата й?
Чуди се
Знам, че Аллах едва ли ще вземе отношение, но все пак въпросът си остава....
Намига Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 25.08.2010, 11:18

34 boris | 23.10.201708:56

Добре де, обаче тя - тая авторката с тая прическа - тя защо застава на пътя на Аллаха?!?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 19.02.2013, 00:46

33 Ролинс | 22.10.201722:33

Алилуйщина | 22.10.201710:18

Алилуйщина | 22.10.201710:21

Въпреки, че съм 200% процента съгласен с първият ти коментар, във вторият си коментар доказваш, че не разбираш от либерализъм... Първите либерали са Джон Лок, Волтер, Русо... Маркс не е никакъв либерал, ами комунист, а обществото, за което е пропагандирал, е тоталитарно ( т.е. нелиберално).

Съгласен съм, че лявото в западна европа и САЩ е в криза и идеите, които левите партии се опитват да прокарат, ще доведат до катастрофални последици. Много от т.нар "класически" либерали гласуваха за Мей вместо Корбин и за Льо Пен, както и за Петри.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 12.09.2012, 22:25

32 Уточнител | 22.10.201715:26

МЪКА

Е и ква стана тя във форума? Сичкото сгань - ЧервеноРуско комунист, стана ислямист...
Mъko, Mako
   

оценка

+2 -1

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.