Наесен - пак с песен | webcafe.bg
Webcafe

Наесен пак с песен

Ники Русиновски
04.08.2010, 19:52 (обновена 06.08.2010, 08:52)
Тв

Снимка: © БГНЕС

Какво ни готвят родните тв канали наесен...

Когато стане дума за родните телевизии, все повече българи се сещат за оня прословут виц: „Е не може да бъде по-зле", казал песимистът. „Ааа, може, може!", успокоил го оптимистът.

Ситуацията в момента перфектно подхожда на вица... или той на нея.

След всеки сезон на „Биг Брадър" възмутени/очаровани ТВ зрители твърдят, че не може да бъде по-зле/добре, това е върхът на простотията/креативността. После идва още по-нов сезон и се оказва, че можело.

Пък и не е само „Биг Брадър". Какво да кажем за „Цената на истината"? За „Размяна на съпруги"? За всякакви сървайвъри, айдъли, таланти, пеещи, танцуващи и мърсуващи с нас и вас селски бекове и градски випове?

Сбъднаха се даже думите на Слави Трифонов, че

"И магаре да сложиш в праймтайма, и то ще стане популярно".

Ей на, вече вярно и магаре си имаме за водещ по една телевизия. Ма да не казвам по коя, да си мислят другите магарета, че за тях става дума, хак да им е!

Освен това, въпросното магаре (то е виртуално, но си е истинско магаре) изобщо даже не е най-лошото в ефира. Какви по-големи магарета от него има...

Наистина, след магарето в праймтайма и падението на нравите в последния „Биг Брадър фемили" на телевизиите и продуцентите ще им е трудно да ни изненадат с нещо кардинално ново или по-голямо, особено в риалити продукциите.

И все пак, така както след световното телевизиите ги е налегнала лятна отпуска и вървят само стари филми и повторения, зрителите неизбежно се питат:

Какво ли ново ще видим на малкия екран през есента?

По традиция отговорът на този въпрос става известен не по-рано от средата на месец август, а най-често - в края му.

Тогава водещите телевизии пускат официални съобщения какво ще гледаме до края на годината и започват подгряваща реклама за някои от предаванията.

Преди този неофициален старт на ТВ сезона лидери като БТВ или Нова не просто не обичат да разкриват програмните си намерения, а направо пазят в дълбока тайна плановете и шоутата си.

Стига се дотам съществуването на някои шоута да бъде оповестено чак след като те вече са изцяло заснети, ако характерът им позволява последното.

Причината е ясна - Конкуренцията

Както каза генералният директор на БТВ Вики Политова в интервю за „24 часа":

„Колкото до новите предавания, които подготвяме - предпочитам да ги запазя в тайна засега, тъй като неведнъж наши идеи и проекти са били копирани от конкурентни медии. Мога само да уверя всички, че отново ще гледат най-интересните и успешни формати и шоупрограми."

Да, телевизиите обичат да крадат една от друга идеите си. Ако в едната пуснат например шоу с пеещи таланти, в другата решават, че конкурентите им са си направили добре сметката, че това ще бъде печелившо този сезон и незабавно реализират свой формат с пеещи таланти. Така по едно и също време в праймтайма по двата водещи ТВ канала у нас или пеят, или танцуват или правят нещо друго, но задължително - едновремено. Или поне в един и същ час, ако е нещо различно.

Тази практика от години е критикувана от зрителите и от специалистите, но

Най-после има някакъв шанс за промяна

Принципно Нова ТВ е по-агресивната и по-смелата в експериментирането с нови формати, особено такива, провокиращи добрите нрави.

Тя обаче е и телевизията с по-нисък рейтинг. И логично - по-губещата, когато програмира топ продукциите си същия час, в който БТВ пуска своите топ продукции.

Това най-сетне бе разбрано и в самата Нова, която тази пролет в един момент се принуди да препрограмира „Биг Брадър Фемили" в часове, максимално далеч от риалитата или турските сериали на БТВ.

Осъзнаването, че са догонващи, личи и в новата PR политика на Нова ТВ към предстоящия есенен сезон. Вместо да чака края на август, каналът отсега активно пуска подгряваща информация за новите си риалити формати.

 "Bailando - сцена на мечтите"

Това e новото шоу, което ще стартира по Нова наесен и в което в продължение на три месеца различни участници ще пеят и танцуват в компанията на най-големите звезди. В него известни личности партнират на неизвестни хора, които искат да реализират своя съкровена мечта. А мечтата се сбъдва само при едно условие - блестящо представяне на танцови, певчески и други умения.

Сензацията е, че според непотвърдени засега слухове самата Лили Иванова, която се бе заканила, че няма да стъпи в риалити шоу, ще оценява певческите умения на участниците. Васил Найденов и Йорданка Христова са другите спрягани имена за жури.

Продукцията по мескикански лиценз е реализирана с безспорен успех в десетки държави в Европа и Америка, като в Румъния и петте й сезона са абсолютен телевизионен лидер, в Аржентина има по-висок рейтинг от „Биг Брадър", а в Словакия е по-гледана от финалите по хокей - най-популярния спорт в страната.

Другият гвоздей на Нова ТВ за сезона е

„Истината за нас"

Шоуто дава шанс на кандидат-младоженци да проверят степента на познаване и доверие помежду си и ще помага на сгодени двойки да сключат брак убедени, че това е правилното решение.

Полиграф ще тества доколко е адекватна представата им един за друг според собствените им очаквания и надежди. След консултация с екип от семейни терапевти по време на кастингите участниците сами ще решават какви въпроси да задават един на друг.

На старта на играта в студиото всяка двойка ще получава по 100 000 лева, като за всяка лъжа ще се отнема определена сума. Кандидат-съпрузите ще могат да изгорят само ако един след друг отговорят с „Лъжа". Играта ще включва общо 20 въпроса, по девет от тях ще задават мъжът и жената, а правото на два специални въпроса ще имат бъдещите тъща и свекърва.

За момента от страна на Нова ТВ не се споменава нищо за други риалити проекти, като нови сезони на „Биг Брадър" или „Цената на истината". Ако има такива, те очевидно ще са напролет.

БТВ засега запазва досегашната си политика на медийна дискретност до края на лятото. От водещата по рейтинг телевизия досега са анонсирали само едно риалити за наесен и то е познато. Става дума за

втори сезон на "Великолепната шесторка"

В началото на 2008 г. първото издание на благотворителното шоу успя да насочи общественото внимание към проблема с изоставените деца и събра средства в размер на 1 869 788,74 лева, с които беше осигурено финансирането на нова социална услуга - "Малка къща за деца", предназначена за децата от дома в с. Могилино.

За новия сезон от телевизията официално съобщиха само, че БТВ и УНИЦЕФ ще обединят усилията си за реализиране на мащабна кампания, чиято тема е естествено продължение на резултатите от първия сезон на шоуто. Пълната информация за темата и целите на втория сезон на "Великолепната шесторка" ще бъде предоставена на специална пресконференция, чиято дата засега не е оповестена.

И при БТВ няма информация дали ще има нов сезон на „България търси талант", „Мюзик айдъл" или „Дансинг старс".

ТВ жокер

Разбира се, в БТВ могат отново да заложат и на турските сериали. Миналата есен „Перла" разби по всички параграфи „VIP dance", припомнят заядливци.

Oще: риалити  телевизия 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.