В коя година живее маркетингът ви? | webcafe.bg
Webcafe

В коя година живее маркетингът ви?

Стоимен Илиев
06.08.2014, 11:15 (обновена 15.08.2014, 17:02)
twitter

Днес няма по-ефективен и евтин начин за реклама от директното общуване с вашата таргет аудитория

"Маркетинг в годината, в която живеем" - ако сте чували този израз, то най-вероятно сте чували за Гари Вайнерчък. Ако не сте, то се пригответе да изгубите няколко дни, гледайки в YouTube негови участия на конференции!

Aко трябва с няколко думи да го опишем, то той е съосновател на интернет маркетинг агенция; съосновател на верига магазини за вино (оценени на над 60 млн долара); видео блогър; автор на книги и много, много други неща. Но стига за него, по-важният въпрос е:

В коя година живее маркетингът ви?

Истината е, че в "мейнстрийм" маркетинга, това, което се прави е да се навира продуктът в лицата на хората - билбордове, телевизионни реклами, радио реклами, вестници, Google AdWords, имейл маркетинг и т.н.

Колко от това обаче работи?

Стоя в бар, гледам мач от Световното първество, идва полувремето и това, което правят всички е да заровят лице в телефона си. Влизат във Facebook или Twitter и всеки си споделя неговото мнение и гледа какво са написали останалите. Познайте кой е спечелил повече в този момент, рекламата на някоя бира по телeвизията или Snickers, които са пуснали следното съобщение в Twitter?

Преди 30 години маркетингът е бил изключително лесен - купуваш реклама по телевизията, хората купуват твоя продукт, след това купуваш още повече реклама и правиш още повече пари.

Допреди 20 години 90%+ CTR (процент на кликания на линк спрямо преглеждания) на имейл с хиляди хора е бил нещо възможно (Гари Вайнерчък е постигал 98%). Сега обаче, когато получаваме по 100+ имейла на ден, това е просто мираж.

По подобен начин стоят нещата и с Google Adwords, а може би в близкото бъдеще същото ще сполети и Facebook рекламата.

Хуманизацията на бизнеса

Колко често ви се е случвало да оставите съобщение на Facebook стената на някоя известна компания и да получите отговор? Предполагам, че всеки който го е правил в един или друг момент си е писал с човек от компанията, може би дори на тема различна от самата компания.

Също така, все по-често наблюдаваме големи и сериозни бизнеси да оставят във Facebook страниците си съобщения като „Добро утро".

Пробвали ли сте да пишете в Twitter на някоя известна личност или ваш идол? Аз съм писал в Twitter на Ранд Фишкин (съосновател на една от най-големите агенции за интернет маркетинг в света - Moz) и ми е отговарял.

Когато това се случи, не само ще го видят всички хора, които ви следят в Twitter, но и ще си кажете - „Този е пич!" и най-вероятно ще погледнете с какво друго се занимава и може би ще купите нещо от него или неговата компания.

Вие комуникирате ли си с вашите фенове и последователи?

Замислете се колко ефективен и евтин начин за реклама е това. Това е най-добрият начин да зародите една истинска връзка между вас и вашите клиенти.

Защо Apple e толкова успешна компания? Кой луд би си платил, за да стои няколко часа в една зала, за да бъде облъчен от реклама на нов телефон? Само един истински фен, който се превръща и в истински посланик на марката. Човек, който би прекарал часове, спорейки и защитавайки вас самите и вашия продукт.

Да, ако сте предприемач, вие най-вероятно нямате и капчица от ресурса на Apple, но не ви и трябва. Защото в годината, в която живеем, вие сте на точно един туийт разстояние от това да спечелите един фен.

Годината, в която една малка компанийка може за няколко години да струва милиарди. Година, в която нищо друго не е по-важно от това да сте достъпни и да сте човечни. Защото когато се отнесат с вас като с истински човек, то вие ще разкажете на всичките си приятели. Както аз разказах на всички, че Ранд Фишкин е отделил от своето лично време, за да ми отговори.

Ако искате да рекламирате в 2014 г., то вашият бизнес със сигурност трябва да присъства във Facebook, Twitter, Google Plus, Instagram... a защо не и Vine?

На лов за фенове"

Не оставяйте нещата в ръцете на вашите последователи. Бъдете проактивни - търсете хора, чиито проблеми можете да решите.

Като за финал ви предлагам един наистина лесно упражнение, което можете да направите:

Отворете https://twitter.com/search-advanced

Напишете вашата ключова дума и на следващата страница изберете да виждате всички туийтове с нея.

По този начин, ще можете да постигнете няколко неща:

  • Да помогнете на хората, като отговорите на техните въпроси

  • Да промотирате вашите услуги или съдържание (правете го само ако е наистина уместно и няма друг начин, по който да помогнете!)

  • Да разберете повече за вашата целева група

  • Да създадете истинска връзка в хората.

А вие какво мислите по въпроса?

Oще: facebook  google  instagram  twitter  гари вайнерчък  година  кампания  маркетинг  последователи  ранд фишкин  реклама  туийт 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 23.07.2014, 19:19

1 I wish I cared | 10.09.201417:46

Напълно съм съгласна с написаното. За съжаление много малко компании в България обръщат внимание на индивидуалното отношение Бесен Дори ресторанти и заведения си позволяват да игнорират своите профили в социалните мрежи, да не говорим за почти пълната незаинтересованост, когато изпратиш оплакване... Българският бизнес има още много да учи за човешкото отношение и как може да го използва в своя полза.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.