Столичното кметство отряза протести на граждани | webcafe.bg
Webcafe

Столичното кметство отряза протести на граждани

Цветана Георгиева
05.11.2012, 12:29 (обновена 08.11.2012, 09:30)

1 от 3 снимки Назад Напред

лозенец

Снимка: © Google Maps

Това е поредното възлово кръстовище в София, което ще бъде преобразено

Всички възражения по спорния проект за строеж на естакада на бул. "Пейо Яворов" и нов път през Борисовата градина бяха отхвърлени от Общинския експертен съвет по устройство на територията (ОЕСУТ), председателстван от главния архитект Петър Диков.

Докато проектът, изготвен от "Главболгарстрой", се придвижва напред за гласуване към Столичния общински съвет, екоактивисти готвят протестно писмо до кмета Йорданка Фандъкова.

Проектът за строеж, заложен още преди няколко години в устройствения план на София, предвижда ново трасе над бул. "П. Яворов" при кръстовището с ул. "Стоян Михайловски". По-скандален е прекият наземен път през гората, който ще тръгва от бул. "П. Яворов", ще минава край бившата София Ленд и гара "Пионер", за да се свърже с ул. "Сребърна".

Новият път ще мине и покрай съществуващото трасе до болница "Токуда", като отпада вариантът да се продължи до ул. "Сребърна" от там, вместо да се изсича Борисовата градина за чисто нов път, за което около 250 дървета ще бъдат дадени в жертва.

Така ще се отпуши движението към кв. "Хладилника", а като цяло естакадата и новият теренен път ще са ключови за трафика между северната и южната част на София (покрай Семинарията).

Жители на "Лозенец" и НПО-та оспориха тази версия на главния архитект Петър Диков.

Според тях нуждата от новите трасета не е доказана, тъй като задръстването единствено ще се премести към "Кошарите", ще се допусне ново изсичане на гората заради новия път, с което пък идват съмнения за застрояване или обслужване на голям частен интерес.

За момента Диков уверява, че край новото трасе няма да има строежи, защото в устройствения план терените се водят зелени площи.

Документът на експертния съвет, датиран на 30 октомври 2012 г., е публикуван на страницата на направление "Архитектура и градоустройство" на Столична община.

От него става ясно, че са отхвърлени всички 10 възражения и становища по проекта.

Междувременно еколози, граждански сдружения и недоволни граждани обмислят протестни действия. Екологично сдружение "За Земята" и представители на "Грийнпийс" търсят варианти да спрат решението преди окончателното му приемане от Столичния общински съвет.

Това може да стане още на 8 ноември (четвъртък), когато проектът ще бъде гледан от общинарите. Поне такъв е примерният дневен ред, обявен на сайта на СОС.

За същия ден се подготвя протест, като искането трябда да внесено 48 часа преди протестното мероприятие - до вторник сутрин.

Възможно е да се стигне и до съд. До момента 904 души са подписали интернет-петицията срещу изсичането на 250 дървета в Борисовата градина.

Надеждата на екоактивистите е, че кметът Йорданка Фандъкова да обжалва решението на СОС - това може да стане в 7-дневен срок от приемането му (вероятно на 8 ноември).

Oще: борисова градина  бул. пейо яворов  естакада  инфраструктура  лозенец  петър диков  строителство  устройствен план 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 11.05.2010, 18:26

2 Крив Макарон | 07.11.201213:18

Причината трасето на подлеза да е плитко, е голям поземен тунел, който върви по бул. Стоян Михайловси. Още не е решен проблема как точно да се изпълни този подлез.
Макар да намирам за нужно изграждането на възел на две нива, и да смятам това за оправдан разход, леко съм смутен от факта, че не се прави търг за проект, и търг за изпълнител. "Главболгарстрой" се явява абониран проектант и изпълнител на това съоражение. Намирисва ми на пълнене на партийни каси на герб.
И не виждам смисъл старата жп линия, вместо да се ползва за нов път, инж. Петър Диков толкова да настоява да е велоалея?? Запален колоездач съм, и много бих желал в София да има повече велоалеи, но тази именно започва и завършва никъде. Никой няма да отиде до Ловен Парк само, и само да се вози на велоалея, ей така. Заради приумиците на Петър Диков. Нека ползват трасето на жп линията за път, а велоалеи да направят покрай бул. България и Цариградско шосе, където има съществена необходимост.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 30.03.2012, 10:23

1 partci | 05.11.201216:00

Сечи, режи, изтръгвай с корен!

Трябваше и Борисавата да обезобразите, нали? И като не можахте да я застроите, решихте да я направите писта за картинг.
   

оценка

+2 -0

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.