Вината е винаги на "селяните" | webcafe.bg
Webcafe

Вината е винаги на "селяните"

Свилен Милев
01.09.2010, 15:15 (обновена 02.09.2010, 12:11)
София

Снимка: © Bulpete.wordpress.com

В този град, в който аз съм роден...

Коментар от читател:

Дойде първи септември. Лятото беше толкова прекрасно празно. Сега всичко се изсипа и вместо да стигам до работа за 15 минути, стигам за 40.

Нямам нищо против хората от провинцията. Дори май имам чувства към една девойка от там. Но все пак... трудно се живее, когато всички хора се изсипят на едно място.

Представете си всички от София да дойдат да живеят за постоянно във вашия град.

Мнение на редакцията:

А ти, копеле, какво направи, за да предотвратиш пагубната централизация, която не е от днес, а тече поне от 40 години? За кого гласува и колко отдели от дохода си, за да се реши проблемът и да ти е празна улицата?

Баща ти ходеше да спи на заплата в "Кремиковци", парното ти е дотирано от държавата и пак не го плащаш, 30 години Съюза и Евросъюзът ти строиха метро, а ти с кола искаш да ходиш на работа.

Даже и боклукът ти се извозва за сметка на данъците на баба ти, която е в Чирпан. Яде баницата, еба момата и посла пак недоволен. Ти не си никакъв софиянец, ти си си абсолютен българин.

Ето ти едно конструктивно предложение: да хванем целия държавен апарат - министерства, събрания, агенции и да ги засилим като балите към Пловдив. Половината ти рода ще остане гладна и безработна, обаче Центърът ще се отпуши и ще стигаш за 15 минути до работа, където да изкараш и за тях, хем и да разбереш какво значи оцеляване. Както е отдавна положението в провинцията.

Oще: провинция  свилен милев  софия 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 14.10.2010, 14:06

28 Elena Mihova | 14.10.201014:23

Я, кажете колко от "софиянците" са наистина софиянци? Колко от тях казват:"Аз през ляото бях при баба на село...." Колко са тези, кото са родени през последните 20 години в София и си мислят, че са софиянци, а на всички тях родитрелите не са от София, и те казват "другите","онези" от провнцията.А те какви са? Колко са наистина кореняците софиянци, които три поколения назад,сиреч от около 100г назад, са софиянци, а? Много малко...И тези които са дошли в София, забравили са от къда са тръгнали, и чиито самочувствие само ако го боднеш с карфица ще се спука като балон си мислят,че са софиянци...Всъщност, не е важно от къде си тръгнал, а къде отиваш!Така че, целият този спор кои е от София и кой не е, е абсолютно безсмислен, и е губене на време. Наи лошото, обаче, е че това е начин на мислене........
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 27.08.2010, 04:30

27 Ateista | 20.09.201005:43

Радо 84 и Турпентинката са напълно прави,но нека бъда по-краен от тях.
ЗА МЕН НЯМА МЪЖ/ЖЕНА РОДЕН В ГРАД ПОД 100 000 ЖИТЕЛИ ,НА КОЙТО ДА НЕ МУ ЛИ4И ТОЗИ ФАКТ.
Как да разбирате това ли?
То4но така - смърделът на село не може да се прикрие нито с маниери ,нито с БМВ,нито с образование.
Селякът си остава да смърди на село завинаги.
По какво да го познаем - вие много ,ама много добре си знаете.
Между софиянец и селяк - избирам софиянеца(не съм от София,а от един от по-големите градове),но селякът е проклятие за нацията,той не се променя,той си остава такъв отвътре.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.06.2010, 20:59

26 rado84 | 04.09.201017:29

Turpentine, селото не изчезва, а просто се премества в София. Смее се Затова и 1/5 от населението е тук. Софиянците, родени в София са около половин милион, останалото е селяния, чийто главен проблем е как по-ненаказано да те прегази, задето пресичаш на зелено. Чуди се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.08.2010, 13:33

25 Kiril Atanasov | 04.09.201015:47

Хаха .. последното ти изречение е просто брутално откровено Усмивка Ала си е истина ;)
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.08.2010, 22:41

24 лаик | 04.09.201014:24

Ходя където поискам,работя където поискам,чукам каквото успея,и ме боли оная работа кой за колко минути стига до работа,и кой му е виновен за това,колкото за въпросите на редакцията,кво ви бърка кой какво е направил за някаква кауза,правете вие каквото можете и искате и си трайте.Тарикат мъж,не писка
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 16.07.2010, 00:29

23 Turpentine | 04.09.201013:45

Нали и аз това казвам! Четете ли изобщо? Нужни са и селото, и градовете, и столицата, но с тези темпове на преселване първото изчезва! Знаете ли в колко села има по 2 баби и 2 дядовци, а децата и внуците се връщат само на почивка там? Затова не искам всичко да се пресели в София. И не сме като в САЩ, където това става заради въвеждането на високи технологии в селското стопанство и затова хората остават без работа. Хора, ако сте от село си гледайте селското стопанство, развивайте го, модернизирайте го, щото аз ако отида да го гледам вместо вас ще умрем от глад преди да науча откъде се държи лопатата. И ще ядем зелените гръцки домати. На запад хората правят добри пари от земеделие, не само от висене по офиси. А мечтите как ще станете богати директори у София... 1 на хиляди става, не се заблуждавайте Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.08.2010, 13:33

22 Kiril Atanasov | 04.09.201011:47

Наистина е така и трябва да има симбиоза между столицата и провинцията и двте да станат държава, както е в истинската цивилизация. Стереотипите са си глобален проблем и поставянето в тях е или на базата на нисък интелект или на житейски опит (много рядко второто). Истина е също и че най-грубия и прост селяндур може да се роди в столицата, но да кажем ли тогава, че София е най-голямото село, ами не еправилн. Ако направим едно сравнение на България с всяка нормална и културна държава, София тогава е просто градче от селски тип, а всичко останало са си села от градски тип и надолу. Извода е всички сме българи. Аграрна си ни е държавата, такава е била и ще си остане. Не съм видял тексасец да се оплаква, че го набеждават за говедар, дори се гордеят с това. Ние тук открай време сме си аграрна държава, а не с програмисти, инженери, икономисти. Тези държави се знаят кои са (става въпрос Япония, Германия, Америка). Замислете се само - най-големите кризи тука настават не като ни качат цената на бензина или ни намелее икономическия растеж. Настават точно когато ни замине житото и цената на хляба тръгне да скача като подивял заек. Какво повече да коментираме... Така че, колкото и да си успял и където и да си, в основата на този успех винаги е някакъв вид селскостопанска дейност.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 23.07.2010, 11:27

21 ot4eto | 04.09.201010:43

Този дебат се изврати в ние срещу вас. Хора, в една държава сме, защо постоянно си създаваме разделителни линии а на не намерим начин да живеем заедно? Първо държавата без София не може, Тук е 1/5 от населението и и при-това най-образованата част. Болшинството университети са тук и болшинството от икономическия живот е тук. До варненеца който се оплака че идваме - ами да си тръгнем да останете без работа и пари ли? До Софиянци които си мислят че са най, ами как ще се изхранвате ако не е българското село? Къде ще почивате ако не е българската провинция? От къде ще се поддържа населението на София ако не е провинцията. Вашия джоб и броя клиенти пряко зависят от вноса на работна ръка и консуматори от провинцията.
Взаимно-нужни сме си и не можем един без друг.
Така че дайте да сложим край на обидите и да се научим да живеем заедно.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 16.07.2010, 00:29

20 Turpentine | 03.09.201023:07

На Калина Малина наистина коментара й е много точен, но не е продължила разсъждението си в бъдещето. И не съм съгласен че "всеки има право да живее където си иска" - по сегашното законодателство, да, но това се променя. Мен не ме тревожи простотията и чалгата - затварям си се в моята среда, която слава богу е достатъчно голяма и игнорираме дразнителите. И се смеем като видим някой тръгнал по анцуг в центъра на София Усмивка Но какво ще стане след 20-30-40 години с тоя темп на преселване? Без образованото население, което се заселва в София, провинцията ще става все по-бедна и все съответно все повече хора ще се преселват тук, за да избягат от бедността. Цените на имотите ще скочат до небето от огромното търсене и няма да усетим как ще се образуват бели гета покрай града, където ще живеят хора, дошли с надежда да открият прехрана, но недостатъчно конкурентноспособни. Постепенно и заетостта тук ще намалява. Провинцията ще се управлява по-малко от турци и най-вече цигани (както албанците управляват македонските села), защото просто ще са мнозинство. Постепенно чуждите инвестиции и в София ще спират, заради разпадащата се сигурност и набъбваща престъпност. За илюстрация напишете във Google Pictures или Wikipedia думата "favela". Така че мислете преди да се заселите тук какво причинявате утре на своето родно място и други ден - на новия си дом. Направете си София (в смисъл на добри доходи и т.н., а не кочината) в своите градове, иначе и нас и вас ни чакат лоши дни.
@ Елисавета - ок, нека приемем че почти нищо не произвеждаме. Никак не е далеч от истината. Сега отговори на въпроса вие какво произвеждате? И ако го произвеждате защо не си го произвеждате и забогатявате там, където сте, а прииждате насам? Явно не сте толкова велики производители.
Също така, последно и най-маловажно - за самочувствието. Имам един приятел, който е наистина скромен човек - не съм го чувал веднъж да се похвали за каквото и да е в живота си. Само че когато отиде да учи в Свищов скоро започна да ми се оплаква как когато кажел откъде е веднага бил посрещан с тирадата "Вие софиянците... високи заплати... магазини, молове... високо самочувствие и нищо не правите". Искрено беше смутено момчето и сега се притеснява да каже откъде е. Друг пример: моя университет. Имам две колежки, и двете хубави, умни, приятелски настроени момичета. Двете били станали приятелки в началото, но когато едната разбрала, че другата е от София престанала да общува с нея. Извод: стереотипния прост селянин и стереотипният надут софиянец съществуват, но далеч не всички влизат в него. Но както казах не е това проблемът, проблемът ще дойде, когато вие (участниците в дискусията, защото явно всички сте образовани хора) се страхувате да излезете по тъмно, защото ще е опасно.
@ Kiril Atanasov прав си че изтичат и към чужбина, но те са най-загубените (в смисъл загубен ценен ресурс, не глупави). Не ми е идеята че тук ще се съберат мозъци Много щастлив а че в провинция няма да има изобщо. За Варна наистина не знам, съдя от "Варна - най-добрия град за живеене", нали го повтаряха по медиите.
Но аз си приказвам, заплатите са високи, офис столовете меки, моловете лъскави...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.08.2010, 13:33

19 Kiril Atanasov | 03.09.201022:52

@Turpentine Ти сериозно ли смяташ, че всичко умно и напредничево, ще тръгне точно пък в София да "изтича"?!? Хора, които релно ценят труда си не остават в тази държава. А за Варна доста си далеч от истината.
   

оценка

+0 -0

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.