Театър на абсурда или амфетамин в столично училище | webcafe.bg
Webcafe

Театър на абсурда или амфетамин в столично училище

Неда Филчева 09.05.2014, 16:33 (обновена 20.05.2014, 08:21)
амфетамини

Изображение от флакончето от лавката на 120 ОУ и взетата в "Пирогов" проба

Този текст* е само за неплашливи родители със здрави нерви към "свинщината" в държавните училища. Точно тук е мястото да уверя, че пиша това с уважение към труда на учителите, които са най-стойностната брънка в училищната система.

Куха е администрацията, липсата на ефективен контрол от общината, „ненормалните" правила, по които се печелят обществените поръчки за хуманитарни учреждения. Естествено, вечните „потърпевши" са учениците, нашите деца. А системата прави всичко възможно ние, родителите, да се чувстваме безсилни.

Сега на въпроса. През нощта на 30.04.2014 г. прочетох публикация във Facebook на майка на дете от класа на сина ми, че е дала за изследване в "Пирогов" съмнително шишенце, което е намерила в чантата на дъщеря си, а като резултат се е оказало, че в течността е установено наличието на амфетамини.

В затворената група във фейсбук, която е създадена за родители на деца от въпросния клас в 120 ОУ в София, е публикувана снимка на шишенцето и изследването. С разрешение на майката, Кристина Биджеранова, ги прилагам и към този текст.

Шокът от прочетеното, естествено, беше голям, но бързо започнах да навързвам и личните си впечатления. Вече бяхме минали през всякакви маневри за избягване храната в стола и въпросната лавка - сандвичи и кутии от вкъщи, храната от които се размазва в чантата; носене на обяд в училище, за което се подлагаме на различни акробатики; уговорки със сина ми: „Ох, изяж поне супата, пък другото го остави!", когато има купон за стола; постоянните притеснения какво точно си е купил с джобните от лавката.

Трябва да подчертая, че той е доста здраво дете, което тренира и никога не е имало алергии, гастрит и други заболявания. Но след като известно време посещава стола и лавката на 120 училище, се появиха разни симптоми за такива проблеми. Няколко пъти повръща, без реално да е болен, оплакваше се от болки в стомаха, появиха се обриви по тялото, определени от педиатърката като „хранително натравяне". Естествено и самото дете ми сподели: „Мамо, много е гадна храната! Не мога да я ям!"

Сега ще попитате защо пиша за стола и лавката като за едно? Ами управителят е един и същ. Явно той е определящ за качеството на храната и на двете места. В този момент си припомнихме с мъжа ми и предупреждението на самата учителка в първия учебен ден, че лавката не е за препоръчване. Добре, де, но какво прави тогава в училището? И защо въпросният управител остава един и същ години наред, след като и родители, и учители се оплакват от него. Моят отговор е прост - Параграф 22!

След всички тези положителни мисли в първия учебен ден след празниците, 07.05.2014 г., се опитах да получа някаква конкретна информация от самото училище, както и да се свържа с майката, публикувала поста. Естествено, освен мен това бяха направили и много други разтревожени родители.

Но имаше и такива, които изобщо не бяха разбрали за „проблема". Класната на сина ми ме увери, че директорката знае за случая, въпросните флакончета вече не се продават и са постъпили сигнали в съответните институции. Помолих я да слезем заедно до лавката, но тя се притесни - разбираемо е, родителите не е желателно да влизат в училището или поне е така според неговия правилник.

Информацията все пак звучеше успокоително, но някак си не разсея съмнението ми, че това „флаконче" е просто върхът на айсберга. Аз съм уверена, че моят син не е купувал от него, но пък явно е купувал куп други „боклуци".

Седнах вечерта с него и го помолих да ми опише какво точно продават във въпросната лавка - ето и част от неговия списък: „понички, вафли, черни дъвки, захарен памук, чипс, фанта, сокчета..." Бързо отворих наредба 37 за допустимите храни в училище и каква изненада - по-голямата част от изброения списък изобщо не попада там.

Същата вечер успях да се свържа и с майката, направила изследването - Кристина Биджеранова. Тя потвърди опасенията ми. Не ставало дума точно за съдействие от страна на директорката, а за разгарящ се скандал. Тук отново нахлуха личните ми спомени по отношение на съдействието от страна на заместник-директорката синът ми да не си тръгне по блуза в зимните месеци. Историята е доста забавна, но твърде маловажна в сравнение с настоящата тема. Само ще обобщя, че според правилника на училището - децата могат да влизат в сградата с дрехи, но да си тръгват от нея „голи", защото родител няма право да влезе в салона, за да търси „загубените" дрехи. Много ми е интересно как хора, които уж работят с деца, мислят единствено и само в рамки, правилници и догми.

Така, сега идва последната част от театъра на абсурда. След като се уверих от разговора с Кристина, че ако ние, родителите, не направим нещо, на есен „отново с песен" лавката ще си е същата, реших да се мобилизирам. Първо се свързах с всички познати, които имат деца във въпросното училище. Никой не сподели добри чувства към въпросните лавка и стол. Тези, които имат деца в по-горни класове, казаха, че проблемът тлеел от години, но явно въпросният управител здраво се е „окопал", защото продължава да печели всички конкурси. Само веднъж това не се случило, но той осъдил училището и статутът му бил „възстановен".

Сега следва финалната част с екшъна, която е едновременно забавна и абсурдна.

На 08.05.2014 г. извърших нарушаващо правилника на училището деяние - опитах се да снимам въпросната лавка. Естествено, това се оказа „голям проблем" и възмути охраната, а липсващата директорка бързо дотича в училището. Все пак успях да направя няколко снимки, но не това е забавната част.

По повод „недопустимото" ми действие, няколко човека от училището ми обърнаха внимание и пред мен се разкри докрай схемата на Параграф 22. Естествено основната им грижа бе да не се накърни имиджа на училището. Нещо, с което аз съм напълно съгласна. Какви ли не неща могат да се извършат в името на това да изглеждаме добре в очите на обществото. Бързо ги уверих, че това е и моето най-горещо желание, и нямам нищо против училището като такова. Предложих да впрегнем общи усилия и да се отървем от г-н Тони (всички пред мен така го назоваха, никой не знаеше цялото му име, а аз само прибавям уважителната част).

И тук се появи разминаването. За училището схемата явно изглеждаше така - учителките виждат, че децата ядат нещо „нездравословно" (насила написах тази дума, идваха ми доста по-груби определения) и уведомяват директорката за това, а тя от своя страна се обажда на г-н Тони и той спира да зарежда въпросния артикул; и така до следващия път. Явно ми е проличало, че не съм във възторг от справянето с проблема, защото директорката побърза да ме увери, че всъщност децата рядко си купували от лавката, а често ходили за дюнери и до недалечния магазин „З45".

Тук вече окончателно ме втрещи. За да бъде взиман сина ми два пъти седмично от училище от треньорката му по таекуондо, изписахме фермани. Но иначе явно е нормално децата да се разхождат в търсенето на храна извън двора на училището. И за да разведря обстановката, си представих как ще направим акция в подкрепа на г-н Тони със следните плакати: „Оставете лавката на Тони! Децата вън!". Естествено, първо родителите трябва да бъдат изтласкани до входа. Какво ги интересува тях какво се продава на децата им?

Но да се върнем на съмнителното за „амфетамини" флаконче, което стана поводът за всички вълнения. Директорката гордо ми извади две неразпечатани флакончета от въпросния продукт и заяви, че ги пази за независима експертиза. Което, разбира се, е похвално. Стигна дори до там, че да предложи „да отидем ей сега" да я направим и аз направо подскочих от ентусиазъм.

В този момент обаче, тя квалифицира сигнала на майката от класа на сина ми като „фалшив", защото нейното флаконче било отворено и всеки можел да сложи амфетамина там. На въпроса ми кой е всеки, тя изказа доста странни хипотези, които ще се въздържа да цитирам, защото съм сигурна, че ще ги отрече. Попитах: „Добре, Вашите флакончета са неразпечатани, но как да сме сигурни, че са същите от лавката, които децата са купували, а не са подменени? Иззети ли са с някакъв протокол от въпросната лавка?" Естествено в този момент директорката даде „заето". Явно не предполагаше, че някой ще оспори нейната хипотеза.

В този момент влязоха полицаите, повикани от IV РПУ, предоставих им личната си карта и им предложих да разгледат „престъпните" снимки. Попитах директорката: „Е, ще ходим ли сега да изследваме флакончетата?", но нейното намерение явно се беше изпарило и се разделихме с пожелание за нови срещи. Сигурна съм, че тя не желае такива, но какво да се прави, предполагам ще се наложат.

В заключение искам да кажа, че пиша това единствено, защото вярвам, че родителите не са нито безгласни, нито безсилни и никоя частна „свинщина" не може да издържи пред общия и обединен родителски гняв. Затова, родители, дайте воля на гнева си, той е градивен и може да спаси здравето на Вашите деца!

* Настоящата статия не представлява твърдения в юридическия смисъл на думата и няма претенцията да бъде изчерпателна. Тук са изложени единствено фактите, такива, каквито са преживени и видени лично от автора на статията.

Oще: 120 оу  амфетамини  деца  лавка  стани автор  стол  столова  училище  училищен стол 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 21.05.2014, 01:39

47 Asya Chakarova | 21.05.201401:42

Вие как мислите, че ще се държат децата след употреба на амфетамини?
На каква цена според вас се продават тези флакони - едва ли се доближават до тази на грам амфетамин?
Не мислите ли, че е възможно да се получава реакция от цялата химия набутана вътре, която да направи един такъв тест положителен и въобще колко са достоверни (не подкупени) тези резултати?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.03.2011, 10:49

46 Rodrigo Diaz de Vivar | 15.05.201421:43

@Мария Кирилова
"Каква ти е тезата, че няма проблем да се продават амфетамини в лафката, ако майката е направила на детето сандвичи?"

Очевидно е, че не си чела внимателно.
Тезата ми е, че няма нужда от лафки. Пораждат недоволство и ще го пораждат, ако ще и БЧК да приготвя храната. А и децата няма да се изкушават от гадна Coca Cola, отвратителен 7UP и този гнусен соленичък чипс. Както аз се изкушавам от отвратителното Macallan '1946 в барчето ми.

"При условие, че ги има и стола и лафката, нека да са по правилата(помня мамите как успяха да извоюват тази наредба 37- такива депутати ни трябват- като тях!)."

Както вече изясних, не се доверявай на правилата написани от някой друг. Довери се на твоите правила за да си щастлива. Както виждаш от другата статия, не било амфетамини, ами нещо което реагирало като амфетамини. И самата доц. Маргарита Пешева - big boss на клиниката по токсикология в „Пирогов" и тя не знае какво е това "нещо" и дали е вредно или не. И ако е от Китай сигурно нямало да е, ама може и да е.
Ей такива некадърници пишат "правилата".
Убеден съм, че има в пъти по-добри храни от мазната баничка от наредбата.
И ако наистина смяташ, че нашите депутати трябва да са от типа "bg-mama", наистина ... жалко за България.

"Пък ако ще и да ги затворят тези лафки. Не е нужно да се печели на гърба на здравето на бъдещето."
Точно това казвам, най-добре ще е да ги затворят. Това ми беше тезата.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.05.2011, 17:21

45 peta_wawa | 14.05.201416:42

Cитизен, така излиза Усмивка, грешката може да е вярна. Може би и да не е останала храна без хормони на този континент, даже и китайчетата стават по два метра на 18 години, след като са били прилежно хранени с "здравословно" пилешко от майките си ...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 09.05.2014, 19:05

44 Neda Filcheva | 14.05.201416:36

От тази статия дойде объркването днес, че резултатът е потвърден: http://light.standartnews.com/balgariya/nameriha_droga_v_shkolski_byufet-237590.html
Извинявам се з
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

43 Оня Дето Го Трият | 14.05.201416:33

МАрия

На Родриго тезата му е, че неговото дете няма да е тук, а в противния Запад, където верно има жени с бради, но на децата дрогата поне не им я поднасят направо в училището на тепсия.
Демек на него му е все тая.
Тия дето ще раждат деца тук в Евразия.....ми те да се оправят или направо да го духат. Е тва му е тезата.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.01.2014, 13:40

42 Георги Жечев | 14.05.201415:22

Ако г-н тони трови моето дете...гн тони да се приготви!
Няма прошка!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 15.12.2010, 11:11

41 Borracho | 14.05.201414:23

http://4.bp.blogspot.com/-JHUD72bLhQ0/UJI9D9WsbSI/AAAAAAAAA7M/mZNEywPGir0/s1600/children-adderall-anderson-amphetamine-environment.jpg muhihihihi
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.09.2013, 11:56

40 Citizen X | 14.05.201411:44

Пета, това производно на нормално-хормонална храна ли да е? Намига

Това донякъде на бъзик (ама отчитам и континента)...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.03.2014, 08:24

39 Мария Кирилова | 14.05.201408:54

Родриго, стана ми интересен спора ви с Оня, та се върнах да чета и назад. Каква ти е тезата, че няма проблем да се продават амфетамини в лафката, ако майката е направила на детето сандвичи? Аз не съм мързелива и моето дете не си купува НИЩО, но това не означава, че всичко е наред. Децата ли са виновни, че се изкушават? Та те са деца! Ми дайте да обзаведем всяка стая с патлак и който оцелее.
При условие, че ги има и стола и лафката, нека да са по правилата(помня мамите как успяха да извоюват тази наредба 37- такива депутати ни трябват- като тях!) Но всяко нещо, което е против финансовите интереси на някой се извоюва много, много трудно.
Браво на майките, които разбуниха духовете! Пък ако ще и да ги затворят тези лафки. Не е нужно да се печели на гърба на здравето на бъдещето.
Аз започвам да тормозя нашето училище, че бюрократщината е навсякъде.
Росица, с две ръце съм съгласна. И нека добрите промени бъдат за цялата страна.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.05.2011, 17:21

38 peta_wawa | 13.05.201417:48

Още лафки ли има въпросния Тони, този е монополист-здрав връзкар. Много парички от захарния памук са влезли в различни джобчета, директорката сега и флакончетата може добре да осребри. Дано не успее Чуди се ... Нищо чудно наистина да има плакати за спасяването на Тоневите лафки, трябва да се включи и в листа на въпросите за предизборните дебати - "Какво ще предприемете за храните в училищата, и по-специално за лафките на Тони" Усмивка ...
Въпросния Тони едва ли е знаел че има амфетамини в тези спрейчета, имаше такъв скандал и тук преди време с едни енергийни напитки Jack3D, които съдържат DMAA, някакъв дериватив на амфетамина. Но безконтролното продаване ха храна и напитки на деца не може да продължава. В Канада нищо не се продава в училище, няма лафки. Сандвичи от къщи или кетеринг. Има един одобрен и контролиран кетеринг на квартал, онлайн родителите си поръчват менюто за месеца. Не че няма боклуци, има чипс, мъфини, хамбургери и сладки, но има и хормална храна.
   

оценка

+1 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.