Русия - страна на доизживяване: съоръженията се разпадат, средства за ремонти няма | webcafe.bg
Webcafe

Русия в полуразпад

Webcafe.bg , по сп. Times 14.07.2011, 16:07 (обновена 18.07.2011, 13:23)
Дмитрий Медведев

По време на среща в Кремъл в понеделник, от изявление на руския президент Дмитрий Медведев личи осъзнаването, че това не е просто поредица от злощастни инциденти

В неделния следобед, по време на круизно пътешествие във водохранилище в съседство с река Волга, кораб на име "Булгария" се преобърна и потъна, като уби повече от 125 души, включително десетки деца, които бяха блокирани в стая за игри под палубата.

Докато преминаващите хора вадеха оцелелите от водата и новините за бедствието се разпространяваха, руската нация обяви траур, а някои коментатори сравниха мащаба на бедствието с потъването на легендарния "Титаник".

Сравнението между двата кораба обаче е неуместно - поради една основна причина. Корабът "Булгария" в никакъв случай не е шедьовър на инженерната мисъл, който за първи път предприема пътешествие, какъвто е случаят с Титаник през 1912 г.

Круизният кораб потъва след 56 години експлоатация - като поредния пример за разпадащото се съветско оборудване и инфраструктура. Намиращи се на ръба на разрухата, но все още в употреба - това е причината за повечето бедствия в Русия днес.

Броят аварии и катастрофи в Русия напоследък застрашително расте

Не мина дълго време, преди още една катастрофа да потвърди тази теза. В понеделник, докато телата на жертвите все още се вадеха от кораба, намиращ се на 20 метра под повърхността, стар самолет "Антонов" се разби в сибирска река, след като един от двигателите му се подпали по време на полета, при което загинаха шестима души.

Този инцидент незабавно предизвика сравнения с разбиването на друг съветски самолет - "Туполев", който падна в северозападна Русия преди по-малко от три седмици, като тогава жертвите бяха 44 души.

Прости сметки са достатъчни, за да се констатира, че за последния месец всички тези бедствия са отнели 175 човешки живота. По време на среща в Кремъл в понеделник, от изявление на руския президент Дмитрий Медведев личи осъзнаването, че това не е просто поредица от злощастни инциденти.

"Броят на старите превозни средства, които използваме, е прекалено голям," обяви той пред министрите. "Това, че те са издържали толкова дълго време, не означава, че подобни неща не могат да се случат".

Медведев нареди всички частни кораби да преминат през необходимите реновации - или да бъдат изведени от употреба. Всички самолети "Антонов" като този, който се разби в понеделник, ще останат на земята, докато тече разследването около последната катастрофа, разпореди още държавният глава, пояснявайки, че "въздушната ни флота е прекалено остаряла".

Тъжната истина обаче е, че и руската инфраструктура е в пълен разпад

Но всички тези мерки все още изглеждат повърхностни. Медведев пропуска да упомене мащабите на разпад на цялостната руска инфраструктура - проблем, който възниква след всяка голяма индустриална катастрофа, но бързо след това се забравя.

Само през изминалите две години Русия стана свидетел на голяма метанова експлозия във въглищна мина (с около 90 жертви), взрив на турбините в най-големия руски ВЕЦ (75 загинали), още една самолетна катастрофа на "Антонов" в Сибир (с 11 смъртни случая), както и серия от големи прекъсвания на електричеството, избухвания на газови системи... И не на последно място, безброй смъртни случаи, причинени от катастрофи в резултат на окаяното състояние на руските пътища.

Всички тези инциденти обикновено се определят като "човешка грешка" или лошо администриране, което позволява на правителството да поддържа реномето си, като уволнява или вкарва в затвора виновниците.

Но много бизнесмени вече лобират пред правителството да се обърне внимание на по-сериозните инфраструктурни нужди на държавата (вместо да бъде подхранвано националното самочувствие със суетни проекти като олимпийските игри през 2014 г. в Сочи).

Един от тези предприемачи е Александър Лебедев - милиардер, който притежава една пета от националния руски авиопревозвач "Аерофлот". Той твърди, че потъването на "Булгария" е само последният симптом на криворазбраните приоритети в Русия.

"Индустриалната база на държавата в по-голямата си част все още е наследство от Сталин, Хрушчов и Брежнев," - тримата най-стабилни лидери на Съветския Съюз, "и нейното качество далеч не е първокласно. Вземете например Москва... всичко там е много старо," допълва Лебедев.

Дори когато има пари от държавата, те отиват за шумни, показни проекти

Извън Москва обаче проблемите са много повече. През 2007 г. изчерпателно проучване на инвестиционната банка Renaissance Capital откри, че повече от 40% от всички летищни писти в Русия нямат подходяща настилка, а повече от половината от тях не разполагат и с осветление на пистите.

Въпреки колосалните размери на Русия, същото проучване е установило, че мрежата от асфалтови пътища е едва една десета от размера на тази в САЩ - и все още липсва голяма магистрала, която да свързва Москва и Санкт-Петербург, което на практика би означавало примерно в САЩ да липсва магистрала между Ню Йорк и Вашингтон.

През 2007-а, в пика на икономическото си развитие, правителството обяви старта на нова програма, в която ще бъде похарчен един трилион долара в рамките на десетилетие, като целта е да се възобнови икономиката.

Следващата година инфраструктурните разходи достигнаха 4.7% от БВП на държавата, което, грубо казано, е средностатистическата стойност за западноевропейските държави.

Ала през 2009-а, когато световната финансова криза отклони повечето държавни пари към спешна финансова помощ и други временни мерки, Русия е ограничила тези разходи наполовина.

А плановете за реновация бяха отложени за по-добри времена, като най-мащабният проект остана изграждането на необходимите съоръжения за олимпиадата в Сочи.

Ако хората се боят да се качват дори в асансьора, нещо определено не е наред

"Достигнахме до етапа, в който жизненият цикъл на индустриалната и технологична база вече реално е изтекъл," казва Андрю Сомърс, председател на Американската търговска камара в Русия. "Това  е сериозна пречка за икономиката".

Вероятно обаче това е по-притеснително за самите руснаци - а освен притеснително, става и твърде опасно. По-голямата част от вътрешните авиолинии на Русия все още използва самолети "Антонов" и "Туполев", които скърцат и тракат като всички други стари съветски машини.

"Лично аз дори не се качвам в асансьорите на по-старите сгради в Москва," казва Лебедев. "Смятам, че това би било един вид самоубийство". Със сигурност обаче едва ли е по-самоубийствено от смъртните случаи през последния месец...

Oще: булгария  кораб  потъване  титаник 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 07.04.2014, 19:50

60 dedo adji | 10.11.201523:46

Кацаров, по погрешка си се включил в статия с 4 годишна давност, и в русофобското си заслепение съвсем си се забатачил. Името на парахода няма нищо общо със съвременна България. Там, където са водохранилищата по горна Волга е була волжка България, една от наследниците на Стара Велика България. На нея, а не на 16-тата съветска република НРБ е наречен параходът.
Симчо, Фрида може и да разбира тънките ти намеци, но аз, като по-прост не мога да направя връзка между моделите на колите и руските градове. Казано по русски, будь человеком, дай жокер.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

59 sim4o | 10.11.201514:48

Frida | 18.07.2011 03:02 ...изобщо не се интересувамот икономика, предпочитам да ..
-----------------------
Може и данесе интересувашот икономика, Фридушенка, ама тя движи животът ти ...
Та ето-да знаеш ... на руски ти го давам-нали си ми рускоговорящая .. имаш нужда от практика ..

"Audi
Audi-A6 Калуга
Audi-A7 Калуга
Audi-A8 Калуга
Audi-Q5 Калуга
Audi-Q7 Калуга

BMW
BMW-3 Калининград
BMW-5 Калининград
BMW-7 Калининград
BMW X1 Калининград
BMW X3 Калининград
BMW X5 Калининград
BMW X6 Калининград

Brilliance
Brilliance-H530 Черкесск
Brilliance-V5 Черкесск

Cadillac
Cadillac-CTS Калининград, Автотор
Cadillac-Escalade Калининград, Автотор
Cadillac-SRX Калининград, Автотор

Chevrolet
Chevrolet-Aveo Нижний Новгород
Chevrolet Captiva Калининград
Chevrolet Cruze (универсал) Калининград
Chevrolet Malibu Калининград
Chevrolet Niva Тольятти
Chevrolet Orlando Калининград
Chevrolet Tahoe Калининград
Chevrolet Captiva С-Петербург
Chevrolet Trailblazer С-Петербург
Chevrolet Tahoe С-Петербург
Chevrolet Cruze С-Петербург
Citroen
Citroen C4 Калуга
Datsun
Datsun mi-DO Тольятти
Datsun on-DO Тольятти
Ford
Ford Fiesta 1.6 Набережные Челны (оснащён двигателем Ford российского производства)
Ford EcoSport Набережные Челны
Ford Edge Набережные Челны
Ford Explorer Набережные Челны
Ford Focus Всеволожск
Ford Galaxy Набережные Челны
Ford Kuga Набережные Челны
Ford Mondeo Всеволожск
Ford S-Max Набережные Челны
В 2015 году Ford запустил производство двигателей 1.6 в России (г. Набережные Челны)
Geely
Geely Emgrand Черкесск
Geely MK Черкесск
Great Wall H3/H5 Липецк (Ирито)
Hyundai
Hyundai Equus Калининград
Hyundai i40 Калининград
Hyundai Solaris Санкт-Петербург
JAC
JAC Черкесск, Derways
Kia
Kia Cee’d Калининград
Kia Cerato Калининград,
Kia Mohave Калининград,
Kia Optima Калининград,
Kia Quoris Калининград,
Kia Rio С-Петербург
Kia Sorento Калининград
Kia Soul Калининград
Kia Sportage Калининград
Kia Venga Калининград
Lifan
Lifan Smily Черкесск
Lifan Solano Черкесск
Lifan X60 Черкесск
Luxgen
Luxgen 7 SUV Черкесск
Mazda
Mazda 6 Владивосток
Mazda CX-5 Владивосток
Mitsubishi
Mitsubishi Pajero Sport Калуга
Nissan
Nissan Almera Тольятти
Nissan Murano Санкт-Петербург
Nissan Quashqai Санкт-Петербург
Nissan Sentra Ижевск
Nissan Teana Санкт-Петербург
Nissan Terrano Москва
Nissan X-Trail Санкт-Петербург
Opel
Opel Antara Калининград
Opel Astra С-Петербург
Opel Astra Калининград
Opel Astra Family Калининград
Opel Insignia Калининград
Opel Meriva Калининград
Opel Mokka Калининград
Opel Zafira Калининград
Opel Zafira Tourer Калининград
Peugeot
Peugeot 408 Калуга PCMA
Renault
Renault Duster Москва
Renault Fluence Москва
Renault Koleos Москва
Renault Latitude Москва
Renault Logan-1 Москва
Renault Logan-2 Тольятти
Renault Megane Москва
Renault Sandero-1 Москва
Renault Sandero-2 Тольятти
Skoda
Skoda Fabia Калуга, Volkswagen
Skoda Octavia Нижний Новгород, ГАЗ
Skoda Rapid Калуга, Volkswagen
Skoda Yeti Нижний Новгород, ГАЗ
SsangYong
SsangYong Actyon Владивосток
SsangYong Actyon Sports Владивосток
SsangYong Kyron Владивосток
SsangYong Rexton Владивосток
Toyota
Toyota Camry С-Петербург
Toyota Land Cruiser Prado Владивосток
Toyota RAV4* С-Петербург

Volkswagen
Volkswagen Jetta Нижний Новгород
Volkswagen Multivan Калуга
Volkswagen Polo Калуга
Volkswagen Tiguan Калуга
Volkswagen Touareg Калуга .. "

Та така-и мнението за търсен символизъм, от тайствени заговорници, дето са потопили кораба, въобще не е малоумно ..


Поздрави
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.01.2014, 19:57

58 sim4o | 10.11.201514:34

Krasimir Katsarov.10204599243855010 | 10.11.201513:11

Нарочно са го потопили братушките... За да покажат, че без тях България ще потъне... Колко му е да жертват стотина човека за тая символика... Та кога човешкият живот е струвал нещо ..
-----------------------------
Във тази връзка- може би, са го потопили братята американци .. ?? те пък, да покажат, че ако кораб с българско име, плува в руски води-и ще потъне ...
Колко му е, да жертват стотина неамериканеца???
Щото-признай-символиката е яка!

Много правилно търсиш символите ..

П.П.
В тази връзка-защо инцидентът с ирландския Еърбус, натоварен с руски туристи и пожарът в Букурещ станаха баш на Хелоуин??? ..
Има една държава-отдавна празнува Хелоуин-за тях е знакова дата .. те поне 100 филма, имат на тази тема??
Пиши, кой ли стои зад събитията .. мнението ти, ми е важно ...

Поздрави
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.11.2015, 13:09

57 Krasimir Katsarov.10204599243855010 | 10.11.201513:11

Нарочно са го потопили братушките... За да покажат, че без тях България ще потъне... Колко му е да жертват стотина човека за тая символика... Та кога човешкият живот е струвал нещо при братушките... Всъщност, това братушки ли са? На мен не ми мязат на такива... ;) Намига
   

оценка

+0 -3

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

56 Bichkiiata | 18.07.201104:09

Странно нещо е руският човек, билетите за концертите с класическа музика са изкупени с месецинапред на възможно най-високите цени, и в същият момент ти излиза от тайгата някакъв с костюм и маратонки дето е открил пушка в момент кога хората хвъркат със спутници.
Реално доходоносещата структурат на Русия не е по различна от тази на една африканска развита държава, износ на руда, дърво, газ, нефт.
Жалко за умовете им.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 14.08.2010, 11:53

55 Frida | 18.07.201103:02

криптид, изобщо не се интересувамот икономика, предпочитам да ползвам нейните резултати Палав
сащ не са единствените с намалено производство, това си е напълно обяснима световна тенденция, която си влачи последствията. причината е несигурността на енергийните възможности и обезпеченост, което прави индустрията по-малко рентабилна дейност и оттам по-малко привлекателна за инвестиции и развитие, това пък води до намаляване на дела на индустриалния капитал, който е същинският капитал - двигател на някакъв прогрес. няма смисъл да ми цитирате сравнителни данни с 50-те или 70-те години на миналия век. това е глупаво. пазарът се определя от енергоресурсите , на които се крепят паразитни икономики като тези на арабските шейхове и росийските олигарси. бедата на сащ е, че се подведе по тази тенденция , вместо да наложат волята си като пионер на човечеството, това благодарение на демократичната уредба и тъй хулената им избирателна система, която постави начело недоразумения, като обама , а че пътищата в Южна Дакота се рушели, може само да се възприеме като своеобразие на съответния щат, индиански май, също както прословутия им закон за абсолютна забрана на аборта, дори след изнасилване.
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 14.08.2010, 11:53

54 Frida | 18.07.201102:23

първо да отговоря на иван - не, не не и пак не съм русофоб, напротив - обичам руснаците - поне онези руснаци отпреди 10-15 години, обикновените, широкоскроени начетени руснаци. предполагам, че манталитетът им се е променил, за съжаление, следствие промените в битието им. оскотяване, затъпяване, озлобяване, наблюдавано и в България и не само. това по отношение на емоциите. сега по отношение на по-добрите и по-лошите нации - ами няма такова разделение, само че то се втълпява на озверелия от мизерия и безнадежност разсъдък , за да не търси причините там, където са, а да ги обяснява с псевдоисторически приказки и предания.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.12.2010, 21:33

53 cryptid | 18.07.201101:42

Общи приказки, лозунги и нищонеказване. Ако не беше жалко, може би, би било забавно. Е, кой колкото може. Природен закон.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.02.2011, 17:26

52 durex | 18.07.201100:50

Брей,тази Америка много изгнила и пропаднала,бе..... Как ли вегетират горките хамерикански трудещи се под ботуша на империализъма и капитализъма..... Давай да се изнасяме овреме към процъфтяваща Русия,че тълпите имиранти към Сибир ще задръстят границите,ей!!!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 19.03.2011, 12:51

51 blue | 17.07.201118:35

И какво като имат дълг, САЩ и ЕС като точно с този дълг се източват плодовете на монополизма им в световен мащаб!!!
Дали Китай и Япония ще изкупуват тези дългове щом ЕС и Америка са така несъстоятелни... Разпада се вашия свят г-жи и г-да, на вас се пада да поемете тежеста от световните далавери.
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.