Айнзацгрупите и хомосексуализЪма | webcafe.bg
Webcafe

Айнзацгрупите и хомосексуализЪма

Златина Димитрова 08.05.2014, 16:50 (обновена 19.11.2016, 20:31)
троянски манастир

Явно и в Троянския манастир става дума за изискуем минимум на грубост и липсва нарушаване на права, след като седмица след случката няма институционална реакция

Да на православието, не на хомУсексуалиЗЪМА. Подобни призиви се появяват в удобен момент, за да напомпат рейтинга на националистите, които по някаква причина винаги се оказват по-скоро русофили, отколкото родолюбци. Така в началото на май една група любители на реда и чистотата в българския храм, решават да направят "рейд" в Троянския манастир и да го прочистят от „хомосексуалисти и катамити*".

Сигурно очакват аплодисменти. Че как да види човек нещо лошо в това? Нали трябва да се грижим за децата си? Нали „гадните гейове" могат да ги заразят, да ги направят и тях гейове?! А как един божи човек може да бъде с „обратна резба"? Нали в Библията се говори за Адам и Ева, не за Адам и Адам.

Тъжно е, но когато става дума за сексуална ориентация, обществото ни, свикнало да крие тайните си под килима, предпочита да се възмути открито и глуповато вместо да помисли. В резултат на това шайка националисти (слава богу, не успяха да се регистрират като партия, което обаче не означава, че няма да се явят на европейски избори през задната врата - с чужда регистрация) подходиха с убеждението, че правото е на тяхна страна и могат да налитат на бой, когато чистотата на църквата е намесена.

Дали сексуалната ориентация на духовниците има значение и за кого има значение, със сигурност не е работа на миряните, както се определят въпросните националисти. Има си БПЦ, Св. синод - институции, които могат да разглеждат проблемите в църковната власт. А проблемите вероятно не са малко.

Новият игумен на троянския манастир епископ Сионий не опитал да спре националистите, а напротив сам бил помолил провинилите се да напуснат манастира. И докато папа Франциск призовава хомосексуалните да бъдат приемани в обществото, българската църква очевидно дори не обсъжда въпроса официално.

Най-страшното е, че със сигурност част от българското общество ще е склонно да застане на страната на националистите, влезли да прочистват манастира, защото няма никой, който да каже, че така не се прави. Защото никой от властта не реагира, за да каже, че насилието е лошо, че дискриминацията е лоша. Светият синод не се намеси, за да каже...за да каже каквото и да е.

Прокуратурата, която има право да се самосезира, ако „се натъкне на данни за извършено престъпление", изглежда не се е притеснила нито от „айнзацгрупите" - оперативно-наказателни формирования, използвани за масови екзекуции на неблагонадеждни цивилни граждани в окупираните от Третия райх територии, нито от извършения от тях рейд - внезапен удар срещу специфични цели и незабавно изтегляне от района на операцията.

Затова сигналът, който подобни случки изпращат на обществото, е - различните могат да бъдат прогонвани, защото на никого не му пука за тях. Религията принадлежи на хетеросексуалните. Националистите са свободни да нападат, когато става дума за "чистота" (независимо на какво).

Това се подразбира и от реакцията на правителството към случая със софийската джамия "Баня башъ" от май 2011 година, когато националисти, водени от лидера на "Атака" Волен Сидеров, нападнаха молещите се пред храма. Според становището на правосъдното министерство активистите на партията не са преминали "... изискуемия минимум на грубост, така че това да доведе до нарушаване на правото".

Явно и в Троянския манастир става дума за изискуем минимум на грубост и липсва нарушаване на права, след като седмица след случката институционална реакция няма.

За всеки случай напомням, че сексуалността в България нито се регулира със закон, както в Либия, Алжир, Мароко, нито се наказва със смърт, както в Саудитска Арабия, Иран или Судан. Но поне се предполага, че още с Конституцията се гарантират живота, достойнството и правата на личността. Без оглед на сексуалната ориентация.

*Катамит жаргонно се използва в смисъла на "пасивния партньор при анален секс".

Oще: националисти  рейд  секс скандал  троянски манастир 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 11.04.2014, 15:08

29 TaZ | 14.05.201413:39

Мануела за теб едва ли ще се избиват да те вземат в харема Смее се
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

28 Manuela Gerenova | 10.05.201415:12

Ох, хубаво, че са Волен и Расате, че да не съм в харем наистина...
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

27 Оня Дето Го Трият | 10.05.201414:59

Е добре де, сеега като няма педераси в манастира по-спокойни ли се чувствате днес?
По-добре ли спахте тая нощ?
По-защитени?
По-богати?
По-добре живеещи?
По-православни?
Какво се примени за вас след като група малоумници обявили се за баш-българи изгониха няколко монаси?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.04.2014, 19:50

26 dedo adji | 10.05.201414:07

Поздрав, Нани! Включила си се, докато отварях очите на Мануела.
Ами ние с теб нямаме противоречия. Пише ти човек с (почти) сигурна работа и приличен доход, от който вече 22 години заделям за националистически инициативи. (Не съм плащал на биячи.)
Разсъжденията ти за същността на национализма са абсолютно правилни. Точно от такива хора имаме нужда, че да не ни представят пред народа и света боклуците.
Дерзай! Дс живее България!
( Русия, ако ще.)
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.04.2014, 19:50

25 dedo adji | 10.05.201413:54

Мануела, трябва да си много млада, за да не помниш, че ДПС се учреди като ДПС на турците и мюсюлманите в България. По случая специално беше сезиран Конституционният съд, но националните предатели в него (до един етнически българи) се оказаха с един повече от тези,които не пожелаха да се подчинят на заповедите от Вашингтон. Години по-късно, точно с цел да хвърлят прах в очите на такива като теб, започнаха да кооптират българи, като едни от най-забележителните между тях бяха Христо Бисеров ефенди и Данчо Ментата ефенди от кликата на Костов. Пеевски е ново попълнение, ти по-добре ще го знаеш що за стока е. Разсбираемо е Хасан и Осман да не се примиряват да живеят в България и да си мечтаят за дунавския вилает, където да са аги, както и бедни българи, смазани от кризата да гласуват за ДПС, за да не си загубят работата, но когато ги легитимират професори и адмирали, това са подкупни продажници (извинявам се за тавтологията). Мога да уважавам Хасан и Осман, но подобни измекяри не. Доган всъщност е патриот, но патриот на Турция.
Един пример от меката на демокрацията. В белия дом седи (полу) негър, но е номиниран от традиционната демократическа партия, а не от Черните пантери. За последните и самите негри не биха гласували.
А опасността си е напълно реална. Виж Кипър, виж Югославия, виж Крим. Само някой от управниците да разсърди беликия бял баща (не, че някой ще посмее, но може без да иска) и сценарият може да бъде активиран.
Националистическа партия е абсолютно необходима. Ти вече се отказа, поради служебни ангажименти, да водиш такава партия. Ще търсим друг водач. Ти само си отваряй очите, да не се чудиш как ти или дъщеря ти е попаднала в някой харем.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 03.11.2011, 16:10

24 NannyOgg | 10.05.201413:16

Не съм съгласна, Мануела. Национализмът не е присъщ на по-глупавите /нека така ги наречем/. Национализмът, по същността си, не е анти /антитурцизъм, антирусизъм, антиевропеизъм/, а така, поне по думите ти, го определяш ти. Точно това е и атакисткият капан, изобщо капанът на тези, които представят себе си като националистически формации. Но не са такива. Това е елементаризъм, това е нищо повече от сплотяване на тези, които вечно си търсят някой, който да им е виновен - я, че нямат работа, я за нещо друго. Национализмът не изключва традиционните български ценности, нито изключва това да съжителстваш с различни от теб, не изключва демокрацията и общочовешките ценности. Напротив - той е онази ядка, онова ядро, което всяка политическа партия и изобщо всеки политик трябва да носи у себе си - а именно: да поставиш националния интерес, с ясно определени национални приоритети над други, небългарски такива /в нашия случай/. В този смисъл независимостта на една държава е национализъм. Да се съхраниш от имперски и всякакви други нечисти интереси и домогвания също е национализъм. Да създадеш в страната си условия за работеща икономика /това обаче не може да стане, като разсипеш нещо в личен интерес/, с нормални условия за живот, с върховенство на закона, работещи институции и т.н. - и това също е национализъм. Защото си поставил интереса на нацията и страната си над други интереси.

И точно такъв тип национализъм аз виждам във всяка държава, която е достойна за ... щях да напиша за подражание, но нека напиша просто във всяка нормална, демократична държава.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 06.09.2010, 15:20

23 Manuela Gerenova | 10.05.201412:40

ДПС не е и никога не е била етническа партия. ДПС е просто една машина за пари, власт и влияние, която за благозвучие се нарича партия. По тази причина фобия от ДПС като партия на определен етнос е необоснована, нереална и неоправдана.
По същата логика да съществува "националистическа" партия като "балансьор" или като някакво противопоставяне е излишно.
Национализмът е един от опиатите за по-непретенциозните в интелектуално отношение хора. Масовото и повсеместно затъпяване доведе до възраждането на националистическата риторика. По-простият човек винаги ще търси вината за нещастията и несполуките си извън себе си, а "чуждото" се оказа удобно оправдание, както и ще търси упора не в себе си, а в Държавата. Да не пропускаме и икономическата криза, която пък в България си е перманентна. И в един момент взеха да се надават гласове, че за цялата тази картинка е виновна толерантността. Един вид "Другари, объркахме я с тая толерантност, 'айде обратно, да живее родината!". Колко му трябва на малкия човек да прегърне горещо идеята, че чужденците/ емигрантите/ гейовете/ филанкишията са най-голямото зло, те са виновни за всичко и ако ги пратим на Марс ще цъфнем и вържем.
В България приехме особено присърце нещата до степен на изглупяване. Гледам, че при нас врагът се мени на ротационен принцип, явно за да не им доскучава на нашите "националисти". Единия месец са сирийците, втория - турците, третия - гейовете, четвъртия - европейците и така докато свят ни се завие. Напоследък се задържа тенденцията "Традиционни български ценности", което води и до изгъзици като тази в Троянския манастир. Очевидно е, че мисленето не е силна страна на никой "националист", че да се запита кое е по-християнско - да биеш или да обичаш ближния. Дори не ми се връща на въпроса дали е редно монах да има сексуални предпочитания.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.04.2014, 19:50

22 dedo adji | 10.05.201412:36

Цялата работа ми прилича на миналогодишните протести срещу правителството на Орешарски. Напълно съм съгласен,че са боклуци и трябвая да се изринат, но кого предложиха протестиращите?
Същото виждам и тук. Златина се страхувала от айнзацкомандите (открехнах ви, че руският термин е "черная сотня"), Зеленият бетон се отвращавал от Сидеров.Не подкрепям биячите и не съм адвокат на Сидеров. Но искам в България да има здрава националистическа партия, с която да се съобразяват в парламента, и докато някой по-достоен не вкара такава партия там ще гласувам за Волен
   

оценка

+0 -1

Регистриран на: 03.11.2011, 16:10

21 NannyOgg | 10.05.201411:58

Отговор на 21-ви коментар:
Добре, очевидно аз се изразявам безкрайно лошо. Обаче в коментар 19 Зелен Бетон ги е разяснил нещата кристално. Защо не си направи труда да прочетеш поне неговия коментар?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 07.04.2014, 19:50

20 dedo adji | 10.05.201409:25

Нани, до появата на "Атака" имаше няколко националистически партии, които, обаче, по стара българска традиция се караха кой да води бащина дружина и затова оставаха маргинални. В това време ДПС се бетонира и стана незаменим партньор на всички управляващи.
Ако нямаше ДПС никой нямаше да се сеща за "Атака". Хубав или лош, Сидеров успя да впрегне Валери Симеонов, неговата телевизия и още спонсори и проби на национално, а след това на европейско ниво. Вярно е, че той сам си бие такива шамари, каквито никой друг не би могъл да му забие, но не се намира кой да го замести. И друг път съм предлагал, който не харесва Сидеров да го избута. Къде бяхте всички вие, докато ДПС укрепваше? Демокрацията, европейските ценности и политическата коректност ви бяха по-мили от България.
Докато има етническа партия на чужд етнос е абсолютно необходима националистическа партия, и то една, за да не се разпиляват силите.
В цяла Европа се надигат националистически партии. Защо ли аджеба, нали на европейците всичко им е наред - демокрация и благоденствие до дупка? Политкоректниците презрително процеждат "ксенофобия" Ами ксенофобия си е. Според елементарните ми познания по гръцки, "фобия" ознзчава "страх". Наричат го ирационален, но много често е подплатен с напълно реални опасности. Много таксиджии отказват да карат нощно време из циганските махали. И те ли са ксенофоби? Минете някоя вечер оттам, и такава фобия ще ви налегне, че ще счупите рекорда на Юсеин Болт. Ама скоро няма да има къде да избягате.
   

оценка

+1 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.