Паралелната армия | webcafe.bg
Webcafe

Паралелната армия

Webcafe.bg 20.05.2014, 18:43 (обновена 23.05.2014, 18:08)
Силует

Оръжията в статистиката на прокуратурата

Прокуратурата обяви „новина", която медиите трябваше да разгласят всеобщо - над 200 000 души имат законно разрешен оръжеен арсенал. И дори могат да конкурират боеприпасите на българската армия. Така се изказа не кой да е, а главният прокурор Сотир Цацаров.

Не става ясно дали тези хора са психически стабилни, нито дори какъв е смисълът да получаваме тази информация.

Проверката е открила и десетки случаи на изтекли разрешителни (справка - Петко Савов Петков от Лясковец) - факт, който със сигурност е бил на лице и преди това.

Не е ясно колко ръце държат незаконно пистолети и пушки.

Предполага се, че полицията трябва да знае колко са разрешителните за оръжие, че следи кога едно разрешително изтича и прави проверки, така че да е ясно в чии ръце ще гръмне пушката.

Благодарим ви, че ни държите информирани. Но какво се случва оттук нататък? 14 досъдебни производства и препоръки за действия. Трябва ли да бъдат предприети други мерки? Срещу кого, какви, кой е отговорен?

След случая „Лясковец" това е всичко, което се постигна - една проверка и статистика, без никакво значение за човека извън системата на МВР, който стои пред телевизора и не знае да цъкне ли с език на цифрите или да смени програмата.

След дъжд качулка. Обявените резултати не променят отминалите инциденти, нито са гаранция за предприемане на действия. Кой може да каже дали скоро отново няма да има случай на употреба на огнестрелно оръжие и нови жертви, които да предизвикат нова проверка и нова статистика?

Ако съдим по последните години, случаи със сигурност ще има. Поне веднъж на месец-два се оказва, че военен или полицай е използвал оръжието си, за да убие роднина, съпруга, деца или себе си.

Последният случай е от края на април, когато военен полицай застреля съпругата си във Враца при семеен скандал.

Обявените от прокуратурата са просто суха статистика, която не дава никакви рецепти. Докато поне един път не стане ясно какво ще правим след това, статистиката ще продължава да се увеличава - ако не тази на притежаваните оръжия, то поне тази на безсмислените жертви.

Oще: боеприпаси  лясковец  огнестрелни оръжия  оръжия  петко савов петков  сотир цацаров 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 18.09.2013, 11:56

14 Citizen X | 22.05.201416:22

Тъпа статия, ама умрех да се хиля на коментарите! Много щастлив ДА!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 02.10.2012, 11:42

13 скучко | 22.05.201412:28

Хммм, и аз съм един от списъка от над 200 000 регистрирани с бойно оръжие от не знам колко си години (без да съм, или бил фуражка). За тва време:
- Комшията отсреща, като се насмука дъни яко мазна чалга, ама аз не съм се сетил да почна да го гърмя;
- Един се гледа да тръгна с колата на некъде та да ми заеме убавотво место ама яз още не съм го утрепал;
- Касиерката у суперо и она ми прай сурати ,ама на , жива е;
-Две три "рокерчета" с "пистаци" на не знам си колко си години и униформа състояща се от джапанки, избелел потник и гащи с трудно определим цвят редовно форсират на празен ход по улицата ,ама на, още си бръмчат;
- Един се ме дразни как върви и се секне...., друг тва....трети онова....
........................................................................................................
и се чудя що още са живи тея бе, що не зема да ги изпозастрелям а!? Чуди се
Па се сетих , че по-долу колегата обяснява , че сичко иде от канчето- какво имаш в него и как е набивано. Кул muhihihihi Лош или много луд
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 12.09.2011, 17:24

12 Мунчо | 22.05.201410:44

"И като ти застрелям ротвайлера, щото ми е кофти ден, тежък махмурлук а гнусотията лае, лае, лае и не се спира до оградата? Ко прайш?
Може и по крадец да лае ама аз де да знам, не мисля (никой в БГ не мисли) и просто щот ме вбесява вадя калашника и пуцам..."

Е, как какво ще стане? Той ще извади неговото пушкало и ще ти го върне. КОЕТО вече си е сериозен повод да се замислиш въпреки махмурлука и "афекта".

Ако се разхлаби рижима за притежаване и носене на оръжие неминуемо ще има "преходен период", през който период ще станат сакатлъци. Но предполагам след това системата ще намери новото си равновесно състояние... И всички ще сме учтиви и усмихнати един на друг Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.07.2011, 15:53

11 KingoftheROAD | 22.05.201409:55

Пуцалото на Бойчев може да е переделан газов пищов под бойни патрони. В такъв случай ко прайм?
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.07.2010, 18:51

10 Зелен Бетон | 22.05.201405:03

VonBl (9): Признавам си, не знаех, че сегашният закон включва такива неща. Не знам защо съм останал с впечатлението, че (бойните пистолети поне) са само на разрешителен режим. Може би е било така преди време.

Не вярвам да е съвсем това, което си представям, де. И ако прочета закона, със сигурност ще му намеря кусури – но чак толкова време не ми се отделя.

Що се отнася до евентуалното незаконно пушкало на Бойчев – и този момент съм го пропуснал. Ако е така – просто е: изземване, глоба, медицински преглед, курс, изпит. Плюс каквото се полага по НК. Намига Все едно са го хванали да кара мотоциклет без книжка и регистрация.

Освен ако не реши да премине на газов пистолет. Тогава ще си спести прегледа, курса и изпита. Както ако реши след мотоциклета да мине на колело Усмивка
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 29.02.2012, 21:17

9 Von Bl | 21.05.201419:50

>

8 Зелен Бетон | 21.05.201417:52
Тук съм напълно съгласен с Бойчев (5).

Бих добавил и още нещо: който иска да притежава огнестрелно оръжие – задължителен курс по устройство, стрелба, поддръжка и съхранение за съответния тип пръжие, с изпит накрая. И с досие въз основа на курса, което във всеки момент е достъпно за полицията. Така поне половината от потенциалните психопати ще си проличат предварително.----------------- Бетон! Не виждам съществена разлика между, товоето предложение и настоящият закон за притежаване на оръжие Стрелка Ама никаква, буквално си изкопирал изискванията на служба КОС към МВР. И да ти кажа под секрет само, на уше спя Ти си съгласен с мнението на Бойчев, обаче той самият има незаконен пистолет и се хвалеше пред целият сайт, че ходи с него на "свински погребения" по Коледа. Даже преди време заплаши Бобо пак със същият скрап. Някакво конкретно предложение да имаш по горният казус,А? Идея
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 05.07.2010, 18:51

8 Зелен Бетон | 21.05.201417:52

Тук съм напълно съгласен с Бойчев (5).

Бих добавил и още нещо: който иска да притежава огнестрелно оръжие – задължителен курс по устройство, стрелба, поддръжка и съхранение за съответния тип пръжие, с изпит накрая. И с досие въз основа на курса, което във всеки момент е достъпно за полицията. Така поне половината от потенциалните психопати ще си проличат предварително.

Превозните средства също са де факто оръжие – от стотина килограма (мотоциклет) до тонове (тир) желязо, което можеш да управляваш с висока скорост. Щом искаш да караш, даваш едни пари, ходиш и се учиш. Изпитват те накрая и ако преценят, че си годен, вземаш книжка (за съответната категория). Книжката периодично се подновява след медицински преглед. Ако претрепеш човек или направиш друга поразия с МПС-то си, книжката се отнема, евентуално и МПС-то, а санкциите по НК са отделно.

Логично е режимът за оръжията да е на същия принцип. А за тези, които заради работата си носят оръжие в цивилна среда – още по-строго (аналогично на изискванията към професионалните шофьори).
____________________________

Имам обаче неприятното усещане, че лафът на Цацаров за паралелната армия не е изпуснат случайно. Няма да се изненадам, ако започне да се раздухва поредната психоза, този път срещу притежателите на огнестрелно оръжие. В резултат на което то да бъде иззето предимно от нормалните притежатели на такова, които е малко вероятно да злоупотребят с него. Така предимството във въоръжение на силовите органи на властта и на бандитите ще стане още по-осезаемо. И ако утре (недай боже) у нас се завихри нещо подобно на украинската каша, и плъзнат т.нар. „вежливые люди“ (ония с униформите без опознавателни знаци), обикновеното население ще се окаже още по-безащитно, отколкото е сега. Дано не съм прав.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 01.07.2011, 15:53

7 KingoftheROAD | 21.05.201414:23

Borracho тия тримата пед@лчета не са и помирисвали служба в армията. Нямат си идея как рита АК47М на живо, освен на контрата в кимпитъра. Никакво чувство за ориентация, правилни действия, и т.н. Цяло чудо е, че не ги е срещнала баба Меца или кумчо Вълчо. Че чак тогава щяха да се сетят накъде да вървят Много щастлив


А в Швейцария всеки здрав, прав и корав мужик, служил срочно в армията им, му се зачислява армейското оръжие, което се полага за званието, длъжността му и тн. И освен това е длъжен да го съхванява в къщи в сейв, а не да го разнася по улиците.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 23.04.2014, 18:33

6 kovatz | 21.05.201410:31

Аз си мислех, че норвежците са цивилизован и хрисим народ, но вижте каква масакра направи Брейвик! Не знам дали точно такова нещо може да стане и при нас ама... оръжие? Не! Съгласен съм напълно с коментара на Борачо.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 28.02.2012, 12:47

5 Boicho Boichev | 21.05.201409:44

Промените трябва да са в две посоки- пълно право за притежаване на огнестрелно оръжие за всички нормални граждани-особено за собственици на имоти или бизнес, и АБСОЛЮТНА забрана да се докосват до огнестрелно оръжие и боеприпаси осъждани и криминално проявени, и психически болни.
Системата трябва да е обратно- не кой има право на оръжие, а кой няма право.С първата криминална проява трябва на лицето да се налага пълна забрана за притежаване и боравене с оръжие и боеприпаси, и ако я наруши- 20 години затвор!Или казано с други думи-либерализация на режима за законопослушните граждани, и крайно ожесточаване на наказанията за незаконно притежание на оръжие или боеприпаси.
В Швейцария всеки пълнолетен мъж има автомат в къщата си, не обаче ако е осъждан или криминално проявен.Ако в такъв човек се намери оръжие- санкциите са крайно сурови-много дълги години затвор.
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.