Cafe-демокрация | webcafe.bg
Webcafe

Cafe-демокрация

Стоян Георгиев 27.10.2012, 08:11 (обновена 10.11.2012, 09:35)
Белене първа копка

Снимка: © belene-npp.com

Всеки уикенд питаме, а вие ако искате отговаряте

ГЕРБ: "Да се развива ли ядрена енергетика в България чрез изграждане на нова ядрена електроцентрала"?

да  
не  
не мога да преценя  

БСП: "Да се развива ли атомната енергетика в България чрез изграждане на ядрена централа на площадка „Белене"?

да  
не  
не мога да преценя  

От днес всеки уикенд в рамките на Webcafe.bg ще си организираме уикенд референдум.

Ние ще ви питаме, а вие ще отговаряте само ако искате.

Освен да отговаряте ще може и да питате.

Изпращайте въпроси на редакционния мейл webcafebg@gmail.com.

Ние ще избираме по няколко всеки уикенд и ще ги предоставяме на вашето внимание за гласуване и обсъждане.

За старт сме избрали двата въпроса, с които ни занимават последния месец управляващите и БСП.

Enjoy:)

Oще: cafe-демокрация  референдум 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 28.09.2010, 14:22

32 Pavur Pezev | 29.10.201207:22

И да се пенявите,Белене требеше да се построи отдавна,обаче ойро-атлантите,демократи бяха заети с Първоначалното Натрупване на Капитала и не им беше до туй.Алчна сган.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

31 Bichkiiata | 29.10.201203:33

Govedo13


Всичко дето си предложил и обяснил е хубаво, но, ти наистина ли мислиш, че в България 70% от населението може да прочете и осмисли текст по-дълъг от 10 изречения?

Безумието беше, когато закривахме действуващи реактори, а строежът на Белене е нещо много повече - това е имплозия на българското държавническо мислене.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

30 Оня Дето Го Трият | 28.10.201219:56

Сигурно не е редно да се изказваме всички по атомна енергетика, ама тогава защо ни питат? Нали нещо референдум ще има.....
Така че май не ние сме виновни, че сме пенкелер специалисти по всичко - ми просто питат ни - демокрация не разбирам
Виж ми първия коментар - май беше по-редно да ни питат първо дали да ни изобщо да ни питат Намига

А колкото до коментар 27:
MacAllister | 28.10.201205:57
"....Ако ме питате мен, на действащите политици трябва да се забранят почти всякакви освен неизбежните държавни дейности..."

Да, питаме теб - кой да го забрани това на политиците? Шокиран
Аллах ли, Папата ли, кой?
Що за изказване беше това, Макалистър....ти обикновено говориш умни неща, но сега Шокиран
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 10.01.2011, 02:29

29 straight | 28.10.201215:22

Едно не разбирам - как хора, които нищо не разбират от ядрена енергетика, ще се изказват за развитието й? Или това е като всичко друго в нашата страна - всеки е компетентен по всички въпроси, но не в това, което работи.

Поздравления за коментар № 27. Напълно отразява и моето мнение.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

28 Оня Дето Го Трият | 28.10.201213:00

Блеещия в небесата

Абе експерте, такива глупости говориш, че чак незнам дали не ти става неудобно на теб самия!
Напълно изградена работеща АЕЦ Козлодуй, с 4 реактора, годишно вади някакви жалки няма и 100 млн. лева печалба, а ти ни обясняваш как новото Белене щяло с някакви бомбастични печалби и без да се вдига цената на тока да се изплати за нула време.
Абе ти чуваш ли се?
Ето ти реален факт под носа, него коментирай, не ни разправяй небивалици!
   

оценка

+0 -3

Регистриран на: 07.05.2010, 04:54

27 MacAllister | 28.10.201205:57

Абе що спорите? Не е ли ясно на всички, че въпросът не е "за" или "против", а може ли да стане тая работа, без нашите милиционери и политици да окрадата двойно та и тройно на цената на АЕЦ-а и накрая ние да ги изплащаме техните хонорари като кредит на ... има ли значение кого... Аз лично си мисля, че в момента няма политическа организация, която може да ограничи краденето под 50% от общата сума, която ще се похарчи и затуй въпреки, че съм за атомната енергетика съм против делегирането на инициативата за развитието й било то на ГЕРБ, БСП или дори по-малките фалшиви партии. ГЕРБ показаха, че краденето и наглостта могат да прескочат всякакво приличие и познавайки човешката природа не си правя илюзии, ако другите питащи (БСП) ги заменят на власт ще действат според новите реалност - т.е. още по-малко срам и приличие. При такива условия, такъв проект може да ни излезе изгодно само по начина, от който най-много хора се дърпат - да си го построят и експлоатират руснаците. Те същот крадат, но имат ограничения, поне са си мафия като мафия, а не разградено стопанство и в крайна сметка персоналната цена, която всеки от нас ще плати вероятно така ще е най-ниска. Сигурно на някои им звучи перверзно да се говори така, но кажете ми - като мислите не мислите и за джоба си? Да оставим сегашните или предишните да организират тоя проект значи поне двойно по-висока цена от реално необходимото, ще ни донесат от 9 дерета вода, за да ни "докажат" как международни авторитети дават същата оценка, но резултатът ще е все същия - едни милиарди ще отидат по джобовете на простаци, които дори няма да ги вложат в нещо смислено, нито пък ще са заслужили и стотинка от тях, а ние ще ги изплащаме и с цената на тока и с данъците си.

Ако ме питате мен, на действащите политици трябва да се забранят почти всякакви освен неизбежните държавни дейности и както винаги ще ви напомня за смисъла на официалното постулиране на гласуването "против всички" - липса на кворум, отнемане на правото на избраниците на законодателна инициатива, докато не допуснат развитието на по-свестни партии, които да изберем. Без насилие, без изцепки - просто ограничние. Аз не съм гласувал за никого от тях, но те имат наглостта да ме представят и да ми харчат данъците - нима не е редно, ако такива като мен са мнозинство да могат да забранят произвола легално? Е, спорът за АЕЦ-а е точно такъв пример.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 21.03.2012, 23:59

26 Evgeni Metodiev | 28.10.201201:51

Пепе, изглеждаш разумен човек и си много прав с логиката си, за това на теб бих отговорил с удоволствие. Да караш Бай ганьо обаче да разбере, че кредитите се теглят за стратегически проекти, които чрез производство се изплащат е по-рентабилно и смислено от това да си купиш 10-годишен автомобил, е безсмислено.

Що се отнася до технологията руснаците няма какво да доказват толкова. Тук някои експерти ще екнат с Чернобил, за който всички ззнат доколко проблемите са технологични. Именно заради него обаче са си взели много поуки и примера е козлодуй - една от най-сигурните централи в европа и света. Да не забравяме че и по сегашния проект Белене е международен - контролните системи са "западни".

Не си прав и за това, че не са строили - последно в Чехия 2002-2004 бяха построени 2 реактора от типа на нашите 5 и 6 Усмивка

Другото е цената - тя, производствено ще бъде колкото или по-ниска от козлодуй, това е ясно, т.е. 2-2.5 цента на киловат. При средна изкупна цена на НЕК 70 евро на мегават, това прави около 50 евро чиста печалба, при условие че НЕ СЕ ВДИГА цената за потребителите (или не би трябвало...). При това положение изплащането ще е в рамките на 18-20 години, ако този срок се удължи до, да речем 30, което е реалистично, реално ефекта ще е СВАЛЯНЕ на цената за потребител. При всяко положение буфера в цената е достатъчно голям и позволява да се "играе" и на вътрешния и външния пазар. Тук е и проблема и засегнатите интереси. Говори в средносорочен план - задължителното изкупуване на еко-лъжата ще падне. А познай дали може да се съревновава последната като цена? А частните тецове?

Не на последно място е и социалния фактор - наука, строителство... За този беден регион това е манна небесна. Не е за подценяване и факта, че и в сегашния договор е записано, че 30% от дейностите трябва да се извършат от български изпълнители/подизпълнители, т.е. далеч не всички милиарди ще излязат от страната. Да не говорим как такъв проект ще раздвижи строителството и производството в краткосрочен план - както и ти каза, криза се бори с инвестиции, не с затягане, особено както при нас няма на къде повече ;)
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 13.10.2011, 07:32

25 pepe | 28.10.201201:02

А, забравих да спомена - всяка държава си печата парите, не само "Америка".
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 13.10.2011, 07:32

24 pepe | 28.10.201200:51

Не Оня, няма да ти отговорят това, защото и те искат да я построят тази централа и има много причини да го искат. Така можеш само ти да отговориш, не мисля, че руснаците са толкова тъпи.
Предполагам си наясно, че зада съществува една държава, тя трябва да има икономика. Това го знаеш, нали? Така, сега следващата малка стъпка - малки стъпки, зада можеш да следиш мисълта. Сигурно си чувал, че икономиката така работи, че зада получиш нещо, някакъв продукт, някакви пари, трябва първо да вложиш нещо. Чувал си го, нали? Оставяме за момента настрана въпроса, за това в какво го влагаме - това е въпрос, в отговарянето на който се състои работата на икономистите в управлението на страната. Но каквото и да искаш да произведеш, трябва да вложиш нещо. Съгласен? Така че очевидно е, че само със спестяване на държавно ниво не става. То не става и на семейно, все трябва да има някакви приходи, от които да спестяваш. Ние българите в държавата си от години сме много добри в спестяването, очевидно е. И каточели само в това, поне по отношение на икономиката. А политиката на затягане на коланите води единствено до това, че не остава нещо, на което да ги затягаш - тя може да се води само до известно време - докато има понатрупани сланинки за сваляне и докато не започне да засяга жизнено важни органи. Така, значи, стигнахме до извода, че зада съществува, държавата трябва да инвестира. От тук нататък, трябва да се отговори разбира се на въпроса "в какво?". В кое е изгодно да се инвестира /дали в нови палки на милиционерите или даречем в атомни централи/. Но че трябва да се инвестира е сигурно. А имайки предвид размера на страната, тези инвестиции трябва многократно да надхвърлят тези 10-20 милиарда, всяка година.
И не, мисля, че има много начини тези пари да не дойдат от повишаване на твоята сметка за ток. Всъщност мисля, че увеличаването на дела на атомната едергия може даже да намали сметката ти, имайки предвид цената и сравнена с цената на произведената такава от вече прекалено многото ни "възобновяеми източници" /енергията от които предвид цената и със сигурност не може да се продава навън и просто по принуда трябва да се продава на "народонаселението" в пълния и размер/, ядрената енергия ще намали средната цена на продукта електрическа енергия в страната, което ще го направи по-конкурентен и продаваем навън, освен че ще свали цената му навън.
Тази централа не се явява във вакуум. Това го разбираш, нали? Тя е свързана в една система - енергийна и икономическа. Ако тя ще дава енергия на цена, под средната в страната, значи е изгодна и не само няма да ти повиши сметчицата за ток, ами ще я намали. Ако пък по някаква немислима причина енергията наистина ни дойде в повече /това наистина е трудна даже за представяне ситуация/ и няма какво да я правим, можем да затворим някое по-нерентабилно производство - от това пак само ще спечелим.
Сметки трябват за тая работа, а не питане "ама откъде ще вземем парите?".
Още по-малко пък глупави изявления за това кой бил Петко, а кой бил "мъж".
Чувството си за малоценност не го насаждай на държавно ниво.
   

оценка

+3 -0

Регистриран на: 18.08.2010, 20:27

23 Оня Дето Го Трият | 27.10.201223:54

Те веднага ще ти отговорят:
Срещу това ще ви дадем среден пръст! Смее се
В политиката и в живота никога нищо не е справедливо и по братски.....така че измисли друг сценарии
Интересно защо Блеещия в небесата експерт не може да отговори обаче Тъжен
   

оценка

+0 -2

Най-коментирани

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.