Кой плаща за златната ера на телевизията | webcafe.bg
Webcafe

Кой плаща за златната ера на телевизията

Webcafe.bg, по The Connectivist 30.05.2014, 17:48 (обновена 02.06.2014, 08:28)
game of thrones

Един епизод на Game of Thrones може да достигне 6 милиона долара, но инвестицията на HBO е оправдана

Почти се е превърнало в баналност говоренето за новата "златна ера" на телевизията, с излизащи всеки сезон нови сериали, конкуриращи киното по качество на актьорска игра, режисура и операторска работа. Но откъде идват тези продукции? Кой плаща сметката? И как зрителите потребяват този потоп от съдържание с мащабите на Холивуд в ерата на стрийминга и безжичните мрежи?

Новите технологии са променили начина, по който хората гледат сложни, комплексни ТВ сериали и шоута, но утвърдената практика с предлагането на "пакети съдържание" като цяло осигурява необходимото финансиране, продължавайки междувременно да демократизира телевизионния пейзаж.

С пакетите от програми зрителите колективно субсидират цената на всички канали, като плащат и за тези, които гледат крайно рядко. Ако потребителите имаха възможността да избират отделни програми, някои канали биха станали изключително скъпи, а други, по-малки мрежи просто биха спрели да съществуват.

Според някои анализатори спортни канали като ESPN или Eurosport примерно биха стрували най-малко $20-25 самостоятелно. И общият резултат не би бил много по-добър за потребителите; те биха плащали същите суми, или дори още по-високи, за по-малко съдържание.

Включването на каналите в пакети позволява на операторите да създават сериали и шоута с безпрецедентни мащаби и качество, а нови услуги като TV Everywhere, HBO GO и DVR дават на зрителите възможност да гледат това ново съдържание в удобно за тях време.

Най-скъпото в телевизията

Тъжната истина е, че качествените програми и сериали никак не са евтини. Breaking Bad ("В обувките на дявола") е струвал около $3 млн. на епизод, а "Игра на тронове" достига стряскащите $6 млн. на епизод. Някои сериали и шоута имат зрителска аудитория, съответстваща на огромните им бюджети, но други вероятно не биха могли да продължат без пакетите от канали.

Тази система работи и в двете посоки - по-малко доходните шоута подкрепят по-мащабната творческа среда. Например сериалът Community, макар да се радваше на много похвали от критиците, никога не е бил с особено висок рейтинг; въпреки това продуцентите му имаха възможността да експериментират с разнообразни форми и стилове. Именно това усещане за смелост и иновации е едно от нещата, които привличат зрителите към някои канали.

Според Джон Лансинг, председател на борда и изпълнителен директор на американската Маркетинг асоциация на кабелни и телекомуникационни оператори, този модел на разпределени разходи осигурява на мрежите стабилна финансова опора за поемане на творчески рискове, което на свой ред привлича нова аудитория с нови навици на потребление.

"Пробивът на ново съдържание в сегашната златна ера на телевизията се случва, защото бизнесмоделът е стабилен и дава на потребителите свобода да получават желаното съдържание на различни устройства и да го потребяват по различни начини", казва Лансинг.

Наистина заради стрийминга и мобилните приложения, връзката на кабелните телевизии със зрителите вече не е обвързана с времеви слотове или дори с телевизора в хола. С широка гама от шоута в пакетите, предизвикателството сега е как потребителите да получават максимума срещу своя абонамент.

"Сред зрителите има огромно желание да плащат за различни начини за снабдяване с телевизионно съдържание," казва вицепрезидентът по дистрибуция на A&E Марк Гарнър. "Проблемът е как да се разшири възможността за осигуряване на отлично съдържание и съвременни технологии до хора, които не се възползват от това, което в момента им е достъпно."

Популяризация

Колкото и парадоксално да звучи, стрийминг услуги като Netflix и дори торентите с пиратско съдържание подпомагат TV Everywhere, HBO GO и подобни решения. Въпреки борбата между традиционните телевизионни мрежи, поточната дистрибуция и пиратството, на която често се акцентира в масмедиите, според много анализатори те взаимно се допълват.

Статистиките показват, че потребителите на стрийминг услуги като цяло гледат и повече телевизия от останалите потребители; същото, макар и в по-малка степен, важи и за пиратите.

Ръстът на услугите за стрийминг на хитови ТВ програми сега е единствено въпрос на популяризация и достъп до потребителите, които досега не са осъзнавали, че имат този достъп. Според Гарнър, под 20% от абонатите на кабелни програми съзнават, че биха могли да гледат съдържание и от други устройства.

Едно е ясно - каквито и да са нивата на ръст на потребителите, пейзажът бързо се променя, вече буквално за месеци, вместо за години. И с нарастващата експанзия на стрийминг услуги, гледането на телевизия със сигурност ще продължава да еволюира в обозримото бъдеще.

Oще: breaking bad  game of thrones  hbo  netflix  бюджет  игра на тронове  кабелни програми  канали  пакетни услуги  продукция  сериал  сериали  стрийминг  тв  телевизия  услуги  финансиране  холивуд 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 15.12.2010, 11:11

2 Borracho | 01.06.201414:58

Ами като се има превдид кой владее Холивуд е ясно кой плаща!

(да! познахте, на повечето фамилните им имена завършват на "берг", "бърг" или "тал")
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 12.11.2011, 13:00

1 Govedo13 | 01.06.201412:24

Хамериканците плащат а пък ние си имаме замунда. Да са живи и здрави и плащащите и ние авантаджиите. Много щастлив
   

оценка

+0 -0

Webcafe търси асистент-реклама

Wecafe

Екипът на WEBCAFE.bg се разширява.

Търсим асистент-реклама. Задълженията включват грижа за успешното протичане и отчитане на кампаниите, комуникация по текущите проекти с рекламни агенции и рекламодатели.

Ако имате интерес към позицията, изпратете CV на мейл: dani@webcafe.bg

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.