ГЕРБ ни пази, а тяхната полиция ви гази | webcafe.bg
Webcafe

Газят

Емилия Милчева
18.02.2013, 17:35 (обновена 20.02.2013, 14:00)

1 от 30 снимки Назад Напред

Газят

Снимка: © Sofia Photo Agency

ГЕРБ ни пази, а тяхната полиция ви гази

Малко преди шефът на СДВР Валери Йорданов да обяви във вечерните новини, че нормалните хора са си тръгнали от протеста, Явор звънна, за да каже, че полицаи са го ступали по главата с палки, а "Никон"-ът е на сол. В резултат на изпълнение на професионалните му задължения - искал да снима как бият други, но бил грубо "профилактиран".

Извади си медицинско, казвам, докато пред очите ми телевизиите показват все нормални хора, които вече не крещят срещу високите сметки, а срещу Властта. А "нашата полиция" пази Властта от тези нормални хора така, сякаш са й обещали премии за всеки респектиран.

Полицията беше същата и на 10 януари 1997-а, когато се запознах отблизо с полицейския респект в малките часове на нощта, докато тичахме с Марто, фотографа на БТА (вече не е между живите) от Коня към "Аксаков". Когато събориха Марто на земята, той се беше свил на две, за да запази фотоапарата. Успя, но го посиниха.

В този понеделнишки 18 февруари всички "говорещи глави" се изказаха, че са на страната на гражданите. Нито една от тях, разбира се, не се появи на протестите. От гражданите, на чиято страна са, ли се страхуваха, или от полицията, че може и да не ги различи от нормалните граждани?

Така, в нощта на 10 срещу 11 януари, под опашката на Коня се появи тогавашният кмет на София Стефан Софиянски, за да помоли насъбралите се там да се разотидат. "Момчета, хайде, отивайте си..." После се качи в колата и си замина, а полицията ни погна както си му е редът.

Днес очакваме всички говорещи глави да наизскачат като плъшоци - опозицията, за да се изкаже срещу полицейското насилие, управляващите - за да обяснят, че са действали изключително и само в рамките на правомощията, дадени им по закон.

Провокаторите към насилие на всеки протест са едни и същи. Дискредитирането е познат и любим метод - футболните агитки бяха вкарани и при зимните протести през 2009-а на студентите, за да направят това, което винаги правят.

Агитки на футболни фенове, лумпенизирани групи и хора с криминално минало, добре известни на полицията, за да бъдат лесно привикани, когато се налага да се върши мръсна работа. Изпълзяват, вършат каквото трябва да вършат, а после премиерът казва да внимаваме, че има твърде много лумпени в държавата. Е, ако имаше твърде много интелектуалци, на бас, че премиерът нямаше да се казва Бойко Борисов.

Сега, вместо да обсъждаме как е възможно пет месеца преди края на мандата да бъде изритан министърът на финансите, сякаш е директор на водопад, и осъзнава ли Борисов последиците от това безотговорно поведение, очакваме да чуем как Цветан Цветанов и Калин Георгиев ще защитят полицейското насилие.

Сигурно така стават супер симпатични на полицаите, които си викат какви страшни арабии са им шефовете. Ето защо МВР има нужда от цивилен за министър, човек, съвършено чужд на системата, макар и в полицията, естествено, никога да не са харесвали юристите Емануил Йорданов или Михаил Миков за министри.

Но Министерството на финансите има нужда от вътрешен за системата човек, не от кмета с образованието по философия Томислав Дончев. Странно е, че вместо Владислав Горанов, заместник на Дянков, Дончев пое поста на финансов министър. Последствията от тези кадрови решения на Борисов ще изпитаме ние, данъкоплатците.

В лекотата, с която Борисов жертва кадрите си, има нещо плашещо. Така може да прежали играчите от отбора си човек, който никога не е изграждал екип, или съотборниците му са натрапени, или такъв, който поставя егото си над всичко. Осем министри, или по-точно 6, двама се оттеглиха на "Дондуков" 2 е прекалено много за един мандат. Подобно управление на принципа газ-спирачки показва липса на визия, а не принципи.

Затова директивата, извадена наяве вчера от БГНЕС, на пресцентъра на ГЕРБ как следва да се дискутират публично темите с министерските промени и протестите е показателна.

На мейла с имената на Севделина Арнаудова и Никола Николов е написан следният текст: "Колеги, изпращаме ви тези за говорене по темата с персоналните промени в МС и протестите срещу ЕРП-тата. Моля, ползвайте ги!"

Ползваме си. С една уговорка: Четете ги точно наопаки.

- Право на премиера Бойко Борисов е да прави персонални и структурни промени в състава на Министерския съвет. Той е човекът, който решава с кого да работи. Вече разбрахте, че след подадената оставка от вицепремиера и министър на финансите Симеон Дянков, премиерът Борисов предлага на Народното събрание за финансов министър и министър по еврофондовете Томислав Дончев, а за вицепремиер регионалният министър Лиляна Павлова.

- ПГ на ПП ГЕРБ ще приеме и двете предложенията на премиера Борисов. Ние ще подкрепим номинацията на Томислав Дончев за финансов министър, защото в момента сме убедени, че най-важната задача пред България е да усвоява най-ефективно и бързо средствата от европейските фондове. Само по този начин българската икономика може да бъде модернизирана и да се развият всички нейни сфери, което ще доведе до нови работни места, повишение на доходите на хората.

- ПГ на ПП ГЕРБ ще подкрепи и предложението регионалният министър Лиляна Павлова да поеме вицепремиерския пост. За никого в България не е тайна, че Павлова е един от най-добрите министри, с много добри резултати в работата си. Убедени сме, че от поста на вицепремиер тя ще има всички механизми още по-скоростно да реализира инфраструктурните проекти, които са приоритет на правителството на ГЕРБ.

- Не очаквайте сега да чуете от нас обвинения за Симеон Дянков. Ние му благодарим за перфектната работа, защото Дянков направи изключително много неща за стабилизирането на България в годините на кризата, поддържаше фискалната стабилност на държавата и подреди България сред отличниците в ЕС. Благодарим на Симеон Дянков за всички усилия, които положи за изграждането на днешния образ на България в Европа и света.

- По повод оставката на г-н Дянков, разбрахме, че от известно време той е обмислял идеята да се оттегли от поста си на финансов министър. Освен това още в петък се заговори за оставката на Дянков точно от ваши колеги журналисти заради създалото се напрежение около изплащането на субсидиите на зърнопроизводителите.

- По повод протестите срещу високите сметки за ток: искаме да уверим всички, че ние също получаваме и плащаме високи сметки. За това ние разбираме протестите на хората и ги приемаме като справедливи. Но искаме категорично да заявим, че не подкрепяме популистките призиви за национализиране на ЕРП-тата. Защото подобни сигнали биха оказали пагубно влияние върху чуждестранните инвеститори. Подобни призиви за национализация могат да се окажат пагубни за българската икономика.

- Проблемът не може да бъде решен, както предлагат от БСП да си сложим розовите очила и да национализираме дружествата. Правителството и ПГ на ГЕРБ вече предложиха спешни мерки за контролиране на ценообразуването на тока. Още в петък внесохме предложения за промени в Закона за енергетиката, според които целият състав и председателят на ДКЕВР да се избират от 2/3 квалифицирано мнозинство от Народното събрание. Освен това високите сметки и ценообразуването вече са проверяват от всички възможни органи - Прокуратурата, Агенцията за държавна финансова инспекция, ДКЕВР, Сметната палата".

А премиерът продължава оглушително да мълчи. Интересно, какви са неговите директиви...

Oще: власт  герб  полиция  протести  сдвр 


Още от Общество

Webcafe.bg предупреждава, че администраторите на сайта трият коментари, които съдържат нецензурни думи, обиди по расов, етнически, религиозен, полов или сексуален признак, както и коментарите, които са на латиница.

Регистриран на: 26.07.2011, 20:01

32 Елисавета Домовчийска | 20.02.201308:24

Добре де а защо полицията трябва да прави нещо друго освен да подреди кордон около няколко сгради защо трябва да преследва протестиращите да ги остави да ходят където си искат или май страха е прекалено голям
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 20.02.2013, 07:38

31 Ив Иванов | 20.02.201307:57

Не мога да разбера защо не казахте, че имаше хора и за бой.
Не съм съгласен с това да мяташ камъни и бутилки и полицията да стой и да те гледа.
Имало и невини. Да. Има. Но винаги покрай сухото, изгаря и мокрото.
Бил съм на протест в Германия. Положението е следното там.
Както си протестират и в първите редици, както винаги са момчета от агитки или такива дето си ходят за идеята, изведнъж от някоя улица малко зад тези с камъните се врязва конна полиция. Разцепва на две части демонстрацията. Отпред пристигат пак коне и се получава един хубав кръг около буйните момчета. От конете и размятащите се палки почти нищо не се вижда. Само се чуват виковете. След две минути конете изчезват и остава една купчинка тела. Ако сте имали неблагоразумието да сте попаднали в първите редици на мятащите, след затварянето на кръга не ви питат дали сте мирен демонстрант. Боят е на ред. Няма държава където да ви позволят да замеряте полицията без да ядете бой. Тук малко ги биха. А за невинните просто лош късмет.
   

оценка

+2 -0

Регистриран на: 04.11.2010, 13:42

30 Mile Manolov | 20.02.201307:13

ного лабави беа протестиращите... разбегааа се кат мишки.
ушевите направиха уникално добра "първа" и сцепиха 4-5 глави.
Бех на 10 метра пийвайки бира и да ви кажа кво стана:
един casual младеж се просна по гръб бягайки към градинка. центрира го бая точно куката
една мома в черно-бяло шушляче и сцепиха скулата
един старец към 60-те му разцепиха главата
На земята артисаха 2 шапки и.... кафяв колан...

Ебавах се с момата, че тоя път ако е бил репортера на вебкафе на място може и да са го ебали muhihihihi


това е.. никъв фън. лабаво беше
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 26.05.2011, 12:57

29 greenstreet | 19.02.201322:58

Нали искахме гражданско общество - ето го, какво се оплаквате. Имало насилие, не се развивал мирно протестът - ми това щеше да е първият протест без насилие, който е довел до нещо. Аз съм доволен, че нещо се размърда и не съм и очаквал да не се стигне до някоя спукана глава. Писнало им е на хората, не им се живее така, затова са на улицата.
Ясно е, че накрая резултатът ще е "малко" по-различен от утопичната цел да се изгонят монополите, но всичко е по-добро от сегашното положение. Такова правителство ни връща в каменната ера.
   

оценка

+1 -0

Регистриран на: 10.12.2010, 06:25

28 Bichkiiata | 19.02.201316:44

Излизане от ЕС и гладиаторски зрелища в които главни действащи протагонисти са осрали се министри, депутати и т.н. човешки отпадъци мисля ще помогнат най-много в републиката на тиквите за вдигането реномето на император Боко....
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 31.01.2013, 09:10

27 Spartak Popov | 19.02.201315:39

Защо да не бият и газят ? Нали и двамата им големи началници - ББ и Цв.Цв., ронят сълзи за времето на гуруто си - Тато. помните ли, че по това време патрулките бяха боядисани синьо-жълти ? Та тогава казваха - жълт влизаш /от страх какво ще ти се случи/ и син излизаш. И то във времена, когато нямахме полиция, а имахме "народна милиция". Които и да са управниците полицията във всяка страна е репресивен апарат, още повече като в името й няма народна, а само "родна". Къде е оня сълзлив плужек Веско да им изпее песента си на мегдана ? ТАКА ДЕРЗАЙТЕ МОМЧЕТА ! ВЛАСТТА Е ВАША !
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 04.11.2010, 13:42

26 Mile Manolov | 19.02.201315:36

зимам момата... излазам от селото и отивам на паветата... след това ше апнеме у некоя кръчма дето се пуши и се прибирам у селото.. па вие се оправяйте ;)
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 03.10.2011, 18:45

25 Ben Dover | 19.02.201315:16

Уф,не ви ли писна за дъвчете некви политици?Човек няма де да изпусне парата.Къде са всички спамери да го Ева?!
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 11.05.2010, 18:26

24 Крив Макарон | 19.02.201314:59

Пепе, и аз изкам постоянен обществен контрол и прозрачност. Но в момента те липват. И зад всичко случващо се, дори да няма предварително замислен план, то най-малко има хора, които използват събитията за облаготелстване.
Лиляна Павлова определено не е личност вдъхваща доверие и сигурност. Тя е просто продължение на егото на ББ. Чрез нея самия той се опитва да закрепи собствените си позиции.
Но разривът между премиера и физкултурника става видим. Никъде не се появяват заедно. Няма съгласуваност в изказванията им. Докато Цв.Цв. и Младенов станаха партия в партията. Сега към тях се прибавя и Томислав Дончев. Спомни си в кои страни Цв.Цв. е правил своите най-дълги посещения. Погледни за чии интереси той се застъпва най-активно.
И накрая, нека имаме в предвид защо от герб промениха въпроса относно референдума. Преди всичко заради възможността "Уестингхаус" да изместят руската компания, като вместо "Белене" построят 7-ми реактор в "Козлодуй".
В хаоса на днешните протести тези неща не правят впечатление, но със сигурност събитията свързани с ЕРП-тата ще доведат до облагодетелстване на различни кръгове във властта. Най-логично е да предположа, че ще бъдат кръговете с най-силно влияние.
   

оценка

+0 -0

Регистриран на: 26.07.2011, 20:01

23 Елисавета Домовчийска | 19.02.201313:55

В момента по телевизията на Сашо Диков текат обяснения на някакви си организатори на протестите, които след брифинга на ББ обвиниха преговарящата от страната на протестиращите г-жа Пеловска, която беше на тази пресконференция, че е пионка предала хората, и че техните искания са - просто и ясно падане на правителството. Явно протеста се радикализира и вече има процес на разделяне на крайни и непримирими срещу склонните на преговори. Традиционен процес при всяка революция. Интересно докъде ще ескалират нещата, докато атакуват парламента както през 1997? Мерките, които предлага Борисов са правилни, но закъснели. Смяната на финансовия министър е глупост на квадрат. И то с пионката бивш кмет и философ, какво разбира той от финанси!? Или го слагат защото Дянков, колкото и да е лош, би се противопоставил на предизборното харчене? Не стига че от 7-8 милиарда фискален резерв, ГЕРБ оставят в момента с 3,5 милиарда, но и това май ще опоскат до изборите. И отчаяните ходове /намаляване на цената, отнемане на лиценза на ЧЕЗ и прочее/, дали са само в интерес на хората или с мисълта да се задържат на власт до юли на всяка цена? Казват, с нови избори ще се замажат нещата с проверките в енергетиката. Не, не е така, те изборите тъй или иначе ще си дойдат съвсем скоро. Исканията са за друго правителство с други хора, за да се направят тези проверки от повече представители на народа, в лицето на парламентарните партии. Президентът казал: „Мисля, че имаме легитимно правителство. Имаме конституция, която трябва да се спазва." А ако гласуването на министрите не мине в парламента!? Какво следва!? Политическа криза, а защо да не спестим време, като направо се предложи ново правителство?! А консултациите да започнат още сега?
   

оценка

+0 -0

Стани автор

Моливче
Изпрати текст

Изпращайте материали по темите, които ви вълнуват. Ако ни харесат, ще ги публикуваме след редакция в рубриката "Стани автор". Не публикуваме текстове, съдържащи обидни или нецензурни твърдения, квалификации, расистки определения или заплахи.